Najnoviji rezultati MasterIndex istraživanja[1] pokazali su da 8 od 10 korisnika kartica u Srbiji poseduje debitnu karticu, dok 40% korisnika poseduje kreditnu karticu, a čak jedna petina poseduje obe kartice. Beskontakno plaćanje je najpogodniji metod plaćanja za iznose do 3.000 RSD, dok svaki peti korisnik ceni ovu pogodnost i za iznose preko 3.000 RSD.  

U poslednjoj deceniji upotreba beskontaktnog plaćanja u Srbiji beleži značajan rast. Povećanje u upotrebi i obimu beskontaktnog plaćanja protekle godine u Srbiji pokazuje rast čak iznad evropskog proseka koji iznosi 97 odsto. U prethodnoj godini zabeleženo je povećanje broja beskontaktnih transakcija za neverovatnih 154 odsto, što ukazuje na činjenicu da su korisnici kartica u Srbiji spremni da naprave sledeći korak ka modernoj, digitalnoj budućnosti plaćanja.   

Istraživanje je pokazalo da dve trećine ispitanika koristi svoju karticu barem jednom nedeljno što ukazuje na to da su bezgotovinska plaćanja zadobila poverenje korisnika, a kao razlozi navode se njihova jednostavnost, pouzdanost i bezbednost u svakodnevnim plaćanjima. Slično kao i u regionu, većina Srba je u prošloj godini koristila pogodnosti i debitnih i kreditnih kartica.

MasterIndex istraživanje je pokazalo da Srbi najčešće koriste debitnu karticu za kupovinu hrane (52%), benzina (32%) i odeće (31%), dok korišćenje kreditnih kartica za njih predstavlja pogodan način za dobijanje dodatnih sredstava ili otplaćivanje na rate, prilikom kupovine odeće (32%), hrane (36%) i nameštaja i kućnih aparata (32%).  

,,Rezultati MasterIndex istraživanja pokazali su da su građani prihvatili tehnološka rešenja koja plaćanja karticama nude, s obzirom na to da 70 odsto koristi beskontaktna plaćanja na različitim mestima, dok više od polovine korisnika plaća beskontaktno prilikom svakodnevne kupovine robe široke potrošnje. Ono što korisnici kartica vide kao najveću prednost beskontaktnih plaćanja jesu njihova brzina i pouzdanost, što je istaklo 78 odsto ispitanika. Zajedno sa našim partnerima bankama i trgovcima, trudimo se da obezbedimo građanima sigurno i bezbedno iskustvo plaćanja na koje su inače navikli, i to na što više lokacija, ali i na kreiranju inovativnih rešenja koja su u skladu sa modernim načinom života”, izjavila je Jelena Ristić, menadžer za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard.

Na izbor kartice za koju će se potrošači u Srbiji opredeliti utiče nekoliko faktora – prvenstveno je to pokrivenost mreže bankomata (40%), zatim dodatne pogodnosti kao što su odložena plaćanja ili dopunske polise osiguranja (22% ispitanika), dobra reputacija banke izdavaoca (19%), i multifunkcionalnost kartice, mogućnost standardnog i beskontaktnog plaćanja, onlajn i oflajn (19%).

Poželjni podsticaji zbog kojih se potrošači opredeljuju za upotrebu kartica su popusti trgovaca (53%), mogućnost podizanja gotovine na prodajnim mestima (32%) i promotivne kamatne stope i nagrade (19%). 

Građani Srbije su takođe istakli da bi voleli da postoji više POS terminal u lokalnim prodavnicama (25%), kao i njihovo postavljanje na pijacama, za šta se izjasnilo 23 odsto ispitanika.


[1] Masterindex istraživanje 2019

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.