Ako provodite dosta vremena na TikToku ovih dana, primetićete bar neke od znakova „kreativnog usporavanja“.

Ovako svoj tekst o kvalitetu starih serija i filmova, koji su mladi prepoznali, započinje novinar iz oblasti pop kulture, magazina Wired, Džejson Parham.

Najbolje epizode kultne američke serije ​​Sopranos, dobijate u pažljivo kreiranim zalogajima od 25 sekundi. Prošlog oktobra, kultna tinejdžerska komedija Mean Girls, iz 2004. godine, podeljena je na 23 dela.

Čini se da svi žele da žive u svetu onakvom kakav je bio pre dve decenije, ili bar da ga „posete“ i o njemu nešto saznaju. I to na takozvanoj aplikaciji budućnosti.

Relikvije Novog milenijuma ponovo su u modi, a posebno na TikToku, gde imate utisak da su fantazija mladih.

Milenijalci trenutno nadmašuju generaciju Z u korišćenju TikToka u SAD, prema podacima Pew Research Centra. Detaljnije, ti podaci pokazuju da demografija ove aplikacije, u uzrastu od 30 do 49 godina raste brže od one baze korisnika od 18 do 29 godina.

Jedan od znakova da je neka društvena mreža dospela u svoju poodmaklu fazu, jeste nostalgija – odnosno objavljivanje starog sadržaja upakovanog u lepu ambalažu.

Kada je TikTok stekao masovnu popularnost 2020. godine,u vreme pandemije virusa Kovid-19, ljudi su promenili mišljenje i stavove o tome šta smatraju vredno i čemu posvećuju svoje vreme.

„Ukusi su se promenili. Osim toga, stilog je hiljada novih aplikacija, o online časovima plesa, treninzima, savetima za lepotu, isto takvih kanala gde influenseri savetuju kako treba da se šminkate, i daju razme savete. Tu su se pojavili ljudi koji su stekli popularnost, dakle TikTok je postao sedište za influensere generacije Z“, piše novinar magazina Wired.

Danas, TikTok funkcioniše kao idealan prethodnik veštačke inteligencije, i onoga što sledeća digitalna revolucija uvodi — zamagljivanje stvarnosti, njeno brisanje.

TikTok omogućava da imate savršeni miks – možete da kreirate multimedijalni sadržaj lako, da živite u njemu, ili da ga samo komzumirate. Kao korisnik, uz pomoć algoritma koji savršeno fukcioniše, dobijete ono što vas zanima, u obliku 60-sekundnog videa.

Čini se da je poenta ove društvene mreže i bila da uživate, iz udobnosti svog doma, kreveta ili stolice, dakle, uspavano upomatrate taj sadržaj kroz senzacije: uzbuđenje, strahopoštovanje zadovoljstvo. Čak i gađenje ima sposobnost da očara. Jer čak i u gađenju postoji potreba da se deli, komentariše ili razume kako funkcioniše.

Samo, TikTok previše pleni, a kako starite, stalno osećate nostalgiju.

Čini se da to posebno važi za milenijalce, koji imaju zagarantovanu budućnost, onu koju su čekali, a nikada nije stigla. Prestigli su ih oni koji su imali već pripremljene planove.

Parham dalje piše da nije nimalo iznenađen kada vidi ljude u tridesetim godinama, bilo gde, u berbernici ili metrou, kako samo skrolaju TikTok. „U stanju su 40 minuta da zure u sve one kratke video snimke, i da nijednom ne skrenu pogled sa ekrana, osim ako žele da podele svoju fasciniranost sa vama i pokažu vam nešto smešno ili strašno što su tamo videli“, dodaje.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.