Personalizacija se nametnula kao princip mnogo veći od čistog oslovljavanja korisnika imenom – personalizacija podrazumeva suštinsko prepoznavanje njihovih pojedinačnih ukusa, preferenci i potrošačkih navika kako bi vaša ponuda ka korisniku bila vidljiva i prilagođena.
Mi personalizaciju vidimo kao način da svaka digitalna interakcija bude relevantna za krajnjeg korisnika. Ogromna količina podataka i digitalnih šumova, kao i oštra konkurencija za naklonost potrošača vode ka tome da korisnici radije svoje poverenje, pa i novac, poklanjaju brendovima i bankama koji pružaju relevantna, praktična i interaktivna iskustva kroz različite kanale. Benefiti takvog procesa su jasni za obe strane – biznisi povećavaju stopu lojalnosti korisnika i potencijal za prihode, dok potrošači na neuporedivo efikasniji način završavaju svoje zadatke.
Naravno, holistički pristup ovoj temi, ili bolje rečeno – očekivanja korisnika ka holističkom pristupu – prevazilaze čisto transakcioni aspekt. To znači da korisnik očekuje personalizaciju na svakoj tački digitalne interakcije sa svim brendovima koji su mu relevantni, bilo da pričamo o tome kako modni brend preporučuje odgovarajući aksesoar uz odevni predmet koji ste već stavili u onlajn korpu ili o ponudi za kredit koja vam stiže kroz bankarsku aplikaciju, ili prosto o preporuci za narednu seriju na Netflixu.
Tehnologije koje stoje iza sofisticiranog procesa napredne su i pre svega dolaze iz domena veštačke inteligencije. Mastercard već sada primenjuje inovativne tehnologije, uključujući AI, za proizvode i rešenja kojima se sigurno obrađuje preko 140 milijardi transakcija godišnje, dok se istovremeno štite podaci pojedinačnih korisnika. Kao tehnološka kompanija sa ciljem da digitalne interakcije učinimo jednostavnim, sigurnim, praktičnim i relevantnim, 2022. godine akvizirali smo Dynamic Yield, lidera u personalizaciji i optimizaciji iskustava, kao komplementaran servis sve široj ponudi tehnoloških servisa koje razvijamo i pružamo partnerima.
Šta dalje?
Baš kako se s vremenom menjaju životni stilovi korisnika, uključujući navike u korišćenju pametnih uređaja ili potrošačke navike, tako će se menjati i načini na koje se personalizuje ponuda ka krajnjem korisniku. Ono što je danas uspešno možda to neće biti sutra, što za biznise koji žele da budu relevantni i održivi znači da će morati sve više da se oslanjaju na savremene tehnologije za kreiranje tačnih predikcija, preporuka i odgovarajućeg nivoa interakcije sa korisnicima. Čak iako to možda zvuči kontraintuitivno, AI je možda tajni sastojak u osiguravanju prirodnije interakcije sa korisnicima.
U skladu sa robustnim principima zaštite privatnosti podataka i vođena ljudskim i humanim principima, pametna personalizacija uvodi novu eru consumer-centric poslovnog modela koji će nastaviti da poslovanje menja nabolje. Dok se taj proces gradi, biznisi koji ostvaruju dobre rezultate biće oni koji razumeju kontekst, percepciju i očekivanja za dostavljanje efektnih preporuka i autentičnih veza koje korisnici traže. Onda kada se fokusiramo na povezivanje, metrika uspeha zapravo prestaju da budu prihod i povrat investicije – metrika postaje lojalnost korisnika.