Veštačka inteligencija na poslu danas je stvarnost i već menja način na koji provodimo radne dane. Alati zasnovani na veštačkoj inteligenciji razvijaju se od alata koji poboljšavaju efikasnost do alata koji mogu podržati donošenje odluka i podstaći kreativnost. Dok neke profesije mogu videti postupan uticaj od uključivanja veštačke inteligencije u svoju rutinu, Microsoft istraživanje pokazuje koje profesije već osećaju koristi od korišćenja veštačke inteligencije.

Veštačka inteligencija čini poslove jednostavnijim, bržim i boljim

Prema istraživanju, dve ključne stvari najviše utiču na nivo poboljšanja – vrsta posla koji ljudi obavljaju i količina podataka koju koriste. Poslovi koji uključuju veliku količinu podataka, kao što je analiza informacija o korisnicima, beleže najveća poboljšanja kada počnu koristiti veštačku inteligenciju. Zaposleni u oblastima kao što su sajber bezbednost, razvoj proizvoda, prodaja, tehnička podrška, marketing i odnosi s javnošću prvi su primetili kako veštačka inteligencija poboljšava njihov rad na svakodnevnim zadacima, nudi prilike za inovaciju, smanjuje količinu ponavljajućih poslova i omogućava informisanije i brže donošenje odluka.

Grafikon prikazuje koliko vremena zaposleni na različitim poslovima štede korišćenjem veštačke inteligencije (percipirana ušteda vremena). 11 minuta uštede predstavlja prelomnu tačku kada počinju ceniti vrednost veštačke inteligencije.

„Mnogi naši korisnici u regiji stalno ističu da AI alati poput Copilota revolucioniraju njihovu produktivnost i pomažu članovima tima da steknu veštine korisne za strateške pozicije. Dok Ai nastavlja da oblikovati industrije, moramo redefinisati način na koji razmišljamo o tehnologiji i iskoristiti je za stvaranje poslovne vrednosti. Nasuprot tome što prepoznaju njenu vrednost, mnoge organizacije još uvek nemaju formalne strategije primene veštačke inteligencije, što dovodi do toga da zaposleni koriste lične AI alate, a to može ugroziti sigurnost i privatnost. Za kompanije je ključno da implementiraju standardizovane AI alate spremne za korišćenje u radnom okruženju i ponude trening za zaposlene kako bi osigurale sigurno i učinkovito korišćenje veštačke inteligencije,“ komentarisao je Kalin Dimtchev, direktor Microsofta Adriatic.

Top 5: sajber bezbednost, razvoj proizvoda, prodaja, tehnička podrška, marketing i komunikacije 

Danas rastuće sajber pretnje zahtevaju stalnu pozornost i brze reakcije. AI pomaže analizirajući mnoštvo podataka, uočavajući obrasce i pronalazeći probleme u stvarnom vremenu. Na taj način omogućuje IT profesionalcima i stručnjacima za sajber bezbednost da se fokusiraju na planiranje i brže reagovanje na pretnje. Veštačka inteligencija može i automatizovati zadatke kao što su praćenje pretnji i upravljanje inicijalnim incidentima, oslobađajući stručnjacima vreme za kompleksnije istrage i razvoj rešenja.

U prodaji, izgradnja snažnih odnosa sa klijentima i sklapanje poslova su ključni za uspeh. Veštačka inteligencija transformiše prodaju jer brzo analizira podatke o klijentima i personalizuje e-mailove. Ovo omogućava ljudima iz prodaje da se fokusiraju na važne zadatke i posvete građenju odnosa s potencijalnim klijentima. Agenti za korisničku podršku koriste veštačku inteligenciju da pojednostave interakcije, efikasnije rešavaju upite i poboljšaju generalno zadovoljstvo korisnika. Kompanije koje su implementirale AI chat botove kažu da efikasno obrađuju rutinske upite, oslobađajući agentima vreme za zahtevnije slučajeve.

U marketingu i odnosima s javnošću, veštačka inteligencija pomaže u otkrivanju novih trendova i prilika analizom velikih količina podataka. Ovo može ubrzati izvršenje zadataka kao što su provera SEO trendova, priprema sadržaja, sprovođenje marketinških istraživanja i planiranje predstavljanja proizvoda. Veštačka inteligencija može pomoći i u prikazu kako su određene priče primljene u medijima, štedeći vreme i omogućavajući PR profesionalcima da se fokusiraju na kreativne poslove gde je ljudski doprinos nezamenjiv.

Veštačka inteligencija postaje naš omiljeni asistent

Kada koristimo veštačku inteligenciju na poslu, razvijamo novi set veština, ali i nove navike. Work Trend Index, zajednički izveštaj Microsoft-a i LinkedIn-a, pokazao je da se korišćenje GenAI alata u poslednjem periodu udvostručilo, sa troje od četvoro ljudi koji već koriste veštačku inteligenciju u kancelariji. Neki poslovi ostvaruju značajnu uštedu vremena zahvaljujući alatima kao što je Microsoft Copilot, za koji je 90% korisnika istaklo upravo tu korist. Microsoftovo istraživanje među korisnicima Copilot-a pokazuje da, čim korisnici iskuse uštedu vremena od 11 minuta dnevno, počinju uviđati vrednost veštačke inteligencije i stvarati naviku korišćenja.

Work Trend Index takođe je naglasio trend na LinkedInu, sa 142 puta većim brojem LinkedIn članova širom sveta koji dodaju AI veštine poput ChatGPT-a i Copilot-a na svoje profile. Više od polovine mladih uključenih u istraživanje istaklo je da su nove tehnologije ključne za njihove odluke o karijeri, što ukazuje da će u bliskoj budućnosti AI veštine i pristup tim veštinama biti ključni za privlačenje i zadržavanje najboljih talenata.

Korišćenje AI alata poboljšava sigurnost

Usprkos tome što 79% lidera prepoznaje poslovni značaj veštačke inteligencije i 66% kaže da ne bi zaposlili nekoga bez AI veština, mnogim organizacijama i dalje nedostaju formalne AI strategije, što dovodi do toga da ljudi na posao donose svoje AI alate. 

Microsoft Copilot transformiše produktivnost u različitim sektorima omogućavajući zaposlenima da učinkovitije rade i oslobode vreme za kreativne zadatke. Copilot za Microsoft 365 koristi snagu velikih jezičnih modela neprimetno se integrišu sa Microsoft 365 podacima i programima da pruži podršku i inovacije.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.