Sve više škola u Srbiji dobija svoje Mejkers labove, a sada svojim može da se pohvali i Gimnazija u Vrnjačkoj Banji. Mejkers lab otvoren je u samoj završnici Nastavničke konferencije u Vrnjačkoj Banji, ali i kao uvod u prvu Mejkers konferenciju, koja je okupila nastavnike i direktore škola Mejkers mreže

Nakon Niša, sledeća stanica Grupe za obrazovanje jeste Vrnjačka Banja. U njenoj Gimnaziji, otvoren je jedanaesti po redu Mejkers lab, koji predstavlja nadogradnju rada škole koja već raspolaže modernom opremom, savremenim pristupom nastavi i inovativnim projektima.

Na otvaranju Mejkers laba, o školi, njenim postignućima i planovima govorile su Dojna Stodić, direktorka škole, i Danijela Brđović, koordinatorka Mejkers laba i nastavnica srpskog jezika i književnosti. Pored predstavnika škole, prisutnima se obratio Boban Đurović, predsednik Opštine Vrnjačka Banja, kao i deo tima Grupe za obrazovanje – Darko Radičanin, direktor Dostignuća mladih u Srbiji, dr Marjana Brkić. v.d. direktora Centra za promociju nauke, Nebojša Bjelotomić, izvršni direktor Inicijative “Digitalna Srbija”, Miloš Đuričanin, direktor strategije i razvoja Nordeus Fondacije.

foto: Miloš D. Živojinović

 

Prisutni su imali priliku da upoznaju i čuju utiske o radu škole i Mejkersu i od učenica specijalizovanog IT odeljenja Gimnazije u Vrnjačkoj Banji, Lenke Manojlović i Ene Lopičić.

Odmah pošto je postala domaćin novog laba, Vrnjačka Banja ugostila je i prvo okupljanje timova svih 15 škola koje će do kraja godine postati deo mreže Mejkers labova. Prvu Mejkers konferenciju, Grupa za obrazovanje organizovala je kako bi se nastavnici iz cele zemlje povezali, razmenili svoja dosadašnja iskustva u radu sa Majkers labovima,  stekli nova savremena znanja i veštine, kao i  kako bi  zajedno planirali buduće programe i projekte.

Od male škole sa velikim ambicijama do savremene škole po meri učenika

Gimnazija u Vrnjačkoj Banji od svojih početaka ima misiju da svojim učenicima omogući da prave velike korake u školovanju i daljoj karijeri, da ne budu samo konzumenti znanja, već da inoviraju, a sve to u modernom i savremenom okruženju i prostoru. U svom višedecenijskom radu kroz Vrnjačku gimnaziju prošlo je nekoliko stotina izuzetno darovitih učenika, koji su imali i imaju vrhunske karijere, ostvarivši se kao naučnici, profesori fakulteta, književnici, slikari, pravnici, glumci, novinari, direktori privrednih društava i ustanova, jednom rečju, postali su ugledne ličnosti.

Svesni potreba koje nameću zanimanja i tržište 21. veka, u ovoj Gimnaziji otvaraju se mogućnosti za učenike da razvijaju svoju kreativnost i ideje, i to kroz rad na različitim modernim projektima. Tako su učenici u saradnji sa svojim nastavnicima razvili sistem za praćenje podataka na meteorološkoj stanici, ali i veliki broj video igara i drugih kreativnih proizvoda. Ove, i druge inicijative, poput kutka za prirodnjački trenutak, kaligrafske sekcije i radionice sapuna, predstavljene su na otvaranju Mejkers laba u školi. Pored toga, škola je odličan primer uspešne povezanosti segmenata obrazovnog sistema sa ostatkom lokalne zajednice – privrede, medija i drugih državnih institucija i građanskih inicijativa.

 

“Imamo čast i zadovoljstvo da prvi Mejkers lab u Raškom okrugu bude otvoren baš u našoj Gimnaziji. Naša misija da imamo samostalnu zgradu realizovana je kroz projekat Modenizacije škola, Ministarstva prosvete, od 01.09. 2022. godine mi nastavu realizujemo u novoj savremeno opremljenoj skoli. Naša vizija ide korak dalje, Digitalna škola, otvaramo učionicu budućnosti u kojoj želimo da kod učenika negujemo kreativnost, inovativnost, kritičko mišljenje da približimo nauku široj zajednici „Okom gimnazijalca“. Kroz obogaćen jednosmenski rad, slobodne aktivnosti i izborne programe novi Mejkers lab će omogućiti da se učenik u školi oseća što bolje i da deo slobodnog vremena provodi u tom okruženju”, izjavila je Dojna Stodić, direktorka škole.

