U svem onom užasu devedesetih godina postojali su „punktovi slobode“ preko kojih se premošćavao sav čemer te decenije. Jedan od onih koji je „unosio boju“ u to sivilo, tačnije tamu, bio je Nenad Radujević, direktor i osnivač modnog studija Click. U nerealnoj „scenografiji“ tadašnjeg beznađa Radujević i Click prave neku sasvim drugačiju estetiku koja odudara od stvarnosti i simulira nešto što se dešava u svetu. Donosi standarde zapadne modne industrije na domaće tržište a istovremeno radi na afirmaciji mladih modnih dizajnera od kojih mnogi postaju „vlasnici“ uspešnih karijera u inostranstvu. Pokreće 1996. Belgrade Fashion Week, prvi projekat takve vrste u Istočnoj Evropi. Kao kreativni konsultant i supervizor bio je angažovan na organizaciji Eurosonga u Beogradu 2008. Držao je predavanja u francuskoj modnoj školi Mod’Art International i italijanskoj školi mode i dizajna Accademia del Lusso.
Značajno za njegov rad je i to da modu vidi kao umetnost, kojoj su prirodna lokacija pored piste i muzeji i galerije. U toku našeg razgovora je rekao da mladim dizajnerima ume da kaže da odu u Etnografski muzej i nađu inspiraciju. Prošle godine dobio je BIG SEE Fashion Visionary Award za doprinos razvoju regionalne mode. U konekcijama sa svetom, afirmaciji srpskog kulturnog nasleđa, proboju domaće kreativnosti, „šije“ većinu bivšeg i sadašnjeg političkog establišmenta. Zabavan je, pažljiv (jednom je zbog autora ovog teksta poneo na zajednički panel specijalnu kožnu jaknu), ali i „precizan“ do sitnica. Razgovor smo vodili tokom jubilarnog pedesetog Belgrade Fashion Weeka, ali i Svetskog prvenstva u fudbalu – pa je prvo pitanje bilo logično.
OVAJ TEKST ČITAJTE U NOVOM NEDELJNIKU KOJI JE NA KIOSCIMA OD ČETVRTKA 8. DECEMBRA, ILI U DIGITALNOM IZDANJU NA NSTORE.RS
NA POKLON SE DOBIJA NOVI BROJ MAGAZINA ISTORIJA