ŠTA JE MEDENA ZAMKA?

Medena zamka ili „honey trap“ je termin preuzet iz obaveštajnog sveta i podrazumeva tehiku pribavljanja obaveštajno validnih i relevantnih informacija tako što se iskoristi slabost lica koja je predmet obrade, u slučaju „medene zamke“ to je slabost prema suprotnom polu. U suštini to je metod i tehnika kojom se predmet obrade zavede u emotivnom ali i seksualno-fizičkom smislu takođe, sa ciljem da se na duge staze od tog lica pribave informacije koje to lice poseduje a koje su relevantne za obaveštajnu službu koja postavlja „medenu zamku“ za lice od interesovanja, i koja stoji iza agenta koji glumi i instruiše ga.

Može biti kratkoročna a može biti i dugoročna, u zavisnosti od okolnosti u slučaju, predmeta obrade, cilja obrade i tako dalje. Po pravilu agenti koji se koriste u ovoj vrsti obaveštajnog rada su osobe izuzetno lepog i privlačnog fizičkog izgleda, šarmantne, harizmatične, ukratko, osobe kojima je teško reći ne. Takođe, to moraju biti lica izuzetno jakog mentalnog sklopa kako bi mogli da se uhvate u koštac sa svim izazovima koje ovakva vrsta obaveštajnog rada zahteva.

Pored svega toga moraju da imaju izuzetno dobru memoriju, ali i da budu i dobri glumci.

KROZ ISTORIJU

„Medena zamka“ kao tehnika pribavljanja podataka nije ništa novo, to je metod koji se koristi vekovima unazad, svi znate za čuvenu špijunku Mata Hari, koja je bila klasičan primer agenta za medene zamke. Takođe, medena zamka je bila u središtu čuvene afere, ako ne i najveće špijunske afere svih vremena, kada je Sovjetska obaveštajna služba-KGB došla do informacija o pravljenju atomske bombe tako što su primenili medenu zamku za naučnika Klausa Fuča, koji je bio angažovan na projektu „Menhetn“ u Los Alamosu, pod vođstvom Roberta Openhajmera. Naime, dok je bio deo projekta za atomsku bombu u Los Alamosu, Klausa Fuča je preko medena zamke zavela agent KGB-a i na taj način su Sovjeti došli do atomske bombe ubrzo nakon što su to učinili Amerikanci.

Dakle, medena zamka je tehnika koja je došla do verovatno najveće tajne u hladnom radu. Danas se u obaveštajnom svetu ova tehnika smatra zastarelom jer danas već na najosnovnijoj obaveštajnoj obuci svaki agent zna da ne treba da ulazi ni u kakvu komunikaciju sa bilo kakvom osobom suprotnog pola koju ne poznaje kada je na terenu ali i u privatno životu. Čak se ide tako daleko da se agenti u ove svrhe stavljaju na stolicu za poligrafsko ispitivanje radi kontrole, Uprkos tome, i dalje imamo primere uspešne primene ove tehnike, ali ne u onoj količini u kojoj je to bilo kroz istoriju.

„MEDENA ZAMKA“ DANAS KAO DETEKTIVSKA USLUGA

Danas medena zamka je takođe dostupna civilima i predstavlja deo detektivskih usluga koje nudi profesionalna i licencirana detektivska agencija. Za razliku od nekada danas se „medena zamka“ po pravilu koristi u privatnim slučajevima istraživanja preljube ali u modifikovanoj verziji. Dakle, osoba atraktivnog izgleda ima za cilja da unpared dogovorenom mestu, u dogovoreno vreme, pokušaju da priđi licu za koje se sumnja na preljubu i da na, neposredan, nenametljiv i indirektan način započnu razgovor sa tom osobom.

Razlika je u tome što je cilj agenta samo da uzme kontakt telefon od subjekta sa ciljem zakazivanja sastanka u budućnosti i tu se njihov angažman završava. Posle se taj broj telefona pokaže klijentu i ukoliko je to taj broj to je to. Sam čin davanja svog kontakta pokazuje nameru tog lica da počini preljubu. Ljudi koji se upuštaju u ovaj vid aktivnosti moraju unapred da znaju da je ovo rizičan korak baziran na provokaciji i sam po sebi je kontroverzan, i sa moralne strane nije lako opradvati ga. Savetuju se ljudi da dobro razmisle pre nego što požele da privatni detektiv preuzme ovakav korak za njih jer može da dođe do efekta „pandorine kutije“ veoma lako. Ukratko, ukoliko se odlučite za ovaj korak, budite spremni na sve.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.