Poslednjih pet godina najtoplije u istoriji, a 91 odsto populacije udiše zagađen vazduh
Čak 91 odsto svetske populacije živi na mestima u kojima kvalitet vazduha nije u skladu sa dozvoljenim granicama zagađenja, pokazuju podaci Svetske zdravstvene organizacije. Brojke su dramatične i kada govorimo o globalnom zagrevanju, imajući u vidu alarmantan podatak svetske meteorološke organizacije da je period od poslednjih pet godina (od 2014. do 2019) najtopliji u istoriji.
Postoje i dobre vesti – na ekološke probleme globalnih razmera može da utiče svako od nas. Upravo zato, iz kompanije Vip mobile su se zapitali „Zašto podsticaji na ekološki odgovorno ponašanje ne bi krenuli od radnog mesta?“
Kako bi na svoje zaposlene uticali da više razmišljaju o planeti i drugačije deluju, u sedištu Vipa postavljene su ekološke poruke, posebne kante za reciklažu, a oformljen je i ceo Vip Eko tim, koji čine zaposleni zaduženi za uređivanje zelenih površina, sađenje biljaka i obeležavanja važnih ekoloških datuma. Rezultati su značajni i veliki – u 2018. godini, Vip je reciklirao ukupno 14 tona papira, tri tone stakla i čak 33 tone električnog otpada. Kroz uvođenje i promociju korišćenja elektronskog računa samo u prethodnoj godini uštedelo se 38 tona papira.
U okviru programa „Vip Ekomotivacija“ koji je pokrenut 2012. godine od korisnika je prikupljeno više od 150.000 telefona koji su predati reciklažnom centru na zbrinjavanje, čime je sprečeno da završe na divljim deponijama i da teški metali iz njihovih baterija iscure i zagade ekosistem.
Vip je bio višegodišnji partner „Green Fest“-a, posvećenog ekologiji, u okviru kog je organizovano takmičenje „Pronađi inspiraciju za Ekomotivaciju“, i proglašen autor najoriginalnijeg ekološkog video zapisa. Kompanija je podržala začajan međunarodni projekat „Eko-škole“, zahvaljujući kojem su izgradnja eko-bašti, organizacija ekoloških radionica, kvizova i ekskurzija, postali sastavni deo obrazovnog programa predškolaca, učenika i studenata.
Nova i znatno šira inicijativa Vipa „Ekomotiviši Srbiju“, nastaviće da podstiče javnost, biznis zajednicu, relevantne institucije i lokalne samouprave da uzmu učešće u aktivnostima za očuvanje životne sredine, adresirajući ekološka pitanja od nacionalnog značaja.