Kada mlada Sofija Loren zapleše flamenko u ulozi Huane u filmu Ponos i strast iz 1957. godine, gomila koja je posmatrala bila je očarana, među kojima je bio i Keri Grant.
Kroz njene memoare, koje je objavila pre koju godinu, dobili smo zanimljivu priču o njihovom odnosu i Grantovoj upornosti. Dok je preturala po uspomenama iz svog švajcarskog doma, pronašla je razna pisma i suvenire iz tog perioda.
„Bićeš u mojim molitvama. Ako razmišljaš o tome i moliš se zajedno sa mnom ovo će imati svrhu, sve će biti dobro i život će biti dobar“, pisao joj je Grant, koristeći pobožne i duhovne reči, i šaljući joj svakodnevno bukete.
Iako joj je Grant ponudio brak za vreme snimanja zajedničkog filma, u tom trenutku Sofija Loren planirala je svoje venčanje sa producentom Karlom Pontijem, koji će imati veliki uticaj na njen lični život i karijeru.
Sophia Loren & Cary Grant pic.twitter.com/9fI2oiHUjA
— Classic Cinema Review (@VintageReview) June 3, 2024
U njenoj biografiji dobili smo čak i „sneak peek“ u deo ljubavnog pisma koji joj je poslao. „Oprosti mi draga devojko. Stvaram ti preveliki pritisak. Zbogom Sofija„, napisao je Grant.
Sofija Loren je odrasla u malom siromašnom gradu izvan Napulja. Prosila je hranu od američkih vojnika kao mršava tinejdžerka sa nadimkom „čačkalica„, zatim je pozirala za fotografije u Rimu, sve dok nije pobedila na takmičenju lepote kada je zapala za oko Karlosu Pontiju, koji je bio 22 godine stariji od nje i postao njen mentor, direktor i na kraju njen 40-godišnji muž, prenosi Gardijan,
Loren je jednom prilikom objasnila da je tražila očinsku figuru, ali da to ujedno mora i da bude pravi čovek za nju: „Znate, morala sam da napravim izbor, Karlo je bio Italijan; pripadao je mom svetu.“
Kako piše u svojim memoarima, ona je bila zaljubljena u svog muža i nije želala da to menja, da rizikuje da se uda za čoveka iz druge zemlje i napusti Karla. Nije bila spremna i nije htela da napravi tako radikalnu odluku.
Naslov Lorenovih memoara uzet je iz trodelne italijanske komedijske antologije iz 1963. u režiji Vitorija De Sike u kojoj je igrala tri različite uloge i, po rečima autorke, to je zbirka „neobjavljenih uspomena, raznih anegdota, sitnih tajni, koje su se iznedrile iz slučajno pronađene kutije, riznice ispunjene emocijama, doživljajima, avanturama”.
Sadržaj kutije uključuje slike, pisma i beleške Frenka Sinatre – Lorenovog dugogodišnjeg prijatelja koji je takođe glumio u Ponosu i Strasti – Odri Hepbern, Ričarda Bartona i Marčela Mastrojanija.
Život i karijera Sofije Loren
Nakon pojavljivanja u malim italijanskim filmovima, 1956. Loren se preselila u Holivud zbog potpisanog ugovora sa Paramountom. Ali Holivud je nije uspeo da je prepozna, pa je snimila dosta beznačajnih filmova, sve dok nije glumila sa Kerijem Grantom u filmu Ponos i Strast (1957) i Houseboat (1958).
Vratila se u Italiju 1960. i taj potez joj je doneo najbolju filmsku ulogu u karijeri, kao Čezire, udovice koja beži iz Rima sa svojom ćerkom, u filmu „Dve žene“. Za to je dobila Oskara za najbolju glumicu 1961. godine, štto je učinilo prvom glumicom u istoriji Akademije koja je osvojila prestižnu nagradu za film na stranom jeziku, pisao je Financial Times povodom saradnje Sofije Loren i njanog sina, na njegovom tadašnjem filmu.
„Snimali smo The Human Voice skoro 10 dana, ali smo vežbali više od tri nedelje. Moja majka nije glumica koja voli da vežba, ona je veoma instinktivna, ali ja sam joj rekao, ‘potrebna nam je proba da bismo oblikovali emotivni luk tvog lika, da bismo personalizovali svaku repliku’. Razgovarali smo o njenom životu i njenim ljubavima, i to je bilo zaista neverovatno iskustvo, jer sam saznao činjenice o svojoj majci koje nisam do tada znao“, ispričao je Ponti.
Penzionisana u Ženevi
Nakon Karlove smrti 2007. godine, Sofija je napravila pauzu u karijeri u Ženevi, u Švajcarskoj, u luksuznom stanu koji je posedovala više od 50 godina. „Tamo su rođeni moji sinovi, Karlo i Edoardo“, kaže Sofija o imanju koje se nalazi u gradskoj četvrti Starog grada, prenosi N1.
Posle celog života putovanja svetom, oseća se srećno što je kod kuće među svojim uramljenim porodičnim fotografijama i uspomenama. „U ovoj fazi njenog života, Sofijine strasti su da provodi vreme sa svojim unucima, sedeći u svojoj bašti, gledajući neke od svojih omiljenih serija ili klasičnih filmova“, kaže prijatelj.
„Ona želi da se oseća udobno, da ima dobre razgovore sa prijateljima i da jede dobre obroke.“