Biće da je do simbolike, do snage jedne male grupe ljudi koja se odupire neprijatelju, po cenu svog života. Biće i da je do zapadne kulture, koja je izrasla iz antičke Grčke i koja će uvek biti blagonaklonija prema onome što poznaje (koliko bi na svetskim blagajnama zaradio film o Ahemenidskom carstvu, u kojem Kir Veliki nije negativac?), pa se ova bitka često predstavlja i kao odbrana civilizacije, što neizbežno – i pogrešno – imputira da su oni drugi manje vredni.
Biće da je i do arhetipa i ideala patriotizma, žrtvovanja, bratstva. Biće da je i do vojne taktike, do pripreme, do korišćenja terena i znanja.
A možda je i samo zato što od 480. godine pre nove ere istoriju više nikada nisu pisali samo pobednici.
Kralj Leonida i njegovi Spartanci, njih celih tri stotine – plus još nekoliko hiljada Grka iz drugih gradova-država – stradali su u bici kod Termopila, ali im je istorija oprostila. Vekovima kasnije, od Herodota sve do holivudskih uradaka, dodavale su se epizode o izdaji i herojstvu, da dodatno začine priču koja je dovoljno dobra čak i kada je ispričana baš onako kako se desila.
CEO TEKST U HIT MAGAZINU ISTORIJA KOJI SE DOBIJA NA POKLON UZ NOVI NEDELJNIK OD 24. NOVEMBRA, DIGITALNA IZDANJA DOSTUPNA NA NSTORE.RS