TikTok prodavnica, uslovima koje nudi, i koji su toliko dobri da nekad deluju nerealno, osvojila je i prodavce i kupce. Ali došao je trenutak da se nešto promeni – ova platforma povećava naknade prodavcima i što znači da će verovatno i cene biti više.
Dani kupovine ultra jeftinih stvari na TikTok shopu možda odlaze u prošlost, piše magazin Wired.
Od danas, naknade koje TikTok naplaćuje prodavcima povećavaju se sa 2 na 6 procenata cene svake porudžbine. U julu će naknade porasti do 8 procenata. Ove promene mogu da budu prekretnica za ljude koji kupuju na TikToku, ali i za samu platformu, koja sada podižući cene praktično testira lojalnost kupaca svog shopa.
TikTok shop je pokrenut u SAD u septembru sa neverovatno niskim cenama u poređenju sa drugim onlajn prodavnicama. Influenseri i preduzetnici zgrabili su ovu priliku. Broj prodavaca na TikToku se tokliko uvećao, da je nadmašio konkurentne platforme – kao što su Shopify i Amazon, prema informacijama martovskog izveštaja SimilarWeba, koji prati veb saobraćaj.
Od samog početka TikTok Shopa, tamo je došlo mnogo dobrih proizvođača i prodavaca – kao što su recimo proizvodi za negu kože sa puževim gelom, koji su na velikom sniženju, Stanley čaše, kao i nakit, čarape i druge stvarčice za manje od jednog dolara.
Nakon uspešne praznične šoping sezone, naknada za TikTok shop se povećava, a platforma pokušava da dokaže da je održivi oslonac u e-trgovini. „Pravi test za dugovečnost TikTok shopa i njegovu održivost jeste podizanje ovih naknada“, kaže Jasmin Enberg, glavni analitičar za društvene medije u Insider Intelligence, firmi za istraživanje tržišta. „Veliki broj prodavaca koji uspešno posluju na TikTok shopu zapravo su manja preduzeća, koja su imala velike koristi od takvog načina naplaćivanja taksi.“
TikTok nije dao komentar na ovu priču.
Naknade za prodavce na TikTok shopu i dalje su niže od naknada na Amazonu – koje variraju u zavisnosti od vrste proizvoda. Najniže su 5 procenata, za jeftinu odeću, ali se uglavnom kreću između 8 i 20 procenata za nakit i pribor za crtanje i ostale umetnosti.
Ono po čemu je ova platforma drugačija jeste to što korisnici Amazona ulaze tamo i traže stvari koje su im potrebne, dok na TikToku ljudi pod uticajem influensera ili algoritma pronalaze stvari za koje nisu ni znali da su im potrebne i žele da ih kupe.
TikTok prodavci se suočavaju sa dodatnim izazovom – oni treba da se trude da se njihovi oglasi izdvajaju iz te velike parade reklama i sadržaja. Influenseri i brendovi koji prodaju preko TikTok shopa moraju da ubede ljude, koji skroluju radi zabave, da zastanu i kupe baš taj proizvod. Svi ti ljudi (korisnici) tu su zbog nekog drugog razloga, a ne kupovine.
Kao prodavac na TikToku morate biti zanimljivi, glasni, jeftini i naravno u trendu.
TikTok shop i dalje nudi subvencije prodavcima – kupci ne plaćaju dostavu za porudžbine od 20 dolara ili više. Prošle nedelje, TikTok je imao prolećnu rasprodaju i nudio popuste do 30 procenata i besplatnu isporuku za neke artikle.
Veće naknade za prodavce na TikToku biće najizazovnije za male ili pojedinačne prodavce.
Pol Jauregi, koji je suosnivač BK Beauty, kaže da je njihova kompanija doživela ogroman rast otkako su počeli da prodaju svoje proizvode i na TikTok shopu. To je vrsta proizvoda koja je odlična za TikTok, jer je sadržaj u vezi sa lepotom dosta zastiupljen, a ima i dosta influensera koji tamo daju svoje savete o šminkanju i osalo.