Vozačima u prestonici nedavno su predočene nove kazne za kretanje, zaustavljanje i parkiranje na pešačkim prelazima, biciklističkim stazama, zelenim površinama i tramvajskim šinama u iznosu do 25.000 dinara.
Parkiranje u neposrednoj blizini „tramvajskog puta“ izgleda da izaziva najveći revolt učesnika saobraćaja, budući da ih ne samo ometa u kretanju, zaustavljajući kolone vozila i po nekoliko minuta i ozbiljno im ugrožava bezbednost, već i zbog bahatosti koja je u prestoničkom saobraćaju sve učestalija.
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže za Nedeljnik da ukoliko vozač svesno parkira vozilo u neposrednoj blizini šina nesumnjivo treba da bude kažnjen.
„Međutim, vozači se nehotice parkiraju tako da tramvaj od njihovog vozila ne može da prođe. Obično se radi o razmaku od pet do 15 centimetara, pa vozači misle da je tramvaju to dovoljno da može da prođe. U takvim slučajevima treba pojačati kontrolu i ubrzati odziv pauka kada tramvaj ne može da prođe“, kaže Okanović.
On, ipak, objašnjava da bi, pre nego što dođe do takvih situacija, trebalo poraditi na saobraćajnoj signalizaciji.
„Trebalo bi izvesti takozvanu horizontalnu signalizaciju, odnosno oznake na kolovozu treba iscrtati tako da vozači jasno mogu da utvrde da li tramvaj ima dovoljno prostora za prolazak ili ne“, priča Okanović.
Takve preporuke bi, dodaje on, trebalo adresirati Sekretarijatu za saobraćaj Grada Beograda, Putevima Beograd i Parking servisu.
KAO DANAŠNA VLAST
re: Koliko bahat treba da budeš da se parkiraš na tramvajskim šinama? Treba da budeš bahat kao današnja vlast!