Poslednja poslata faktura u decembru je poziv lideru da zastane i da se osvrne na proteklu godinu. Ne samo na rezultate već i na sve one čudesne ljudske priče koje stoje iza svake ostvarene cifre. Kakvi god bili rezultati u ovim izazovnim vremenima, potrebno ih je obeležiti sa timom.

Poslovna godina je ciklus koji ima svoj početak i kraj. Taj ciklus se tradicionalno preklapa sa budžetskom godinom. Zato je kraj decembra i početak januara jedini period u godini kada organizacija može da dopusti sebi da „ugasi motore“. Kako bi krenula punom parom u novom ciklusu, potrebno je da pokuša da isprazni glavu od misli o novim projektima i poslovnim pobedama. Ponekad zvuci dešavanja iz protekle godine ne zamiru već se mešaju sa brigama i mislima o aktivnostima vezanim za novu budžetsku godinu. Ovakvo stanje troši mnogo energije lideru i organizaciji i smanjuje efikasnost u narednoj godini.

Jedan od načina da lider otvori sezonu odmora jeste da sa timom obeleži kraj godine i ostvarene rezultate. U našim krajevima nema boljeg mesta za proslavu od kafane (koliko je to moguće u uslovima pandemije). Značenje kafane kao mesta za proslavu postaje čak kultno, pa su lideri starije generacije verovali da postoje kafane koje donose poslovnu sreću. Atmosfera druženja doprinosi da se podvuče linija i da se smanje tenzije u organizaciji.

Takođe je bitno da lider održi novogodišnji govor. Nije bitno da li je neko bolji ili slabiji govornik, bitno je da iskreno ispriča priču o protekloj godini. Dobar story telling energizuje tim, omogućava zaposlenima da prožive uspeh ili da se osvrnu na manje uspešno i da svi zajedno zatvore to iskustvo. Upravo ta jasna i glasna poruka lidera o neophodnosti zatvaranja jednog ciklusa je kao talas na moru – dolazi do svih delova organizacije i do srca svih zaposlenih.

Uspešan početak novog poslovnog ciklusa zahteva povlačenje od prethodnog i presabiranje utisaka. Kao u zen priči u kojoj je učitelja posetio učenik željan novih znanja. Učitelj ga je poslužio čajem – napunio šoljicu i nastavio da sipa, tako da se čaj prelivao. Kao i prepunjena šoljica, učenik nije spreman za nova saznanja sve dok ne napravi mesta za njih.

Poslovno okruženje je daleko od zena ali nas ova parabola uči da je potrebno kazati zbogom pre nego što kažemo zdravo.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.