• Najstarija evropska revija klasičnih automobila održaće se od 1. – 5. februara u Parizu.
  • Lancia će pokazati model Rally 037 koji je bez premca i koji je osvojio Svetski reli pre tačno 40 godina.
  • Lancia podržava „Lancia Classiche“ program koji promoviše originalnost i autentičnost sopstvenih istorijskih vozila.

„Lancia je progresivan klasičan brend koji nastoji da postane primamljiv, verodostojan i poštovan u evropskom premijum segmentu, oslanjajući se na više od 116 godina istorije i legendarnih vozila koja su sastavni deo istorije automobilske industrije, kako italijanske tako i svetske. Model 037, kao i modeli Stratos i Delta, predstavljaju brutalna reli vozila i rekordere sa više titula nego ijedno drugo vozilo u automobilskom svetu. Ovi trkački automobili, zajedno sa prelepim perjanicama brenda poput modela Flaminia i Aurelia, inspirišu nas da dizajniramo vozila budućnosti i odgovorimo na izazove nove ere električne mobilnosti. Baš tu na scenu stupa „Lancia Classiche“ program. Ovom inicijativom brend pokazuje svoju posvećenost očuvanju i promociji originalnosti i autentičnosti legendi svoje slavne prošlosti,“ izjavio je izvršni direktor brenda Lancia Luka Napolitano (Luca Napolitano).

47. izdanje revije Rétromobile, najstarije i najprestižnije evropske revije klasičnih automobila, održaće se od 1. – 5. februara u izložbenom centru Paris Expo Porte de Versailles. Na ovom prestižnom francuskom događaju biće predstavljeno preko 1.000 vozila i biće domaćin za preko 600 međunarodnih izlagača i skoro 130.000 posetilaca. Lancia nije mogla da propusti šansu da se predstavi na ovom događaju sa odeljenjem Stellantis Heritage. Cilj ovog odeljenja osnovanog 2015. godine jeste zaštita i promocija istorijskog nasleđa brendova Alfa Romeo, Fiat, Lancia i Abarth, a svoju misiju sprovodi učešćem na događajima i nuđenjem usluga posvećenih ljubiteljima i vlasnicima klasičnih automobila italijanskih brendova ove Grupe.

Lancia Rally 037, agresivni i minimalistički stil Svetskog reli šampionata 1983.

Sa „funkcionalnim“ i oštrim formama kako spreda tako i pozadi, Lancia Rally 037, poznatiji kao kod projekta u kom je nastao, „037“, čist je sportski automobil koji otelotvoruje poznatu pobedu Davida nad Golijatom. Lancia Rally 037 bio je poslednje vozilo s pogonom na dva točka koji je osvojio Svetsko prvenstvo u reliju 1983. godine, nadvladavši moćne protivnike s pogonom na sve točkove.

Zasnovan na modelu Beta Montecarlo, Lancia Rally 037 nije dizajniran kao vozilo za masovnu proizvodnju s obzirom da je model na putevima bio je striktno potreban za ulazak u svet relija. Predstavljen je 1982. godine na Sajmu automobila u Torinu, a proizvedeno je 200 primaraka kako bi se dobio pristup grupi B, ali svega 53 primerka su opremljena za takmičenje.

Debitovao je na reliju Costa Smeralda u aprilu 1982. godine i zvanično se takmičio u sezoni 1983. sa zvaničnim timom Lancia Martini Racing. Model 037 je dominirao svetskim prvenstvom od svoje prve trke i osvojio Monte Karlo sa Valterom Rorlom (Walter Röhrl) za volanom. Na kraju sezone, uprkos jakoj konkurenciji novog Audijevog modela Quattro sa pogonom na sve točkove, Lancia je osvojila Svetsko prvenstvo u konstruktorima i osvojila drugo mesto u Svetskom prvenstvu za vozače i Evropskom i Italijanskom prvenstvu.

Opremljen četvorocilindričnim motorom sa ubrizgavanjem sa dve osovine, sa snagom od 260 do 305 KS u zavisnosti od zapremine motora (od 1.995 do 2.111 cc), Rally 037 se pokazao kao lagano, okretno vozilo visokih performansi sa superiornim upravljanjem i trenjem na putu. Ovo je takođe omogućeno zahvaljujući njegovoj originalnoj hibridnoj, monokok i cevastoj konstrukciji koju je opremila radionica Pininfarina, koja je razvila agresivnu i elegantnu karoseriju sa značajnim aerodinamičkim opterećenjem ka tlu. Da bi se postigla maksimalna efikasnost, napravljen je od poliestera sa ojačanjima od fiberglasa, a hauba i poklopac prtljažnika mogu se vrlo brzo odvojiti. Minimalistički i racionalni enterijeri bili su neophodni za takmičenje. Pored toga, imao je nekoliko aerodinamičkih dodataka, uključujući upadljiv zadnji spojler, što ga je učinilo još impresivnijim.

Lancia Classiche program nasleđa, jedinstveni sertifikati i usluge

47. izdanje revije Rétromobile je prilika za brend Lancia da podrži program nasleđa „Lancia Classiche“, koji čini niz usluga za zaštitu i promociju originalnosti i autentičnosti istorijskih vozila ovog brenda. Komisiju za sertifikaciju predvode generalni direktor brenda Lancia i šef odeljenja za nasleđe, gde se nalaze svi proizvodni registri i sva tehnička dokumentacija koju komisija koristi za analizu podataka o pregledanim vozilima.

Program nasleđa Lancia Classiche čine dva sertifikata: sertifikat o poreklu i autentičnosti i servis restauracije.

Sertifikat o poreklu. Lancia nudi priliku da otkrijete istoriju svakog automobila kroz broj šasije. Usluga pruža tačan pregled dokumenata u proizvodnim registrima brenda i izdavanje sertifikata koji potvrđuje godinu proizvodnje automobila i originalnu konfiguraciju: specifikacije modela, serijski broj motora, originalne detalje eksterijera i unutrašnjosti.

Sertifikat autentičnosti. Nakon detaljne analize istorijskog automobila i provere njegovih proizvodnih podataka i tehničkih specifikacija u arhivi kompanije Lancia, uz podršku odeljenja za nasleđe i stručnjaka, biće potvrđena autentičnost klasičnog automobila. Da bi se dobio ovaj sertifikat, svaki automobil prolazi kroz rigoroznu inspekciju i proces procene koji sprovodi specijalizovani tim, proveravajući autentičnost automobila i njegovih komponenti i funkcionalnost glavnih mehaničkih delova.

Servis restauracije. Isti tim koji brine o istorijskoj kolekciji brenda Lancia dostupan je i privatnim klijentima, sa uslugama koje se kreću od jednostavnog održavanja do potpune restauracije: od dijagnostike do spoljašnje restauracije, popravke pojedinačnih mehaničkih i estetskih komponenti i završnog testiranja.

Za više informacija o uslugama sertifikovanja i restauracije, posetite sledeći link.

Twitter @Lancia Facebook Lancia YouTube Lancia LinkedIn Lancia Instagram Lancia

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.