Prošlo je više od četiri meseca od kada ste stupili na čelo METRO tima u Srbiji – na šta ste posebno ponosni i šta je ostavilo najjači utisak na Vas, do sada?
Najjači utisak do sada jeste zaista izuzetna posvećenost i zajedništvo tima, kao i apsolutni fokus da se osigura pozicija METRO-a kao pravog veletrgovca i prvog izbora profesionalnih kupaca na domaćem tržištu. Naravno, to je posledica dubokog poznavanja tržišta, ali i neprestanog rada na izgradnji i negovanju višegodišnjih partnerstava sa profesionalnim kupcima i dobavljačima. Rezultati tog rada su me posebno impresionirali nakon boljeg upoznavanja sa celokupnim METRO timom u Srbiji.
Ubrzo nakon što ste došli imali ste priliku da sa partnerima proslavite i jednu veliku stratešku investiciju – otvaranje METRO logističko-distributivnog centra u Dobanovcima. Šta za vas, kao veletrgovca, znači ovaj centar?
Naš novi logističko-distributivni centar dokaz je da srpsko tržište doživljavamo kao dugoročnu održivu investiciju, a razvoj partnerstava sa profesionalnim kupcima i dobavljačima kao najvažniju poslovnu strategiju. Centar se prostire na 15.000 m², ima četiri temperaturne zone i izgrađen je u potpunosti prema zahtevima i međunarodnim standardima po kojima poslujemo, uključujući i one koji se odnose na zaštitu životne sredine, s obzirom da je opremljen i najnovijom tehnologijom rashladnih sistema, bez upotrebe freona. Centar će značajno podići operativnu efikasnost i obezbediti još viši kvalitet usluge našim profesionalnim kupcima – kroz dodatno poboljšanu dostupnost proizvoda, proširen asortiman i bržu isporuku širom zemlje.
Otvaranjem ovog centra, dokazujemo da kao veletrgovac razmišljamo o zajedničkoj budućnosti sa našim profesionalnim kupcima, pre svega iz HoReCa sektora i malih samostalnih trgovina, i da nam je cilj da budemo pouzdan partner u razvoju njihovog poslovanja.
Kako vidite trenutno stanje i budućnost domaćeg ugostiteljstva, kao i u samostalnom trgovačkom sektoru?
Kada je u pitanju HoReCa sektor, prvo što mi je bilo očigledno po dolasku u Srbiju jesu vitalnost i veliki potencijal ovog tržišta. Srpski ugostitelji vole to što rade i rekao bih da su uspostavili dobar balans između lokalne gastronomske tradicije i prihvatanja inovacija, što potvrđuju i Michelin priznanja dodeljena odabranim restoranima u Srbiji. Naš glavni cilj je da budemo snažna podrška u daljim inovacijama HoReCa sektora.
Što se samostalnih trgovaca tiče, male nezavisne trgovine i dalje predstavljaju značajan doprinos trgovačkom sektoru i ekonomskoj sceni Srbije, bez obzira što drugi formati dominiraju tržištem. Mi u METRO-u verujemo da je opstanak nezavisnih trgovaca ključan za dinamičniju i održiviju privredu, ali i da je izuzetno bitan za vitalnost zajednica, posebno u manjim sredinama, gde uglavnom porodično vođeni S.T.R. objekti, predstavljaju jedine trgovine u lokalu. Zbog toga je naša trgovačka franšiza „Jutro“ zamišljena kao jedan od strateških, dugoročnih programa podrške samostalnim trgovcima, koji su naši dugogodišnji profesionalni partneri i koji pristupanje franšizi vide kao zajedničku budućnost.
Naš plan u Srbiji jeste da nastavimo da gradimo partnerstva sa profesionalnim kupcima, jer samo adekvatnim odgovorima na njihove potrebe možemo garantovati rast i razvoj, i njihovog i našeg poslovanja.
U godini pred nama slavite dve decenije od kada je METRO došao na srpsko tržište. Kakvi su planovi za 2025.?
Dvadeset uspešnih godina u Srbiji najbolji su dokaz snažnih odnosa koje smo izgradili sa našim profesionalnim kupcima i glavni plan je da nastavimo produbljivanje partnerstava sa HoReCa i maloprodajnim sektorom. Bez otkrivanja iznenađenja, mogu da kažem da će obeležavanje jubileja biti posvećeno svim našim partnerima, a posebno onima koji su sa nama od početka, i sa kojima se radujemo zajedničkom uspehu i pobedama u godinama koje dolaze.
Naša posvećenost srpskoj privredi je zaista sveobuhvatna, jer od početka prepoznajemo i verujemo u potencijal Srbije i njenog razvoja.