Da li živimo u eri krize talenata? Zašto?
Nikako. Talenata ima i te kako i svuda oko nas. Mlađe generacije su umešnije da daleko ranije pokažu svoj potencijal onima koji žele da ga otkriju. Ono što karakteriše savremeno doba jeste kriza u komunikaciji. Nepoznavanje kanala za komunkaciju, neumešna komunikacija sa mlađima, nedovoljno strpljenja da razumemo šta nam poručuju, to je ono što je danas problem. Gen Z su tu, uveliko menjaju svet, a evo ih, na velika vrata, vrlo brzo ulaze i Alfe. Važno je da sve svoje menadžerske veštine preispitamo, posebno vrline kao što je strpljenje, pažljivo osluškivanje i slušanje. Dakle, ako želiš da ostaneš uvek na visini zadatka, na krovu, vrhu, moraš biti prilagodljiv, moraš shvatiti da nam mnoga učenja dolaze upravo od mlađih naraštaja, da u stvari nema kraja učenju.
Da li je B2E (business to employee) model poslovanja budućnosti?
I ovo nije budućnost, kasnimo i bolje bi nam bilo da ubacimo u petu brzinu u pravcu ka B2E. One kompanije koje su ranije shvatile važnost stavljanja zaposlenog u fokus, retenciju prevashodno, a odmah zatim i atrakciju, osigurale su sebi stabilnost i mogućnost dugoročnijeg planiranja. Za stabilan, kontinuirani napredak i uspeh, važno je obezbediti lojalnost, zadržati dobru, uigranu ekipu ljudi kod kojih je izražen i jak osećaj pripadnosti. To su ljudi koji izjednačavaju svoje uspehe sa kompanijskim, kojima je stalo. Čuvajte ih.
Šta će biti svrha brendova u budućnosti u odnosu na zaposlene?
Danas je teško pričati o nekoj daljoj budućnosti, jer ono što je posebno zastrašujuće je sa jedne strane brzina kojom se stvari menjaju, a sa druge nepredvidivost i neizvesnost. Sigurno je da taj budući pravac treba sve više da predvidi fleksibilnost i agilnost, kreiranje održivih modela koji uzimaju u obzir potrebe i očekivanja svih učesnika i uloga u poslovnom sistemu. Podvukla bih i odgovornost. Godinama unazad pričamo o društvenoj odgovornosti, dakle o odgovornosti prema zajednici u kojoj poslujemo. Međutim, zaposleni su takođe deo društvene zajednice koju svaki poslodavac, svaki brend mora uzeti ozbiljno u obzir.
Šta Mark Awards znači za Vas lično i kako će uticati na Vašu dalju karijeru?
Prija mi nagrada itekako. Ona mi je u stvari potvrda da sam dobro uvezale moje najveće profesionalne ljubavi. Internu komunikaciju, marketing rikrutment, brendiranje poslodavca. Sve one, u službi su jedna drugoj, sve rade jedna za drugu, sa krajnjim ciljem da unaprede motivaciju i zadovoljstvo u radnom ekosistemu svakog pojedinca i posledično kontinuirano unapređuju korpo klimu i kulturu. Ja sam po životnom opredeljenju entuzijasta, ali svakako će u nastavku moje karijere ova nagrada ojačati moju istrajnost i samouverenost, i nadam se doprineti daljim profesionalnim uspesima i satisfakciji od kojih sam zavisnik, kao i mnogi profesionalci.