Kampanja „Zakuni se u zakon“ koju je kreirala i realizovala agencija McCann Beograd za Autonomni ženski centar osvojila je Grand Prix u kategoriji social na Festivalu kampanje sa svrhom. Kampanja usmerena na borbu protiv tzv. „osvetničke pornografije“ imala je veliki odjek u javnosti, peticiju je potpisalo desetine hiljada građanki i građana što je rezultiralo pozitivnim odgovorom Ministarstva pravde za sankcionisanje neovlašćenog deljenja intimnih sadržaja. Festival kampanje sa svrhom održava se četvrti put i prvi je festival društveno odgovorne komunikacije u Srbiji i regionu, i jedan od prvih takve vrste u svetu.
„McCann Beograd nastavlja sa podrškom inicijativama od šireg društvenog značaja. To je podrška u koju verujemo i koju brižljivo negujemo. Znamo da naša industrija može i treba da doprinese važnim promenama u društvu. Zahvaljujemo se na pozivu za saradnju Autonomnom ženskom centru koji je verovao da naša kampanja može da aktivira javnost da podrži peticiju koja ce dovesti do promene zakona“, izjavila je Jana Savić Rastovac, izvršna kreativna direktorka McCann Beograd.
Kampanja „Zakuni se u zakon“ nosi snažnu poruku, borbu protiv zloupotrebe i neovlašćenog deljenja intimnih fotografija i snimaka, i direktno poziva građanke i građane na potpisivanje peticije koja ima jasan cilj – donošenje zakona koji neovlašćeno deljenje intimnih sadržaja kvalifikuje kao krivično delo. U kampanji su iskorišćena najčešća obećanja i zakletve kojima se muškarci služe kako bi ubedili potencijalne žrtve da bez zadrške pošalju svoje intimne fotografije i snimke. ‘Krupne’ reči i obećanja kao što su: „majke mi“, „svega mi“, „očiju mi“, „dece mi moje“, vrlo se lako pogaze, te su s namerom smeštene u formu zakonske izjave.
Kao rezultat uspešno realizovane kampanje više desetina građanki I građana potpisalo je peticiju, a Ministarstvo pravde odgovorilo je, na apel velikog broja organizacija I potpisnika peticije, da Krivičnim zakonikom propiše novo krivično delo Neovlašćeno deljenje i zloupotreba snimka intimne sadržine.
„Mi smo bile prijatno iznenadjene velikim odzivom ne samo žena, već i muškaraca na koje je ova kampanja prvenstveno bila usmerena. Kada smo počinjale nismo očekivale da će peticiju podržati skoro 22.000 građanki i građana, kao i javnih ličnosti i organizacija civilnog društva. Sinergija svih nas, predstavnica i predstavnika sistema agencija, javnih ličnosti, narodnih poslanica i poslanika, građanki i građana, aktivistkinja i aktivista je dovela do toga da nas Ministarstvo pravde, posle dve godine zagovaranja za ovo novo krivično delo, konačno čuje”, istakla je Vanja Macanović iz Autonomnog ženskog centra.
Donošenje zakona koji bi osudio i sankcionisao neovlašćeno deljenje intimnih sadržaja predstavlja korak napred u smeru stvaranja društva koje poštuje privatnost i individualna prava svake osobe. Ova inicijativa, usmerena na zaštitu žrtava svih uzrasta, šalje i snažnu poruku da se ovakvi oblici digitalnog zlostavljanja neće tolerisati u našem društvu.
Tradicionalno, na Međunareodni dan deteta, Festival kampanje sa svrhom dodeljuje nagrade najboljim društveno odgovornim kampanja. Ove godine Festival je po prvi put odlikovao kampanje u čak tri kategorije: eco (green), social (yellow) i novoj gender (red) posvećenoj rodnoj ravnopravnosti. Festival podstiču kompanije da komunikacione ciljeve usklađuju sa interesima celoga društva kombinujući svoju svrhu poslovanja sa dobrobiti pojedinca i društva.
Foto i visual: Agencije McCann Beograd