U kojoj meri su interne komunikacije presudne za uspeh jedne kompanije? Zašto?
Interne komunikacije predstavljaju temelj svih aktivnosti u kompaniji, preduslov su eksterne komunikacije i igraju ključnu ulogu u izgradnji reputacije. Ono o čemu kompanija govori mora biti u skladu s onim što radi. Informacije, vrednosti i ciljevi prvo se prenose unutar organizacije. Kada zaposleni jasno razumeju strategiju i način razmišljanja kompanije, mogu sa njima usklađivati svoje aktivnosti. Ova unutrašnja usklađenost omogućava bolje upravljanje resursima, povećava produktivnost i zadovoljstvo zaposlenih jer upravo su zaposleni u konačnici najbolji ambasadori kompanije. Oni su ti koji žive vrednosti kompanije svakodnevno. Kada su zaposleni informisani, motivisani i ponosni na svoj posao, oni će prirodno širiti pozitivnu sliku o kompaniji izvan njenih zidova. Ova autentičnost u spoljnoj komunikaciji je nešto što se ne može postići bez jakih internih komunikacija.
Koju ulogu u prevenciji burnout sindroma u kompanijama ima sam menadžment?
Menadžment ima ključnu ulogu u prevenciji sindroma sagorevanja u kompanijama. Prvo, menadžment mora voditi svojim primerom – treba pokazati visok nivo posvećenosti, radne etike i ravnoteže između posla i privatnog života. Kroz sopstveno ponašanje, oni postavljaju standarde za zaposlene.
Takođe, menadžment treba da pruži adekvatnu podršku zaposlenima. To uključuje razumevanje i empatiju prema njihovim potrebama i izazovima. Menadžeri treba da budu otvoreni za razgovor o stresu i pritiscima s kojima se zaposleni suočavaju i da im ponude podršku u rešavanju izazova.
Osim toga, potrebno je osigurati dostupnost alata i resursa za prevenciju burnout sindroma. Kompanija Mars, na primer, kroz program „Be Well,“ pruža raznovrsne alate kao što su psihološka pomoć, online resursi, sportske aktivnosti, timsko druženje, volontiranje i zajednički zdravi obroci. Ovi resursi pomažu zaposlenima da se nose sa stresom i očuvaju svoje fizičko i mentalno zdravlje.
Važno je napomenuti da radna atmosfera takođe igra ključnu ulogu u prevenciji burnout sindroma. Potrebno je raditi na stvaranju okoline u kojoj se zaposleni osećaju dobro. To uključuje održavanje zdravih međuljudskih odnosa, fleksibilnost u radnom vremenu i lokaciji, kako bi se olakšalo usklađivanje privatnog i poslovnog života. Kroz ove mere, kompanije mogu da zaštite svoje zaposlene od preopterećenja i stvore zdraviju i produktivniju radnu sredinu.
Kako danas merimo uspeh internih komunikacija?
Zadovoljstvo merimo različitim metodama. Onim klasičnim, istraživanjima kao što je Mars Associate Survey koje se sprovodi svake godine. Ovo istraživanje otkriva koliko su zaposleni zadovoljni uslovima rada i ukupnom radnom atmosferom. Takođe, koristimo Internal Comms Effectiveness Survey koji procenjuje sveukupni način internog komuniciranja. Ovo istraživanje ocenjuje efikasnost poruka, način komunikacije i preferirane komunikacione kanale. Analiza ovih rezultata omogućava nam da prilagodimo naše strategije komunikacije, poboljšamo naše poruke i osiguramo da informacije dosegnu zaposlene na način koji je efikasan i razumljiv.
Drugi važan pokazatelj je angažovanost zaposlenih. Merimo ga manje konvencionalnim metodama, gledamo koliko se zaposleni uključuju u projekte i programe, koliko su spremni da zastupaju kompaniju, kao i koliko ponosno dele svoje radno iskustvo u razgovoru ili npr na društvenim mrežama. Ova vrsta angažovanosti ukazuje na njihovu posvećenost kompaniji i entuzijazam za deljenje njenih vrednosti sa širom javnošću.
Ukrštanjem svih metrika, izvodimo zaključke, učimo i unapređujemo se, stvaramo otvorenu, transparentnu i efikasnu komunikacionu kulturu unutar kompanije.
Šta Mark Awards znači za Vas lično i kako će uticati na Vašu dalju karijeru?
Mark Awards za mene lično predstavlja značajno priznanje od strane struke i kolega u mom radnom okruženju. Smatram da su pohvale i priznanja dragocen podstrek za svakog pojedinca. U kompaniji Mars postoji kultura uvažavanja i pohvala. Ove pohvale nisu samo formalnost; one su dragocene povratne informacije koje pokazuju da se naš trud i posvećenost primećuju i cene.
Iako je Mark Awards priznanje lično za mene, shvatam ga kao nagradu kompaniji u kojoj radim. Ova nagrada je rezultat timskog rada i saradnje, gde smo zajedno postigli izuzetne rezultate. Posebno me raduje što sam priznanje dobila u oblasti interne komunikacije, što je deo posla koji posebno volim i na koji sam izuzetno ponosna.