Galenika je nedavno najavila strateško širenje portfolija proizvoda. Šta to zapravo znači za kompaniju, potrošače i našu farmaceutsku industriju?
Poslovna strategija Galenike je pažljivo promišljena, odlučna i orijentisana na zdravlje i ljude. Strateški smo fokusirani na osnaživanje kompanije kroz širenje sopstvenog portfolija i uspostavljanje partnerstava sa renomiranim globalnim proizvođačima. Drugim rečima – ekspanzija sopstvenog portfolija Galenike, akvizicija kompanije LifeMedic i partnerstvo sa italijanskim proizvođačem Pharmalife Reasearch, kao i novi premium ugovor o saradnji sa Cantabria Labs iz Španije – jačaju tržišnu poziciju kompanije, a potrošačima i pacijentima nude širok spektar savremenih i efikasnih farmaceutskih proizvoda najvišeg kvaliteta.
Galenika u svom portfoliju ima neke od omiljenih brendova u Srbiji, ali i regionu. Šta za vas znači uspešan brend?
Galenika ima skoro 40 brendova na liderskim pozicijama u svojim kategorijama po tržišnom učešću u Srbiji. Ponosni smo da se broj naših brendova-šampiona povećava iz godine u godinu, na zadovoljstvo korisnika proizvoda.
Brend je dragocenost, suština kompanije – i prema brendu treba postupati pažljivo. Smatram da uspešan brend ima specifičan karakter koji nastaje tokom mnogo godina iz vrhunskih performansi. On se neprekidno „puni“ vrhunskim performansama, poput baterije, koja zatim prenosi energiju tog brenda ka korisniku. Posledica toga je da okuplja zajednicu ljubitelja koje privlače njegove vrednosti. Uspešan brend je pozicioniran kredibilitetom, u skladu sa svojim karakterom. Privlačan je i razlikuje se od konkurencije.
Na primeru Galenike, vrednosti koje nosi uspešan brend ogledaju se pre svega u kvalitetu, posvećenosti ljudima i vernosti zdravlju. Iz tih razloga, Galenika je prepoznata kao ,,Love Brand“ već 79 godina.
Kakvi su vam dalji planovi kada je razvoj Galenikinih brendova u pitanju?
U 2024. godini sa još većom odlučnošću nastavljamo proces širenja portfolija sa novim brendovima. Planirana ekspanzija stavlja fokus na segmente OTC portfolija gde smo prepoznali prostor za rast – dermokozmetika, proizvodi protiv prehlade i kašlja, minerali, vitamini i digestivni proizvodi. Kada su u pitanju lekovi na recept, Galenika jača svoje prisustvo u segmentu neuropsihijatrije kroz nove proizvode koji su našem tržištu nedostajali, ali i kroz onkološku i kardiološku terapiju. Imajući u vidu procenat obolevanja od kardioloških bolesti u Srbiji, ova grupa proizvoda predstavlja važnu misiju. Ono što nije manje značajno i što bih voleo da istaknem jeste da smo uz strateško partnerstvo sa sestrinskom kompanijom, brazilskim farmaceutskim liderom – EMS, u 2024. godini započeli pripremu za realizaciju transfera tehnologije za još šest proizvoda iz novije generacije generičkih lekova, a planiramo da započnemo i sa proizvodnjom peptida.
Imate bogato poslovno iskustvo u farmaceutskoj industriji u Brazilu, a sada i u Srbiji. Šta su karakteristike i specifičnosti rada u Galenici?
Kada sam došao u Galeniku, uočio sam utemeljeno prisustvo vrednosti – tradicije, beskompromisne posvećenost kvalitetu i inovacijama. Ipak, ono što na mene od samog početka ostavlja najsnažniji utisak jeste okrenutost čoveku i njegovim potrebama. Zato je Galenika dobar primer love brand-a. Ljudi vole Galeniku i emotivno su vezani za njene proizvode jer im ona garantuje kvalitet i efikasnost kada im je to potrebno. Sa druge strane, pored tradicije i kvaliteta, kompanija gleda u budućnost širom otvorenih očiju. Galenika spada među lidere u Centralnoj i Istočnoj Evropi u digitalizaciji i implementaciji najsavremenijih sistema za upravljanje poslovnim procesima. Zajedno sa brigom o zdravlju, briga o ljudima je na vrhu prioriteta kompanije. Galenika kontinuirano ulaže u edukaciju i unapređenje uslova rada i bezbednosti zaposlenih. Ove godine je u planu i dodatno proširenje e-learning platforme za zaposlene, što je u skladu sa činjenicom da je Galenika kompanija eksperata. Drago mi je što sam deo Galenikine priče, priče o kompaniji i njenim ljudima. Galenici i Galeničarima koji su čuvari zdravlja već 79 godina.
Iz vašeg iskustva, koliko je važan snažan tim koji stoji iza brenda?
Timovi su odgovorni za vaš uspeh, poslovni prosperitet i predstavljaju energiju za unapređenje kompanije. Snažni timovi su funkcionalni točkovi koji se kreću i kompanija ide napred. Bez snažnih timova je nemoguće zamisliti razvoj kompanije, samim tim ni razvoj brenda. Da bi održali visoku vrednost brenda, timovi moraju biti svesni da su brendovi suočeni sa nizom izazova koji se neprestano menjaju. Neprestana trka sa novim tehnologijama, ogromna količina sadržaja ispred oka potrošača, pitanje poverenja, samo su neki od izazova koji utiču na sadašnje i buduće brendovi da moraju biti prilagodljivi, i u stalnom kreativnom odnosu u komunikaciji sa potrošačima. Samim tim, ključ za uspeh brenda su snažni timovi koji kontinuirano prihvataju inovacije i prilagodljivi su, što uključuje kombinovanje talenata i znanja, tehnologije i veštačke inteligencije (AI). Sposobnost tima da izaziva konvencionalne granice i eksperimentiše sa novim pristupima omogućava mu da iskoristi nove mogućnosti pozicioniranja brenda u dinamičnim industrijama, kao što je postala farmaceutska industrija.
Šta su po vama glavne promene ili trendovi u farmaceutskoj industriji danas i kakav odjek imaju u Srbiji?
Farmaceutska industrija je pod uticajem tehnološkog razvoja, digitalne transformacije i promena u regulativi. Globalni trendovi pokazuju rast genske i digitalne terapije. Veštačka inteligencija i održivo poslovanje kroz ESG koncepte, dobijaju sve veću zastupljenost. Neki od globalnih trendova u farmaceutskoj industriji su slični drugim industrijama i uključuju mašinsko učenje, big data i AI.
Uprkos globalnim preokretima, vidimo potencijal za dalji rast i povećanje potražnje za visokokvalitetnim farmaceutskim proizvodima, kao i rast tržišta u Srbiji. Galenika se trudi da bude korak ispred i uvek obezbedi najefikasnije i najkvalitetnije proizvode.
Naša odlučnost ka širenju portfolija i kapaciteta proizvodnje se nastavlja, a fokusirani smo na relevantne terapije i visokokvalitetne lekove najnovije generacije. A to je i naš put za dalji uspeh u Srbiji, regionu, EU i globalno.