Potrošačke navike su zbog pandemije trajno promenjene, a potreba za beskontaktnim plaćanjem je još veća nego ikada ranije, te su srpskim trgovcima potrebni novi načini da se uklope u rastuću digitalnu ekonomiju. Uprkos povećanju broja platnih terminala za 40 odsto od 2018. godine do danas, i sa 114.984 trenutnih terminala[1], Srbija i dalje ima 2,2 puta manje prodajnih mesta gde možete da kupujete beskontaktno u odnosu na EU.

Srpska mala preduzeća, ali i velike kompanije, u narednom periodu mogu povećati prihvatanje kartica i unaprediti poslovanje, samo u nekoliko koraka – transformišući mobilne telefone u tzv. softPOS terminale. Ovo će posebno biti korisno za trgovce sa neredovnim plaćanjima ili vrlo čestim transakcijama malih iznosa, ali i za kompanije sa mnogo kurira ili mobilnih prodajnih mesta.

Među srpskim preduzetnicima već postoji veliko interesovanje za prihvatanje plaćanja putem mobilnih aplikacija. Prema prošlogodišnjem istraživanju kompanije Visa, sedam od deset (70 odsto) malih i srednjih preduzeća u Srbiji spremno je da koristi svoje mobilne telefone kao POS terminale.

Foto: Visa arhiva

Da bi pomogla domaćem sektoru malih i srednjih preduzeća i proširila digitalni portfolio alata za prihvatanje poslovanja, Visa je ponudila Tap to Phone – inovativno rešenje koje zajedno sa posebnom aplikacijom banke transformiše Android uređaje, sa NFC funkcijom, u softverske POS terminale (softPOS).

Tako Tap to Phone tehnologija omogućava bankama da svojim klijentima ponude širi spektar alata za prihvatanje beskontaktnog plaćanja, a ovo inovativno rešenje je već lansirano u Srbiji.

Kako funkcioniše Tap to Phone?

Bankarske aplikacije zasnovane na Visa Tap to Phone tehnologiji omogućavaju trgovcima da prihvate beskontaktna plaćanja bilo kog iznosa na Android uređajima, uz NFC podršku. Preduzetnici treba da preuzmu aplikaciju banke sa Tap to Phone podrškom i registruju se u banci, nakon čega će mobilni uređaj biti u funkciji POS terminala.

Ovo softPOS rešenje trenutno nudi jedna banka u Srbiji i ne zahteva dodatne troškove prodavcima. Aplikacija omogućava slanje digitalnog slip-a putem SMS-a ili e-maila, kao i čitanje putem QR koda, a spisak svih transakcija se može pogledati u bilo kom trenutku.

Osim toga, velika prednost za preduzetnike koji koriste usluge Raiffaisen banke a koji će izabrati ovu vrstu plaćanja za svoje usluge je činjenica da je korišćenje RaiPOS aplikacije besplatno, bez mesečne naknade. Takođe, zahvaljujući izuzetno bezbednom EMV standardu i tehnologiji šifrovanja koja čuva osetljive podatke o kartici od izlaganja, Tap to Phone je siguran za korišćenje kao i tradicionalni terminal za plaćanje.

Očekuje se da će tehnologija Tap to Phone, pored standardnih POS terminala, pomoći preduzećima da prihvate digitalna plaćanja. Takođe, mobilni telefoni omogućavaju širi spektar funkcija trgovcima, jer mogu da podrže „digitalne novčanike“, biometrijsku identifikaciju i aplikacije za vođenje poslovanja, kao što su „digitalni pomoćnici“.

Veliko interesovanje širom sveta

Danas je tehnologija Tap to Phone već dostupna u 54 zemlje širom sveta, sa više od 300.000 pametnih uređaja za beskontaktno plaćanje u aktivnoj upotrebi. Takođe, broj prodavaca koji koriste ovu tehnologiju porastao je za 1800% od prošle godine u regionu CEMEA (Centralna Evropa, Afrika i Bliski istok).


[1] Narodna banka Srbije, podaci za kraj 2021 https://nbs.rs/sr_RS/scripts/showcontent/index.html?id=17812

Tagovi

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.