foto: Miloš D. Živojinović

 

Razvoj kreativnih inicijativa kroz Mejkers lab

Mejkers lab predstavlja dodatnu podršku nastavnicima u radu sa učenicima i modernizaciju različitih pristupa nastavi. Planira se realizacija izbornih programa (jezik, mediji i kultura, obrazovanje za održivi razvoj, zdravlje i sport, umetnost i dizajn, primenjene nauke) obogaćenog jednosmenskog rada i vannastavnih aktivnosti koje će se zaokružiti saradnjom sa lokalnim medijima. Takođe je planirana i realizacjia oglednih časova svih predmeta.

Kako bi nastavnici i đaci svih škola u Mejkers mreži radili u kvalitetnom i savremenom okruženju bez obzira na starost ili profil škole, Mejkers mrežu podržava i sve više kompanija koje se udružuju za podršku obrazovanju nesebično stavljaju svoje resurse na raspolaganje. To su kompanije Henkel, Tarkett, Roma company, i od ove škosle godine i kompanija Tesla. Koristeći njihove proizvode, usluge ali i ekspertizu stručnjaka škole dobijaju direktnu podršku i dugoročno partnerstvo sa privredom.

Prva Mejkers konferencija donosi nastavnicima donosi znanja svetskih kompanija i univerziteta

Oko 50 nastavnika i direktora škola koje su već dobile, ili će do kraja godine, dobiti svoje Mejkers labove, okupilo se u Vrnjačkoj Banji kako bi se po prvi put povezali na jednom mestu, razmenili iskustva i stekli neka nova znanja i veštine koje će im pomoći u nastavi u što kvalitetnijem korišćenju Mejkers labova.

U radnoj i otvorenoj atmosferi, predstavljeni su programi, takmičenja i projekti za novu školsku godinu, koje će Grupa za obrazovanje, zajedno sa školskim timovima, sprovoditi u tekućoj školskoj godini. Posebnu pažnju zaokupila su predavanja i radionice koje pokrivaju savremena znanja koja su do skoro bila dostupna svetskim kompanijama ili velikim univerzitetima i institutima, poput design thinking-a ili neuronaučnih eksperimenata.

 

foto: Miloš D. Živojinović

“Kao i do sada, sve radimo u saradnji i dogovoru sa nastavnicima. Svaku ideju, inicijativu i program, zamišljali smo i stvarali zajedno. To je princip kojeg ćemo se držati u budućnosti i koji je oblikovao ovu konferenciju, na kojoj će tim od 50 ljudi iz svih škola i organizacija koje su deo Mejkers inicijative, zajedno dogovarati i odlučivati o programima koji će u ovoj školskoj godini biti implementirani u školama”, istakao je Miloš Đuričanin, direktor strategije i razvoja Nordeus fondacije.

Do kraja školske godine Grupa za obrazovanje će otvoriti još četiri Mejkers laba i to u Kraljevu, Bujanovcu, Kragujevcu i Beogradu. Paralelno se u postojećim Mejkers labovima realizuju programi koji su planirani u skladu sa potrebama i željama škola koje su se do sada uključile u mrežu.

Nacionalni partneri Mejkers lab inicijative

O kompaniji Tesla

Tesla je jedan od najbrže rastućih brendova na tržištu potrošačke elektronike, koji svoje proizvode plasira na svim kontinentima širom sveta. Fokusiran na svoju misiju, brend Tesla teži da pruži tehnološke inovacije koje su skrojene prema potrebama potrošača, unapređujući njihove živote pružajući im funkcionalnost i omogućavajući efikasniju i jednostavniju svakodnevicu. Tesla portfolio obuhvata širok spektar uređaja koji unapređuju različite aspekte naših života pružajući nam zabavu, olakšavajući održavanje doma i omogućavajući pripremu ukusnih obroka za naše najmilije. Asortiman brenda se širi relativno brzo, zahvaljujući kontinuiranom uvođenju novih grupa proizvoda na osnovu pažljivog praćenja tržišnih trendova, osluškivanja i predviđanja potreba i želja potrošača.

