Kakav ste onlajn kupac?

Odete na sajt, izaberete proizvod, ako vam odgovara cena naručite, platite i – čekate kurira.

Ili danima gledate sve sajtove sa istim proizvodom, upoređujete cene, čitate tehničke specifikacije, tražite video-uputstvo za upotrebu, postavljate pitanja prodavcu, proveravate komentare na mrežama… Možda ste od onih koji stave proizvod „u korpu“ na sajtu pa odustanu.

Kao kupci, mi ne razmišljamo o tome kako se ponašamo dok kupujemo. To je deo naše ličnosti, naših navika, kulture. O tome kako se ponašamo dok kupujemo razmišljaju timovi ljudi koji dobro razumeju zakone ekonomije, marketinga, psihologije a sada i tehnologije.

Zato klasične marketinške agencije polako menjaju MarTech agencije, one koje umeju, prvo, da naprave softvere i druge tehnološke alate a onda i da ih na pravi način koriste u borbi za kupca, tj. u marketinške svrhe.

Ako prodajete sportsku opremu onlajn, svaka vaša ciljna grupa treba da na sajtu vidi personalizovanu ponudu opreme, ono što nju zanima. Da se devojkama od 15 do 25 godina, kad otvore vaš shop, prikažu novi modeli patika za trčanje i sportska oprema u jarkim bojama, popularnim ove sezone, a muškarcima 35+ da se pojave letnji modeli patika, šortseva i opreme za ronjenje.

Za to vam treba softver koji, opet, treba nahraniti podacima o vašim kupcima.

„Marketing nije više samo dobra reklama i veliki budžet za oglašavanje, iako su to i dalje važne kategorije. Ali, da bi marketing ispunio svoju svrhu – a to je da proda proizvod ili uslugu, on mora da se naslanja na tehnologiju i na podatke koje prikupimo o kupcima“, ovako govori Vanja Cvetkov, biznis direktor agencije Cheil Centrade Adriatic koja se, prema tome koje su joj glavne usluge, svrstava u MarTech agencije.

„To znači da kod nas sede i IT inženjer i kreativac, jer i jedan i drugi na svoj način razumeju ponašanje kupaca. To je u osnovi svih naprednih ecommerce sistema jer oni odavno nisu samo sajtovi na kojima ste izložili svoju robu kao u radnji. Kupci traže kompletan doživljaj i tokom onlajn kupovine a brendovi sve više razumeju koliko tehnologija tu može da pomogne, i spremni su da u to i ulože“, kaže naš sagovornik.

Reklama u prajmtajmu na televiziji ili bilbord na dobroj lokaciji u gradu su dobra marketinška strategija kad se treba obratiti velikoj populaciji nekom opštom porukom. S druge strane, kad ste kupac određenog brenda telefona, vi od brenda dobijete push notifikaciju na taj telefon koja vam kaže da je stigao novi model koji baš vama odgovara zato što je neki softver zapamtio da ste vi najčešće kupovali telefone većih dimenzija, ili je u ponudi model sa unapređenom aplikacijom za praćenje sportskih aktivnosti a „kolačići“ na internetu su shvatili da ste vi baš ozbiljan rekreativac.

„Nama tehnologija pomaže da razumemo kupca i njegove potrebe i da na njih odmah reagujemo. Iz prikupljenih podataka o korisnicima usluga neke banke zaključimo da oni bolje reaguju na SMS poruke nego na email, ili obrnuto, i unapređujemo onda taj kanal komunikacije. Podaci su glavno gorivo marketinga zasnovanog na poznavanju tehnologije, otuda i termin MarTech“, kaže Vanja.

Brendovi vole marketing koji „radi na podatke“. AdAge, najuticajniji svetski medij koji prati industriju marketinga, još prošle godine je najavio da su brendovi spremni da povećaju ulaganja u marketing zasnovan na tehnologiji i do 15 odsto.

Svi vidovi komunikacije sa kupcima i korisnicima na internetu su u ekspanziji i predstavljaju polje na kom se podjednako takmiče i IT inženjeri i kreativci.

Cheil Worldwide na listi top 10 svetskih agencija po prihodu

Cheil Centrade Adriatic je deo globalne mreže Cheil Worldwide koja se ove godine našla na listi 10 agencija sa najvećim prihodom u svetu koju godišnje predstavlja magazin AdAge.

„Velika je stvar imati iza sebe tako moćan sistem, ne samo zbog finansijske snage, već i zbog mogućnosti deljenja znanja i ideja. Vrlo se brzo menjaju i unapređuju rešenja za ecommerce ili za Customer Relation Management (odnosi s kupcima). Kad nešto novo primene kolege u Seulu ili Londonu, mi to odmah znamo. I to je najvrednije u velikim sistemima“, objašnjava Vanja Cvetkov.

Pored Srbije, pokrivaju i tržišta Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Severne Makedonije, Albanije i Kosova.

„Već kad kažemo da kod nas radi 120 ljudi, jasno je da nije reč o klasičnoj marketinškoj agenciji, već o mnogo složenijem poslovnom sistemu. To što je naša centrala izabrala da Beograd bude sedište za region signal je da ovo tržište ima potencijal. Ovde ima ljudi koji umeju da rade dobro ovaj posao i ima brendova koji prepoznaju da je marketing zasnovan na tehnologiji put kojim treba da idu.“

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.