• Finski vozač Formule 1 iz tima Alfa Romeo Racing – ORLEN sproveo je završnu sesiju testiranja konačne verzije modela Giulia GTA i GTAm.
  • Ova sesija usledila je nakon testova koje su prošle jeseni sproveli vožači Kimi Raikonen (Kimi Räikkönen) i Antonio Đovinaci (Antonio Giovinazzi), s ciljem usavršavanja novih aerodinamičnih rešenja razvijenih od strane brenda Alfa Romeo i Sauber Engineering.
  • Testiranje – koje možete pogledati ovde – održano je na test poligonu Baloko (Balocco), gde se razvijaju i testiraju svi Alfa Romeo automobili još od 1960-ih godina.

Nakon test sesije na modelima Giulia GTA i GTAm od prošle jeseni, finski svetski šampion se pre nekoliko dana vratio na test poligon Baloko kako bi lično procenio rad na ovoj sportskoj limuzini sa najboljim performansama koju je italijanska marka ikada proizvela. Njegove reči ne ostavljaju mesta sumnji: „Stvarno mi se sviđa. Ovo je automobil koji se može koristiti svakodnevno ali takođe može biti i na stazi, i to na nekoj na kojoj biste zaista uživali”.

Kimi Raikonen analizirao je promene na automobilu, posebno u pogledu aerodinamike. Već je radio na ovom aspektu u prvoj sesiji kada je dao neprocenjive savete o novim dodacima koji su dodati kako spreda – novi podesivi spliter ugrađen u novi prednji branik – tako i pozadi – dodatak novog manuelno podesivog krila. Takođe su napravljene opšte promene u ukupnom balansu zagarantovanom interakcijom ovih novih komponenata sa usisnikom i podvozjem. Kimijeva ocena? „Naravno, bolje je pri velikim brzinama u smislu ravnoteže. Izgleda da je prednji deo automobila niži, što omogućava brže upravljanje. Brz je, lak za vožnju i dobro reaguje na komande“. Jednom kada bude skinuo trkačko odelo i skloni se sa reflektora, Kimi Raikonen se vraća da obavlja češće svoje obaveze jednog tate, i tako, vodiće decu u školu. Zato veruje da Giulia GTA predstavlja idealnu kombinaciju za svakodnevnu upotrebu i za stazu.

Krug procesa razvoja se, stoga, zatvara tako što su vozači pozajmili svoje veštine inženjerskom timu kompanije Alfa Romeo. Ovaj proces je počeo prošlog oktobra prvom sesijom testiranja, usredsređenom na specifična rešenja preduzeta u pogledu aerodinamike i upravljanja.

Alfa Romeo poverava kompaniji Sauber Engineering proizvodnju većine komponenata od karbonskih vlakana u GTA i GTAm, posebno onih koje utiču na aerodinamiku vozila. Tu se ubrajaju novi prednji branik, bočne pregrade, usisnik vazduha, GTA spojler i GTAm krila. Zahvaljujući ručno podesivim prednjim i zadnjim krilima, Giulia GTAm može prilagoditi svoje aerodinamičke performanse bilo kojoj vrsti staze ili puta, tačno prateći zahteve i preference svog vozača. Aerodinamička istraživanja u vazdušnom tunelu nisu bila ograničena na dodatke krila, već su se fokusirala i na donji deo, potpuno oslabljen kao u Giulia Quadrifoglio. GTA i GTAm takođe imaju koristi od specijalnog novog usisnika vazduha koji je u stanju da poveća stabilnost automobila, garantujući tako odlično držanje puta pri velikim brzinama. Konkretno, na Giulia GTAm najintenzivnija aerodinamična konfiguracija udvostručuje pritisak Giulia GTA, trostruko u poređenju sa Giulia Quadrifoglio, prethodnikom u svom segmentu. Vrhunske statistike koje svedoče o velikim dostignućima koja su rezultat saradnje Alfa Romea i Sauberovih tehničara.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.