Sa ciljem da motiviše ugostiteljski sektor da se još aktivnije uključi u inicijative upravljanja i odlaganja staklenog otpada, kompanija Sekopak, vodeći operater ambalažnog otpada, pokrenula je projekat EKO PARTNER. Platforma podrazumeva postavljanje kontejnera i kanti u okviru ugostiteljskih objekata, koji prvenstveno služe za odlaganje staklene ambalaže, ali i drugih vrsta ambalažnog otpada. Svi lokali koji su uključeni u projekat na ulaznim vratima imaju jasno istaknutu EKO PARTNER oznaku, čime je građanima omogućeno da u svakom trenutku znaju koji restoran sortira otpad i doprinosi očuvanju životne sredine.

Povećanje količina prikupljene staklene ambalaže i dostizanje evropskih standarda u pogledu selektivnog odlaganja otpada neki su od važnih koraka na putu zelene tranzicije, a samo tokom 2022. godine, Sekopak je poslao na reciklažu više od 18.000 tona staklene ambalaže. U prisustvu predstavnika Ministarstva za zaštitu životne sredine, HoReCa sektora i kompanija Carlsberg, Coca-Cola HBC, Apatinske pivare i Knjaz Miloš, Violeta Belanović, generalna direktorka kompanije Sekopak, još jednom je podvukla važnost zajedničkog delovanju u oblasti upravljanja ambalažnim otpadom.

 

„EKO PARTNER predstavlja projekat u koji mnogo verujemo i puno ulažemo. On je savršen primer kako saradnjom nas kao operatera, ugostitelja iz HoReCa sektora i velikih korporacija svi zajedno možemo biti bliže jednom velikom, civilizacijskom cilju kao što je očuvanje životne sredine. Posebnu zahvalnost dugujemo svakom od naših partnera iz ugostiteljskog segmenta koji su se samoinicijativno uključili u ovu platformu i postali deo EKO PARTNER mreže. Na ovaj način oni istovremeno demonstriraju visok stepen svesti o ekološkim temama, svoje društveno odgovorne ambicije i doprinose očuvanju naše planete. Nadamo se da će njihov primer biti podsticaj i drugim ugostiteljima da postanu EKO PARTNERI, ali i da ćemo zahvaljujući doprinosu kroz ovaj kanal u budućnosti uspeti da unapredimo parametre i količine prikupljene staklene ambalaže u skladu sa evropskim okvirima“, istakla je Belanović.

Učešće ugostitelja u ovom projektu od velikog je značaja za promovisanje i popularizaciju kulture reciklaže i  važnosti odvajanja otpada, i to ne samo za HoReCa partnere, već i celom segmentu male i srednje privrede. Uključivanjem u sistem, ugostitelji i objekti dobijaju priliku da postanu pioniri održivosti u svojoj industriji kroz dobijanje EKO PARTNER oznake. 

„U našim objektima, na ulazu je istaknuta „EKO PARTNER“ nalepnica kako bi građani znali da podržavamo odgovoran pristup prema životnoj sredini i radimo u skladu principima zelene ekonomije. Svesni smo važnosti reciklaže, odvajanja otpada i koliko naš primer može da bude stimulativan za celo društvo da se ponaša odgovornije. Sam proces odvajanja staklenog otpada je jednostavan, materijali se lako razdvajaju, a mi se osećamo kao bolji član zajednice znajući da kroz svoje poslovanje doprinosimo boljoj budućnosti. Verujemo da šaljemo dobru poruku svima – kolegama koji još nisu postali deo EKO PARTNER mreže, ali i našim gostima, jer ako mi kao restorani možemo da odvajamo otpad, može svako“, naveli su korisnici EKO PARTNER oznake okupljeni ovim povodom u restoranu „Jerry“.

Uskoro će na sajtu kompanije Sekopak, kao i kroz QR kod koji se nalazi u okviru same nalepnice, biti dostupna svojevrsna EKO MAPA, na kojoj će biti prikazan spisak svih lokala koji nose oznaku EKO PARTNER i učestvuju u projektu. Saradnja Sekopaka sa ugostiteljima traje godinama unazad i potpomognuta je zajedničkim partnerstvom sa javno-komunalnim preduzećima i privatnim sakupljačima širom Srbije. Iz Sekopaka najavljuju da naredna faza projekta podrazumeva sistematizaciju svih uključenih lokala i sakupljenih količina. 

Tagovi

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.