U nemačkome Lajpcigu održaće se neobičan eksperimentalni koncert na kom će naučnici voditi računa o ponašanju publike, nastojeći da prouče koliki je rizik od zaraze koronavirusom na velikim okupljanjima ovog tipa.

Nemački pop pevač Tim Bendžko je udružio snage sa naučnicima Univerzitetske bolnice u Haleu da bi se ustanovilo da li se mogu okupljanja velikog broja ljudi u koncertnim dvoranama i na fudbalskim stadionima nastaviti i tokom pandemije, prenosi N1.

„Želimo da ustanovimo koliki je broj međusobnih kontakata učesnika koncerta, što zapravo još uvek nije jasno“, rekao je voditelj studije, Stefan Moric.  

Publika na koncertu biće opremljena uređajima koji će omogućiti praćenje kontakata, dok će senzori na plafonu dvorane prikupljati i evidentirati podatke o njihovom kretanju.  

Svima će biti podeljeno fluorescentno dezinfekciono sredstvo.

„Nakon koncerta ćemo, uz pomoć UV lampi ustanoviti koje površine posebno jako svetle, što znači da su ih posetioci vrlo često dodirivali”, pojasnio je Moric.  

Za učestvovanje u eksperimentu prijavilo se samo 2.210 osoba, što je manje od očekivanih 4.000 volontera. Organizatori pretpostavljaju da su za takvu brojku odgovorne i zakasnele onlajn prijave.  

Projekat, nazvan “Restart-19 “ zajednički su organizirale istočne savezne nemačke države Saska i Saska-Anhalt.  

U obema je trenutno dozvoljena organizacija većih događaja sa do 1.000 učesnika, ali pod precizno određenim uslovima.  

Rezultati studije očekuju se u oktobru.  

Svi  učesnici će pre koncerta organizatorima morati  da dostave dokaz o negativnom rezultatu testiranja na koronavirus, a za vreme koncerta svi će nositi zaštitne maske FFP2.

https://www.nstore.rs/product/elektronsko-pdf-izdanje-nedeljnika-br-449-od-20-avgusta/
https://www.nstore.rs/product/godisnja-pretplata-na-magazin-nedeljnik/

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.