McDonald’s je danas najavio sveobuhvatan program s ciljem da se ukine i smanji plastika i unapredi sposobnost reciklaže ambalaže širom Evrope. Plan obuhvata ukidanje poklopca proizvoda McFlurry u svakoj evropskoj zemlji u kojoj McDonald’s posluje i predstavljanje novog poklopca od vlakana za sve hladne napitke u Francuskoj, kao i testiranja na raznim tržištima s ciljem pronalaska alternativa za plastičnu kašičicu za McFlurry, papirnu slamku sa novim dizajnom, i programe koji podrazumevaju povraćaj igračaka.

Testiranja koja se tiču ambalaže deo su globalne platforme McDonald’s-a pod nazivom „Bolji M“ čiji je cilj realizacija pozitivnih promena u zaštiti životne sredine u okviru održivog pakovanja McDonald’s-a i lanca snabdevanja kada je u pitanju reciklaža, kao i iskustva korisnika.

McDonald’s će pokrenuti testiranja u postojećim restoranima širom Evrope, koristeći svoju mrežu da proširi uspešna testiranja u raznim zemljama širom kontinenta. Izabrani restorani širom Evrope poslužiće kao osnove za testiranja, nudeći inovativne koncepte pakovanja direktno potrošačima. Na osnovu povratnih informacija doneće se odluka o tome koje opcije treba da se unaprede, a koje prilagode. Ovakav model dozvoljava McDonald’s-u da pronađe održiva rešenja koja potrošači žele, dok u isto vreme nudi odlična iskustva koja su im već poznata, a koja vole.

U ovom trenutku 78% ambalaže koju McDonald’s koristi na globalnom nivou pravi se od vlakana. Ovaj broj raste na evropskom tržištu gde vlakna čine 88% svih pakovanja, a plastika samo 12%. Odluke koje McDonald’s donese danas imaće uticaj na odstranjivanje plastike iz sistema pakovanja u budućnosti:

  • nastaće kao rezultat redizajniranja ambalaže za McFlurry kojom se eliminiše potreba za posebnim plastičnim poklopcem. Ova promena biće u potpunosti realizovana širom Evrope do kraja 2020. godine.
  • Otprilike 1.100 tona plastike će biti sačuvano svake godine zahvaljujući uvođenju poklopca od vlakana  za sve hladne napitke u Francuskoj.  Novi poklopci od vlakana prave se od 100% sertifikovanih održivih izvora i reciklažnih materijala.
  • Trenutno se vrše testiranja za kašike McFlurry koje nisu napravljene od plastike. Drvene i papirne alternative se testiraju u pokušaju da se pronađe materijal koji može da ispuni preferencije potrošača, operativnu fukcionalnost i održivost.
  • Unapređena  papirna slamka će biti predstavljena širom Evrope. Nakon što potrošači obezbede povratne informacije, i u skladu sa razvojem ambalažne industrije, papirne slamke koje se uvode sada su čvršće iako se i dalje u potpunosti prave od materijala sa sposobnošću reciklaže. Nekoliko tržišta, uključujući Italiju i Portugal, nude slamke samo po zahtevu s ciljem smanjenja upotrebe materijala.

Osim eliminisanja plastike i prelaska na održivije materijale, McDonald’s takođe usmerava svoje aktivnosti kako bi ambalaža postala lakša za reciklažu i ponovnu upotrebu:

  • U Ujedinjenom Kraljevstvu ta cifra trenutno iznosi 90%, Nemačka je blizu 89% restorana. Do 2025. godine, cilj McDonald’s-a jeste da reciklira 100% ambalaže koju gosti koriste  u restoranima širom sveta.
  • U Evropi, McDonald’s je potvrdio posvećenost vlaknima. Do 2020, 100% primarne ambalaže koju koriste gosti načinjene od vlakana biće napravljeno od recikliranih ili sertifikovanih izvora tamo gde nema deforestacije.
  • McDonald’s Nemačka trenutno primenjuje novi program pod nazivom „ReCup“ u okviru kojeg potrošači mogu zatražiti posude za kafu za višekratnu upotrebu  i vratiti ih  u partnerskim restoranima McDonald’s-a ili drugim restoranima koji učestvuju u programu, na čišćenje i ponovnu upotrebu.
  • Od ove nedelje, u Ujedinjenom Kraljevstvu, potrošači mogu vratiti upotrebljene igračke koje se dele uz obrok Happy Meal u određenom broju restorana kako bi se te igračke reciklirale u okviru novog testiranja koje podrazumeva povraćaj igračaka.
  • U Holandiji, restorani nude reciklirane papirne maske koje su deo obroka Happy Meal umesto balona. Belgija trenutno uvodi paprine maske, nakon izuzetno pozitivnih utisaka iz Holandije.
  • Potrošači u Ukrajini mogu da pojedu posudu u kojoj dobiju svoj sladoled – posuda je napravljena od vafla.

Ove najave su aktivnosti koje su deo McDonald’s-ovog globalnog programa „Unapređenje za pozitivne promene“ (Scale for Good Commitments) koji je pokrenut prošle godine i podrazumeva ambiciju da sva ambalaža koju gosti koriste potiče iz obnovljivih, recikliranih ili sertifikovanih izvora do 2025. U ovom trenutku, McDonald’s je ostvario otprilike 60% svog cilja na globalnom nivou.

Keith Kenny, potpredsednik sektora za održivi razvoj u McDonald’s-u kaže: „Vodimo računa o smanjenju našeg uticaja na životnu sredinu i znamo da naši kgosti takođe vode računa. Zbog toga tražimo nove i inovativne načine da smanjimo upotrebu ambalaže, da pređemo na održivije materijale i pomognemo našim potrošačima da upotrebljavaju ambalažu više puta i da recikliraju. Testiranja koja sprovodimo širom Evrope su od presudnog značaja kako bismo dobili povratne informacije iz prve ruke, od potrošača, informacije koje se tiču rešenja koja će im pomoći da budu savesni potrošači bez negativnog uticaja na kvalitet i doživljaj koji nudi McDonald’s, a koji oni vole. „Bolji M“ je moćna platforma koja nam dopušta da radimo sa našim potrošačima i izaberemo prava rešenja radi unapređenja širom Evrope.“

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.