Svet se sa pandemijom koronavirusa bori više od šest meseci, a u „novoj svakodnevici“ svi učimo da živimo i poslujemo. Atlantic Grupa je, zahvaljujući diverzifikovanom portfoliju snažnih brendova, pravovremenim reakcijama kao odgovoru na krizu i dobrim strateškim planiranjem, uspela da u prvih šest meseci pokaže visok nivo stabilnosti.
Kakve rezultate beleži Atlantic Grupa u prvoj polovini godine koja ni za koga nije bila laka zbog pandemijske krize?
U odnosu na isti period prošle godine, sa ostvarenih preko 327 miliona evra prihoda od prodaje, na nivou Grupe zabeležili smo pad od svega 0,9 odsto. I ne samo to, uspeli smo da svi zajedno zadržimo pozitivan duh i zajedništvo i da se izborimo sa najtežim epidemološkim izazovima na svim tržištima i sačuvamo zdravlje svojih zaposlenih. Očekivano, najveći pad prodaje imali smo u HoReCa kanalu, zatim u konzumaciji van kuće i u asortimanu impulsnog segmenta, ali su ti negativni uticaji dobrim delom nadoknađeni ostvarenim rezultatima prodaje naših strateških brendova u retail-u. Kafa beleži manji pad u odnosu na prošlogodišnje rezultate, ali kao naša najveća pojedinačna kategorija ostvaruje više od 20 odsto učešća u ukupnim prihodima Atlantic Grupe i predstavlja vodeći biznis u regionu.
Kako je kompanija odgovorila na krizu koju je izazvala pandemija Covid-19, šta su bili najveći izazovi u prilagođavanju?
Najveći izazov je svakako bio da sačuvamo zdravlje naših zaposlenih i dobru epidemiološku situaciju, te tako obezbedimo kontinuirano poslovanje i snabdevanje, kako bismo odgovorili na sve potrebe naših kupaca. Uz to, bilo je izazovno organizovati se dovoljno brzo i prilagođavati se svakoj novonastaloj situaciji na svakom od tržišta. Rezultati pokazuju da smo bili i odgovorni i dovoljno fleksibilni, ali i da smo uspeli da pružimo snažan podstrek i našim ljudima i našim brendovima.
Kriza je uticala i na ponašanje i navike potrošača, šta je kompanija promenila u komunikaciji i odnosu sa njima kada govorimo o kategoriji kafe?
Kriza je svakako uticala i na promene u ponašanju potrošača. U tim neizvesnim vremenima potrošač je tražio sigurnost u brendovima od poverenja. Našom komunikacijom pokušali smo da im pokažemo da smo uvek tu za njih, bez obzira na okolnosti, tako da je lojalnost ka Grand kafi, kao najvećem srpskom brendu kafe, u stvari dodatno rasla, najviše u sveže mlevenoj i instant kategoriji. Novom regionalnom kampanjom u kategoriji sveže mlevene kafe sa porukom „Hajde da imamo vremena“! želimo da skrenemo pažnju na ono što je stvarno važno, a to su dragoceni trenuci koji život čine lepšim. I zato ispijanje kafe nije samo jedan gutljaj, već nemerljiva vrednost zajedničkih momenata sa našim najbližima u kojima treba da uživamo.
Mnogi zaposleni su pogođeni krizom i zabrinuti za svoje poslove. Kakva je vaša strategija prema zaposlenima u kompaniji u ovom trenutku?
Kad govorim o ljudima, ne mogu da kažem da je to pravljenje strategije, već osećanje solidarnosti i briga o našim zaposlenima. Atlantic u krizi nije pribegavao otpuštanjima i smanjivanju plata, već je naprotiv zaposlenima u proizvodnji omogućio dodatnu stimulaciju. Takođe, jedna od mera zaštite zaposlenih i dobre epidemiološke situacije u kompaniji je i preventivni rad od kuće, za sve službe podrške, dok je za ljude u proizvodnji pravovremeno obezbeđena puna zaštitna oprema uz posebne higijensko-tehničke i organizacione mere. Očuvanje radnih mesta i dobrobit zaposlenih će nam i dalje biti na prvom mestu, uz dodatnu solidarnost kroz poseban sistem materijalne i psihološke pomoći zaposlenima i njihovim porodicama.
Ova godina je kao nijedna do sada zbog pandemije, kakvi su planovi kompanije do kraja godine za investicije i nove kampanje?
Cilj nam je dodatno osnaživanje naših brendova, ali i nastavak planiranih investicija u proizvodnu opremu i digitalizaciju poslovanja. Kafa kao strateško poslovno područje poseduje veliki potencijal za dalji stabilan rast, ne samo na tržištu Srbije. U narednom periodu naši napori će biti još snažniji da u svakom segmentu kategorije u kojoj smo zastupljeni, potrošačima ponudimo najbolju kafu za konzumaciju u svakoj prilici i delu dana. Važni elementi rasta koji imaju prioritet su svakako dalja fokusirana internacionalizacija i razvoj segmenta konzumacije u pokretu. Želimo da zadržimo i ojačamo svoje liderske pozicije, a ovu krizu možemo videti i kao priliku za lansiranje novih proizvoda i organski rast, ali i potencijalne akvizicije.