S namerom da doprinese napretku obrazovanja i podrži mlade inovatore, Tesla brend je odlučio da donira Tesla televizore, kao doprinos ovom značajnom projektu. Tesla televizori su jedni od najprodavanijih proizvoda iz asortimana, koji se odlikuju velikim dijagonalama, najkvalitetnijim panelima i operativnim sistemima poslednje generacije. Kroz ovu saradnju, Mejkers lab učionice biće opremljene Tesla TV uređajima, stvarajući inspirativno okruženje za razvoj kreativnosti i tehničkih veština kod budućih lidera i pronalazača. Tesla, kao brend koji se ističe po tehnološkim inovacijama, vidi ovo partnerstvo kao priliku da podrži razvoj mladih talenata i pomogne im da razviju veštine koje su neophodne za digitalnu budućnost. Podrška Mejkers lab učionicama odražava posvećenost Tesla brenda obrazovanju i inspiraciji mladih generacija. U kompaniji veruju da je od suštinskog značaja omogućiti mladima pristup tehnologiji i prilike za kreativno izražavanje, kako bi zajedno oblikovali inovativne lidere koji će odgovoriti na izazove modernog sveta.

Organizacije koje čine Grupu za obrazovanje

Grupa za obrazovanje osnovana je u septembru 2022.  godine sa ciljem zajedničke podrške obrazovanju, čine je:

 

  • Nordeus fondacija osnovana je sa ciljem da se pomogne deci i mladima da steknu veštine, znanja i kompetence potrebne za uspeh u digitalnoj ekonomiji kroz podršku obrazovanju i razvoj podsticajnog i kreativnog okruženja.

U oblasti podrške obrazovanju, fokus je na sprovođenju inovativnih programa zasnovanih na interdisciplinarnom pristupu, iskustvenom učenju i razvoju kompetenci za 21. vek. Dok u oblasti razvoja ekosistema kreativnih industrija, Nordeus fondacija nastavlja sa dosadašnjim naporima Nordeusa kroz sopstvene programe i udruživanjem sa brojnim kompanijama kroz organizacije poput Inicijative Digitalna Srbija i Srpske gejming asocijacije čiji je Nordeus i suosnivač.

 

  • Centar za promociju nauke (CPN) je javna institucija, koju je 2010. godine osnovalo Ministarstvo nauke Srbije sa zadatkom da promoviše nauku i tehnologiju. CPN sprovodi programe i aktivnosti radeći sa istraživačkim i obrazovnim institucijama u Srbiji i širom sveta, a blisko sarađuje i sa republičkim ministarstvima, medijima i privatnim sektorom. Misija CPN-a je da premosti jaz između nauke i društva okupljajući sve relevantne aktere i širu javnost u procesu istraživanja i inovacija. CPN teži da integriše društvo u istraživačke procese, kako bi se ono, uz uvid u potrebe građana, što adekvatnije suočavalo sa društvenim izazovima.

 

  • Inicijativa „Digitalna Srbija“ je nevladina i neprofitna organizacija sa strateškim ciljem razvoja jake, globalno konkurentne digitalne ekonomije u Srbiji. Pored vodećih digitalnih igrača u zemlji koji su osnivači Inicijative „Digitalna Srbija“, ona danas okuplja više od 30 organizacija i kompanija članova iz različitih sektora relevantnih za rast digitalnog ekosistema, uključujući tehnologiju, bankarstvo i finansije, telekomunikacije, konsalting, obrazovanje i istraživanje, zatim advokatske, medijske i farmaceutske kuće, kao i organizacije za podršku startapima.

 

Cilj Inicijative „Digitalna Srbija“ je stvaranje poslovnog okruženja koje je u službi digitalne ekonomije. Na putu ka tom cilju ulaže u strateške programe u oblasti formalnog i neformalnog obrazovanja, razvoja startap ekosistema, pravno-regulatornog okvira, digitalne infrastrukture i javnog dijaloga o digitalnoj transformaciji.

  • Organizacija Dostignuća mladih u Srbiji je deo globalne mreže Junior Achievement Worldwide, osnovane 1919. godine, koja obuhvata 121 zemlju na svim kontinentima i predstavlja najveći svetski program preduzetničkog obrazovanja koji godišnje pohađa više od 10 miliona učenika.

 

Misija organizacije je priprema i osposobljavanje učenika za uspešan život i rad u savremenom svetu u kome su najveće vrednosti inovativnost i preduzetnička inicijativa.

 

Uz podršku međunarodnih donatora i partnera iz poslovnog sektora u Srbiji, organizacija Dostignuća mladih u Srbiji već 17 godina kroz implementaciju svojih programa i aktivnosti na svim nivoima obrazovanja ukazuje na značaj preduzetničkog obrazovanja čiji su direktni ishod veća zapošljivost mladih, bolja konkurentnost na tržištu rada, osamostaljivanje i brže uključivanje u društvo kao i pokretanje sopstvenog posla, posebno u okviru programa Učenička kompanija.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.