Koncept marketinga leka je po mnogo čemu svojstven i navodi vas da uvek budete u unutrašnjem sukobu dve strane sebe: 1. doktora medicine/farmaceuta koji sledi medicinu zasnovanu na dokazima, 2. menadžera koji sledi potrebu kompanije da kreira dodatnu vrednost za korisnike, ali i za akcionare.
Još na prvom koraku izgradnje sebe kao profesionalca u marketingu leka, neophodno je biti svestan činjenice da se ne ulazi u ring klasične borbe za jednu više prodatu kutiju proizvoda. Sigurno da nije lako izboriti se sa unutrašnjim porivom koji vas svakodnevno goni da budete bolji od konkurenata, ali jednostavno morate prihvatiti teret činjenice da vaš proizvod nije roba široke potrošnje. Vaš proizvod je stvoren da leči i izleči, da redukuje ili eliminiše tegobe koje bolest nosi sa sobom, da učini život svakog pojedinca vrednim življenja, neretko da spreči ono čega se svi bojimo.
Vaša kompanija vas plaća da stvarate profit, da negujete viziju, da sprovodite misiju, da jačate poziciju na tabeli najboljih, da trčite tržišnu utakmicu i da pobeđujete, ali i da na tom putu sa najvećom pažnjom brinete o svakom pacijentu koji koristi lek koji promovišete. Vaš mozak tada već ubacuje u petu brzinu i počinje oslikavati prve linije na platnu koje ne sme preći širinu rama, jer onda vaša slika ničemu ne vredi. Vi ste Gistav Kurbe i Pablo Pikaso u jednom.
Zato što nosite breme dva naizgled nespojiva cilja, osnovni preduslov uspeha je postići balans između pomenuta dva dela sebe. Ne smete dozvoliti nikada da jedan nad drugim preovlada, jer je vaša bitka tada izgubljena: ili ste izneverili medicinu, ili ste izneverili kompaniju. Zvuči komplikovano? Verujte da jeste, toliko da mnogo puta pomislite da krenete linijom manjeg otpora, ali potom osvane novo jutro koje vam obasja put za koji ste rođeni i koji jednostavno želite da živite. Bez želje, nema ni balansa.