Da su beskontaktna plaćanja sve popularnija metoda plaćanja govore i ovogodišnji podaci Masterindex istraživanja, godišnjeg ispitivanja navika korisnika kartica koje sprovodi kompanija Mastercard. U okviru ovogodišnjeg istraživanja, čak 81 odsto ispitanika istaklo je kako su beskontaktne metode metode plaćanja brže i jednostavnije u odnosu na neke druge platne metode, dok je 41 odsto ispitanika na prvo mesto stavilo bezbednost. 

Govoreći o mestima na kojima se koriste beskontaktna plaćanja, najveći broj ispitanika istakao je supermarkete i prodavnice (49%), dok 31 posto ispitanika beskontaktno plaća na benzinskim pumpama. Ostale lokacije na kojima se plaća beskontaktno su prodavnice odeće, obuće i nakita (28%), male lokalne radnje (27%), apoteke i privatne zdravstvene ustanove (23%), drogerije i parfimerije (18%) i restorani i kafići (18%). 

Beskontaktna plaćanja su osim putem fizičkih platnih kartica, moguće i u okviru mobilnih novčanika, što je opcija za čije je korišćenje zainteresovano 29 odsto ispitanika MasterIndex studije. Da su mobilni telefoni atraktivna opcija za različite platne metode, potvrđuju u rezultati po kojima 33 osto ispitanika bi želelo da prenosi sredstva sa jedna na drugu karticu putem broja telefona ili imejla primaoca, dok bi 30 odsto njih želelo da obavlja transakcije kao direktne prenose u okviru mobilnih aplikacija.

„Veća zainteresovanost korisnika za beskontaktne metode plaćanja nas veoma raduje budući da one predstavljaju temelj za mobilne novčanike i slične inovativne, savremene metode plaćanja. Kako bismo podstakli korisnike da isprobaju mobilna plaćanja, pokrećemo novu tržišnu kampanju u okviru koje će korisnici koji u toku jednog vikenda obave plaćanja mobilnim telefonom u iznosu od minimum 3000 dinara, ostvariti keš-bek od 1000 dinara,  i tako do 9 puta u toku trajanja kampanje. Verujemo da je to još jedna dobra prilika da podstaknemo i edukujemo ljude u pogledu praktičnosti, brzine i pre svega sigurnosti mobilnih plaćanja, i želela bih da se zahvalim svim partnerima koji zajedno sa nama, rade na daljoj modernizaciji platnog tržišta Srbije“, izjavila je Jelena Ristić, direktorka kompanije Mastercard za tržišta Srbije, BiH i Crne Gore.

Manji iznosi se mogu beskontaktno platiti bez ukucavanja PIN koda – u slučaju Mastercard kartica, taj limit je 4.000 dinara, a 23 odsto MasterIndex ispitanika se oseća komforno sa tim iznosom. Značajni je broj onih (34%) koji bi želeli da plaćaju iznose do 5.000 rsd bez ukucavanja PIN koda, a četvrtina ispitanika bi se osećala komforno i sa iznosima preko 5.000 dinara.

MasterIndex pokazaje da je 53 posto ispitanika zainteresovano za biometrijsku identifikaciju, u odnosu na 54 posto onih koji su zainteresovaniza potvrdu plaćanju pomoću PIN koda. Biometrijska autentifikacija skeniranjem otiska prsta prihvatljiva je za 31 posto ispitanika, dok je autentifikacija skeniranjem lica metoda koju želi da koristi 22 odsto ispitanika. 

Kada vikendom pređeš na najbolji deo: neprocenjivo 

Kako bi ohrabrila razvoj navika bezgotovinskog plaćanja, kompanija Mastercard za korisnike u Srbiji omogućava program dodatnih pogodnosti u okviru nove keš-bek kampanje. Naime, svakog vikenda u periodu od 4. novembra do 31. decembra, korisnici imaju priliku da osvoje 1000 rsd povrata novca kada obave plaćanja mobilnim novčanikom u minimalnom zbirnom iznosu od 3.000 dinara kod trgovaca koji učestvuju u ovoj kampanji: Cineplexx, DM, Hleb & Kifle, Merkator S (Idea, Roda i Merkator hipermarket) i Sport Vision. Iznos po pojedinačnoj transakciji koju korisnici obave nije ograničen – važno je samo da se kvalifikovane transakcije mobilnim novčanikom obavljaju subotom ili nedeljom kod odabranih trgovaca i da u toku jednog vikenda, njihova zbirna, minimalna vrednost iznosi 3.000 dinara. U toku jednog vikenda, korisnik Mastercard kartice u okviru mobilnog novčanika može da osvoji jedan keš-bek od 1000 dinara, odnosno maksimalno 9 u toku trajanja cele kampanje.

Banke čije Mastercard kartice učestvuju u promociji su one koje su omogućile mobilne novčanike: Banca Intesa, Banka Poštanska štedionica, Mobi banka, NLB Komercijalna banka, OTP banka, ProCredit banca, Raifeisen banka, UniCredit banka i Halkbanka.

###

MasterIndex Srbija istraživanje je tradicionalno godišnje ispitivanje navika i potreba aktivnih korisnika platnih kartica u Srbiji. Istraživanje se sprovodi  svake godine od 2009. godine i obavljeno je na reprezentativnom uzorku građana iz cele Srbije starijih od 18 godina.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.