Vanja Cvetkov, Business Director, Centrade Cheil Adriatic

POTROŠAČI DANAS OD SVOJIH OMILJENIH BRENDOVA OČEKUJU PERSONALIZOVAN PRISTUP I PORUKE UPUĆENE SAMO NJIMA. DA LI SU BRENDOVI I NJIHOVE AGENCIJE DANAS U STANJU DA ISPORUČE MILIONE RAZLIČIH, PERSONALIZOVANIH PORUKA U JAKO KRATKOM ROKU?

Reč potrošač zabranjena je u našoj agenciji. Potrošač, mušterija i tome slično. Postoji velika razlika između potrošača sa jedne strane i čoveka sa druge. Mislim da tu struka greši u samom startu. I dalje se držimo terminologije iz prošlosti i nikako da se otmemo želji da predstavimo naš idealan proizvod kao i njegovu sjajnu cenu i pitamo “potrošača” želi li da ga kupi. Ljudi danas to ne žele. Žele da budu u fokusu. Da ih poznajemo po imenu i svemu onome što im je bitno. Da im ne oduzimamo vreme sadržajima koji ih ne zanimaju, već da ih na permanentnoj osnovi inspirišemo, zabavimo, pomognemo. Mi to u našoj agenciji i radimo. Kroz različite kanale i na različite načine prikupljamo podatke. Prateći sa koje platforme korisnici dolaze i koje uređaje koriste da pristupe web sajtu klijenta, plasiramo posebno kreiran sadržaj. Kroz newsletter komunikaciju prikupljamo informacije o navikama potrošača, u kojoj lifecycle fazi se njhov uređaj nalazi i prema tome segmentiramo komunikaciju i šaljemo jasnu i targetiranu poruku baš tom potrošaču. Mogao bih ovako još dugo, nego da rezimiram. Content je do juče bio king, danas su to procesi, procedure, sposobnost agencije da isporuči na hiljade različitih poruka. Agencije jesu danas u stanju da to urade, jer imaju tehnologiju za to.

U KOJOJ MERI NAM U TOME POMAŽE BIG DATA I PODACI KOJE IMAMO O CILJNOJ GRUPI? NA KOJI NAČIN IH BRENDOVI KORISTE U SRBIJI?

Big data je sada in. Manje-više svi imaju neku veliku datoteku, ali pravo pitanje je šta rade sa njom? Podaci nisu cilj, već start. Od njih krećemo i što je još bitnije, njih iznova i iznova generišemo. Svaka kupovina, komentar ili feedback osvežava te informacije. Sve to što prikupimo nakon komunikacije sa ljudima predstavlja ključ za nove i efikasnije korake. Danas imamo mogućnost da razvijamo kompletne profile ljudi sa kojima komuniciramo i pružimo im personalizovano iskustvo. To je veoma važna i uzbudljiva sfera koju nam je tehnologija donela.

DA LI PERSONALIZACIJA DAJE BRENDOVIMA MAGIČNU MOĆ I ONU „LJUDSKU“ NIT KOJA IM NEDOSTAJE?

Ljudska nit koja nedostaje brendovima krije se u njihovoj svrsi postojanja, a personalizacija je samo način kako ta svrha može lakše doći do ljudi. Praktično, personalizacija ima tu “magičnu moć” da prenese poruku, da bude katalizator i ubrza sve. Sa personalizacijom teorija o tome da jedna poruka mora biti viđena tri, pet, sedam puta da bi bila zapamćena, pada u vodu. Ukoliko je poruka plasirana u pravo vreme, pravoj osobi na pravom mestu i na pravi način, dovoljno je da bude viđena samo jednom i da ostvari svoj cilj. Potrošač će joj se onda sam vraćati.

MOŽEMO LI REĆI DA JE PERSONALIZACIJA SADRŽAJA „NEXT BIG THING“ U ADVERTISING INDUSTRIJI?

Možemo, samo bez ovog “next”. Personalizacija je već big thing, a kako je advertising oduvek bio spoj nauke i umetnosti, možemo očekivati da u narednom periodu fokus bude na nauci.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.