Odlučujuće partije se igraju u Arizoni (11 elektora), Nevadi (6), Džordžiji (16), Severnoj Karolini (16), Pensilvaniji (19), Mičigenu (15) i Viskonsinu (10). U tih sedam država koncentriše se najveći deo izborne kampanje i preko 16 milijardi dolara koliko su potrošili za ovu kampanju izborni štabovi Donalda Trampa i Kamale Haris. Više od polovine je otišlo na politički marketing.

U pomenutih sedam država Afroamerikanci će biti ključni faktor u Džordžiji (ima ih 33 odsto), u Severnoj Karolini (23 odsto) i Mičigenu (11 odsto). Latinoamerikanci će biti jezičak na vagi u Nevadi (22 odsto) i Arizoni (25 odsto), dok će Amerikanci azijskog porekla imati važnu ulogu u Nevadi (11 odsto).

Važan faktor za konačni ishod biće glasanje poštom ili tzv. ranije glasanje, opcija koja je moguća u šest od sedam tzv. swing states. Za razliku od izbora pre četiri godine kada je Tramp bio izričito protiv glasanja poštom i ranijeg glasanja smatrajući da su to poluge preko kojih se falsifikuju rezultati izbora, ovoga puta republikanski kandidat stimuliše svoje birače da iskoriste tu mogućnost.

U momentu dok pišemo ovaj tekst, to pravo je iskoristilo blizu 30 miliona Amerikanaca i među njima su većina glasači koji su se registrovali kao republikanski birači. Podsetimo, u momentu registracije birači moraju da se opredele kao republikanski, demokratski ili nezavisni birači, ali ih to ne obavezuje da glasaju za stranku opredeljenja.

Ispitivanja javnog mnjenja predviđaju najneizvesniju izbornu trku od Talahasi sage iz 2000. godine kada su se nekoliko nedelja brojali glasovi Ala Gora i Džordža Buša Juniora. Izborna kampanja Harisove ne ide kako su u štabu demokrata priželjkivali, o čemu svedoči svakodnevno učešće u kampanji Baraka Obame, uključivanje Mišel Obame, ali i odluka da Harisova da intervju Fox Newsu. Objavljivanje Kamalinog zdravstvenog kartona je više znak slabosti nego njene snage, kao i ponavljanje na Fox Newsu da je Tramp psihički nestabilan, neuravnotežen i da nije dobrog zdravlja.

CEO TEKST PROČITAJTE U NOVOM BROJU NEDELJNIKA, KOJI JE U PRODAJI OD ČETVRTKA, 31. OKTOBRA, NA SVIM KIOSCIMA I NA NSTORE.RS

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.