
Šta je inspirisalo rebrendiranje iz AIK Banka u AikBank i šta je ono ključno što će vas izdvojiti od konkurenata u Srbiji i regionu?
Rebrending je inspirisan promenama kroz koje je banka prošla u prethodnom periodu. Važno je podsetiti se da je ova domaća banka, koja vuče korene iz Niša još iz 1976. godine, akvizirala nekoliko banka iz internacionalnih grupacija i da pripada Grupi (AikGroup) koja pored Srbije posluje na još dva tržišta, sa tendencijom daljeg širenja. Taj rast pratile su i promene iznutra, a kroz novi identitet, sve ovo sada postaje vidljivo javnosti.
Zadatak novog identiteta je da adekvatno predstavi uspešan kontinuitet u poslovanju i akvizicijama, da uliva poverenje i bude relevantan kako danas, tako i u budućnosti. Ono što nas izdvaja je uzbudljiv momentum u kome se brend nalazi i mislim da će novi pogled na stvari koji donosimo dati poseban ton svemu što radimo.
Da li rebrendiranje u AikBank ukazuje i na pravac razvoja finansijskog sektora u Srbiji – kako su ta dva procesa povezana?
Ukrupnjavanje bankarskog sektora je trend u kome mi imamo aktivnu ulogu. To je pozicija iz koje smo odlučili da lansiramo novi brend odmah, dok su sve promene sveže i uzbudljive. Kao marketar se nadam da će razvoj finansijskog sektora ostati kreativan i da će ovakve situacije, u kojima se jedan od konkurenata menja i raste na ovaj način, biti podsticaj i za ostale da pokažu da je bankarska industrija mesto kreativnosti, hrabrih ideja i promenana bolje.
Koje su ključne razlike između starog i novog brenda kada je reč o vizuelnom identitetu ali i korisničkom iskustvu?
Primarna razlika je u strategiji poslovanja jer se sa rastom banke, menjalo korisničko iskustvo, a dostupnost servisa i usluga je rasla. Vizuelni identitet je u potpunosti drugačiji od prethodnog: promenili smo boje, prešli na digitalniju i sofisticiraniju kombinaciju fontova, a naš novi simbol u energičnoj plavoj boji je savremena verzija putokaza i znak naše posvećenosti da klijentima omogućimo jednostavno i sigurno snalaženje u dinamičnom svetu finansija. Ono što nismo menjali je reč Aik jer je ona poveznica između prošlosti i budućnosti, i simbol poverenja u jednu od najstabilnijih banaka na tržištu, što nam u kombinaciji sa rečju Bank daje mogućnost da naš brend bude vidljiv i konzistentan na više tržišta. Naš posao tek počinje, jer način na koji ćemo raditi stvari je ono što će AikBank brendu dati vrednost i puno značenje.
Kako ste osigurali da vaši postojeći klijenti prepoznaju i prihvate promene bez gubitka poverenja?
Iako sama promena vizuelnog identiteta nije mogla da bude otkrivena unapred, posvetili smo posebnu pažnju komunikaciji sa klijentima i mesecima ulagali napore koji su i iznad zakonske obaveze banke. Naši klijenti su dobili prvu informaciju o promeni imena banke krajem 2024, a mi smo nastavili da koristimo sve raspoložive direktne kanale komunikacije kako bismo osigurali da klijenti uđu spremni u vikend pripajanja i promene koje ih očekuju. Integraciju i promenu identiteta je u medijima i kroz sve naše kanale komunikacije, pratila vrlo jasna animacija uz intenzivan PR, koji je i dalje u toku. Istakla bih i važnost kolega koje direktno rade sa klijentima i koji su podrobno upoznati sa svim promenama i razlozima za njih kroz interne treninge. Predstojeća imidž kampanja je još jedan deo procesa upoznavanja javnosti i klijenata sa novim brendom i verujemo da će i ona biti pravo osveženje u industriji u kojoj poslujemo.
U dobu kada digitalno bankarstvo menja očekivanja klijenata, kako „pretvaranje“ u AikBank odgovara tehnološkim inovacijama i zahtevima klijenata koji takve inovacije prate i usvajaju?
Delimična promena imena je samo deo promene. Sva dosadašnja unapređenja doprinose intuitivnom korisničkom iskustvu, što već vidimo kroz rebrendirana mBanking i eBanking rešenja, veb-sajt, društvene mreže, digitalno oglašavanje, a još veća očekivanja imamo od inovacija koje slede u narednom periodu.
Ono što je zadatak ne samo novog brenda već svih nas zaposlenih, jeste da podržimo klijente u prihvatanju digitalnog bankarstva i da ih ohrabrimo da isprobaju sve njegove prednosti na siguran način.