Već se mnogo priča o tome koliko je pandemija iznenadila sve. Međutim, retko se priča o tome kako je izgledao „krizni menadžment kompanija“ kada je mobilni saobraćaj dostizao rekordne vrednosti. Da li je bilo ulaganja u tom periodu i koliko su rizika sa sobom donela?

Ovo je period velikih i brzih promena. Da budem iskren, to što je saobraćaj dostizao visoke vrednosti, nije bilo među glavnim izazovima. Zahtevniji zadatak, što se tiče mreže, bio je praćenje promena u ponašanju naših korisnika. Na primer, najveći deo saobraćaja preselio se iz korporativnih u stambene delove grada. Postalo je teško predvideti kada i gde će se desiti svaki sledeći skok, a naleti su se sada smanjivali vikendima, dok je ranije bilo potpuno suprotno… Pratili smo obrasce tih promena i bili smo spremni da reagujemo 24 sata dnevno sa jasnim prioritetom: povezivanje građana i institucija putem naše nacionalne mreže.

Moram da kažem da smo imali ambiciozne planove za 2020. godinu. Međutim, oni su se menjali iz dana u dan i efekti ove krize su ih ubrzali. Od početka godine, investirali smo gotovo 15 miliona evra u mrežnu infrastrukturu, unapredili smo 600 4G i izgradili ukupno 700 4G+ lokacija. Što je još važnije, uspeli smo da održimo stabilnu i sigurnu mrežu i obezbedili ogromne kapacitete.

Period „postepidemije“ (koji je poslednjih dana doveden u pitanje) doneo je i nagradu Telenoru za najbolju mrežu na uporednom testu?

Veoma nas je obradovalo to što je naš naporan rad prepoznat, dok smo se trudili da odgovorimo na krizu koja je zahvatila ceo svet. Internacionalna kompanija Umlaut uradila je uporedni test kvaliteta mobilnih mreža u Srbiji, i to u trenucima kada su obarani svi rekordi u mobilnom saobraćaju. Merili su pokrivenost, brzinu i kvalitet prenosa podataka i mi smo osvojili najviše bodova. Biti proglašen za mrežu broj 1 u ovakvim vremenima, mnogo nam znači, pogotovo što je to treći put u protekle dve godine.

Moram da naglasim i da ovo nezavisno merenje Umlaut sprovodi u više od 120 zemalja širom sveta. Oni koriste inovativnu crowdsourcing metodologiju, koja prikazuje realno korisničko iskustvo. U Srbiji, testiranje su uradili na 55,6 miliona uzoraka uzetih od 26.000 građana.

Koji su novi proizvodi i usluge koje pripremate i ima li već plasiranih noviteta?

Idemo napred punom parom. Jako smo motivisani, jer znamo da, koliko god da je situacija teška ipak radimo u industriji koja nam je otvorila priliku da pomognemo milionima drugih, kao i svojim najbližima. Produktivnost je na vrlo visokom nivou i lansirali smo mnoštvo noviteta kao odgovor na potrebe tržišta.

Nove pripejd i postpejd letnje kampanje donose korisnicima brojne pogodnosti uz puno interneta i hi-end uređaja. U ponudi je iPhone SE, kao i veliki izbor dodataka za telefone. Ono što moram da istaknem jeste uređaj Telenor Drivey, koji je nedavno prvi put stigao na tržište Srbije. Prepoznavši značaj IoT tehnologije, odlučili smo da predstavimo ovu inovativnu uslugu koja auto čini pametnim, a vožnju bezbednom i zabavnom. Uz pomoć naše mreže, Drivey analizira i prati informacije o ispravnosti i kretanju vozila, i povezuje sve putnike u automobilu na internet. Naravno, spremamo i nove stvari za jesen.

Sada živimo u „novoj normalnosti“. Tako kažu. Kako izgleda odgovor Telenora na „novo normalno“ i u smislu načina poslovanja, ali i strateških odluka?

Sve dok postoji i najmanji rizik po zdravlje naših zaposlenih i korisnika, primenjujemo najviše bezbednosne mere koje revidiramo u odnosu na situaciju u zemlji. Prvo smo uveli „rad od kuće“, a onda smo se koncentrisali na zadatke koji su obezbeđivali najviše vrednosti za korisnike. Puno koristimo video alate za sastanke i razgovore, jer smatramo da je otvorena i stalna komunikacija među zaposlenima i timovima važnija nego ikad. Takođe, organizujemo onlajn događaje da podelimo sve što se dešava u kompaniji, od finansijskih rezultata, novih pravila i smernica, do uspeha i ličnih osećanja. Mobilni internet, kao jedna od naših glavnih usluga, ključan je i nama da uspešno vodimo poslovanje tokom ove zdravstvene krize.

Sa strane strategije, vidimo i da su na naše finansijske rezultate uticale pandemija i način na koji se promenilo ponašanje korisnika. To nije slučaj samo u Telenoru: koronavirus pogodio je sve industrije i u Srbiji, i širom sveta. Znamo da je dug put do potpunog ekonomskog oporavka zemlje i verujemo da će vlada i industrije morati da rade zajedno kako bismo prevazišli ekonomske izazove sa kojima smo suočeni.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.