Čajetina je pokrenula „Zlatiborsku gondolu“ kao vid javnog transporta,  Užice akciju povećanja broja stabala u urbanoj sredini,  „16000 stabala za 16000 ložišta“, dok je Vrnjačka banja rekonstruisala pešačke staze i izgradila planinarsku stazu od tri kilometra. Opština Kula je pod sloganom „Danas ne koristim automobil“ promovisala 40 kilometara biciklističkih staza, od kojih su neke u izgradnji, a neke u fazi projektovanja, dok je Beograd promovisao pasarelu koja povezuje Kalemegdan sa pristaništem, proširenje pešačke zone u centru kao i pešačku stazu Sakinac na Avali, izgradnju biciklističkih staza i aplikaciju “BG za sve”. Kruševac je uveo elektro vozila „Kolibri“, dok je Šabac rekonstruisao trgove sa mobilijarom prilagođenim osobama sa invaliditetom.

Ovako izgleda bilans aktivnosti Nedelje mobilnosti koja ima za cilj da prevoz i transport bude sa što manje zagađenja i ekološki što bezbedniji za okolinu. Takođe, neki od ovih gradova i opština koja je tokom 2020. godine pokazala najviši nivo angažovanja i istakla se u podizanju svesti građana moćiće da osvoji nagradu od million dinara pod pokroviteljstvom Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Stalne konferencija gradova i opština.

“Ministarstvo će zajedno sa SKGO, prvi put nagraditi najviši nivo angažovanja. Nagrada je namenjena za implementaciju trajnih mera održive urbane mobilnosti predloženih od strane dobitnika. Pravo učešća imaće gradovi i opštine koji su učestvovali u kampanji Evropska nedelja mobilnosti 2020. godine, a poziv će biti objavljen do kraja godine. Učesnici će moći da kandiduju po sopstvenom izboru najbolje primere. Pored sprovedenih aktivnosti, gradovi i opštine delegiraće i inicijative u koje žele da investiraju”, izjavila je Svetlana Sekulić, nacionalni koordinator Evropske nedelje mobilnosti ispred Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Ovim inicijativama, treba dodati i onu da Beograd, poput Amsterdama, Beča i Ljubljane postane jedan od vodećih gradova Evrope po pitanju održive mobilnosti i alternativnih načina prevoza i transporta. Naime, u toku je razmatranje plana održive urbane mobilnosti za Beograd koji bi uskoro trebalo da bude usvojen. Ovaj plan, navode u SKGO, treba da odgovori na brojne izazove sa kojima se glavni grad suočava po pitanju saobraćaja.

„Planovi održive urbane mobilnosti još uvek nisu zakonom obavezujući za naše gradove i opštine, međutim, interesovanje među našim članica za izradu ovih planova sve više raste. Naši gradovi u ovim planovima vide šansu za rešavanje akutnih problema u saobraćaju, smanjenje zagađenja vazduha, poboljšanje atraktivnosti i imidža grada, kao i pristup sredstvima evropskih fondova“, izjavila je Klara Danilović iz Stalne konferencije gradova i opština.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.