Kompanija dm drogerie markt u potpunosti će povući plastične ambalažne kese iz prodaje. Ova odluka stupiće na snagu 14. oktobra, a dm će nastaviti da nudi ekološke alternative kao što su papirne kese, trajne torbe i dm pamučne trajne torbe.

Kompanija dm se među prvima u Srbiji odlučila na takav korak sa ciljem da utiče na očuvanje životne sredine u zajednici u kojoj posluje. Kako ističu iz kompanije, ova odluka deo je opšteg strateškog pravca kompanije dm koja nastoji da u svim segmentima poslovanja deluje društveno odgovorno, stoga i nastoji da motiviše kupce da pri kupovini upotrebljavaju sopstvene torbe za višekratnu upotrebu u cilju promocije održivog načina života.

Kompanija dm je još u junu 2012. godine kupcima ponudila ekološki prihvatljivo rešenje kao što je dm pamučna trajna torba. Kupovinom ovih torbi kupci dobijaju doživotnu garanciju koja podrazumeva da, ukoliko se postojeća torba ošteti ili pocepa, mogu je besplatno zameniti novom u svakoj dm drogeriji. Pored toga, dm drogerie markt 1. novembra 2018. uvodi naplatu malih recikliranih kesa, a novac od njihove prodaje usmerava se na veliki ekološki projekat.

Odlukom da u potpunosti povuče plastične kese iz prodaje, kompanija dm nastoji da pozitivno utiče na ekološki odgovorno ponašanje kupaca, ali i da deluje kao primer u svojoj zajednici, sa ciljem da je očuva za buduće generacije.

U našoj zemlji tokom jedne godine upotrebi se i odbaci oko dve milijarde plastičnih kesa kojima treba  više vekova da bi se prirodno razgradile. Stručnjaci navode da kese nisu u potpunosti biorazgradive već se razlažu na sitnije, toksične delove i dovode do kontaminacije zemljišta, vodenih tokova i okeana, te ulaze u lanac ishrane životinja.    

Kako je ranije najavljeno, na nivou grada Beograda od 1. januara 2020. godine upotreba plastičnih kesa će biti ograničena u svim maloprodajnim objektima, dok je AP Vojvodina Deklaracijom o zaštiti životne sredine predvidela zabranu korišćenja plastičnih kesa i plastičnih proizvoda za jednokratnu upotrebu do kraja 2020. godine.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.