U svom novom onlajn filmskom ciklusu, Institut Servantes ovog jula donosi osam kratkometražnih filmskih ostvarenja koja se bavi različitim pitanjima LGBTI+ zajednice.
Program obuhvata vrlo intimne priče i razmišljanja, svedočanstva i portrete koji usmeravaju naš pogled prema stvarnosti koja je na filmu, ali i u svim umetničkim formama, u drugom planu: to su priče koje se posebno osvrću na rodni identitet, govore o homoseksualnoj ili lezbejskoj ljubavi, o transseksualnosti… Institut Servantes organizuje ovaj ciklus u saradnji sa distributerskom kućom Marvin & Wayne, a odabrani filmovi stižu iz Argentine, Čilea, Kolumbije i Španije.
Svi filmovi biće premijerno prikazivani u 20 časova, a potom će tokom narednih 48 sati biti dostupni za besplatno gledanje na Vimeo kanalu Instituta Servantes. Projekcije su na španskom jeziku, sa prevodom na engleski.
Ciklus će 6. jula otvoriti izvanredan dokumentarac „Divlja posveta“ (Una dedicatoria a lo bestia, 2019) iza kojeg stoji umetnički duo Nucbeade. Film baca novo svetlo na malo poznati deo nedavne istorije Španije – govori o ozloglašenom Patronatu za zaštitu žena koji je sredinom prošlog veka postojao u San Fernandu de Enaresu.
Već 9. jula na programu je kratko ostvarenje poznate španske rediteljke Karle Simon pod nazivom „Kasnije, takođe“ (Después también, 2019). Radnja filma prati Edua kog nakon jednog noćnog izlaska posećuje njegov bivši partner Aleks. Ponovni susret odvija se pod senkom vesti koje Aleks nosi – došao je da saopšti Eduu da je pozitivan na HIV.
Film „Su“ (Su, 2019), koji je režirala Laja Foget, biće prikazan 13. jula. Imao je projekcije na brojnim svetskim festivalima, a prati glavnu junakinju na povratku kući, gde dolazi kako bi se susrela s prošlošću kojoj je davno okrenula leđa.
„Viktor XX“ (Víctor XX, 2015) je film Jana de la Rose koji je nagrađen na prestižnom Filmskom festivalu u Kanu, a biće prikazan 16. jula. Viktor je odrastao u malom ribarskom selu u Almeriji, zajedno sa svojom majkom i njenom devojkom. Njegovo preispitivanje rodnog identiteta kulminiraće odlaskom u grad, gde će najzad uspeti da spozna sebe.
Reditelj Enrik Ribes napravio je sa ostvarenjem „Pevanje sa krovova“ (Cantando en las azoteas, 2017) emotivan i nežan portret – poput njegovog glavnog junaka – Hilde Lav, čije je kršteno ime Eduardo Enrike Gustavo Fransisko, iako se nikada nije osećao kao nijedan od tih muškaraca. Ovaj film na programu je od 20. jula.
Čileanski filmski stvaraoci Felipe Elgeta i Ananke Pereira potpisuju najeksperimentalniji kratki film ovog ciklusa, na programu od 23. jula. „Snap“ (Snap, 2018) je priča ispisana storijima, formatom koji je u vreme snimanja filma bio prilično inovativan na društvenim mrežama i kreativan. Kroz video snimke mladih junakinja i junaka, ovaj film govori o telu, rodu i identitetu.
Publika će od 27. jula moći da pogleda film „Alma“ (Alma, 2018) kolumbijskog reditelja Santijaga Leona Kueljare. Ovo je priča o svojevrsnoj inicijaciji, sa pametnim i delikatnim pristupom. Glavna junakinja filma Alma tek je krenula u novu srednju školu kada je drug iz razreda poziva na zabavu. Promene na njenom telu i skrivene želje navode Almu da se suoči s unutrašnjim strahovima i tako učini prvi korak kako bi zavolela sebe takvu kakva jeste.
Ciklus će 30. jula zatvoriti najnoviji film Tamare Garsije Iglesijas „Telo žene bez senke“ (El cuerpo de la mujer sin sombra, 2021). Rediteljka je boravila u Buenos Ajresu, Parizu i Ženevi, ključnim mestima u životu umetnice čiju karijeru rekonstruiše. Alisija Damiko (1933-2001) bila je važna argentinska fotografkinja, jedna od prvih feministkinja i lezbijskih aktivistkinja, koja je istraživala i, kroz svoju umetnost i svoj život, predstavljala lezbejski identitet.
Naziv ciklusa „Ludo te volim“ potiče od čuvenog hita „Te estoy amando locamente“ kojim se sedamdesetih godina proslavio duo Las Grecas koji su činile sestre Karmela i Tina Munjos Barulj. Pomenuta pesma po objavljivanju je prodata u pola miliona primeraka, a provela je i pet uzastopnih nedelja na vrhu španske top liste. „Ludo te volim, ali ne znam kako to da ti kažem“, samo su neki od stihova zbog kojih je pesma stekla kultni status među LGBTI+ zajednicom u Španiji.
Detaljne informacije o programu i filmovima mogu se pronaći na zvaničnom sajtu, kao i na Vimeo kanalu Instituta Servantes.