Došli ste na mesto direktora kompanije MOL Serbia u vrlo izazovnom trenutku, kada se još bije bitka protiv koronavirusa. Koliko je pandemija uticala na vaše planove i kako biste ocenili poslovanje u godini kojoj se polako bliži kraj?

Prvi talas pandemije doneo nam je potpuno neočekivane izazove. Uvođene su nove mere i ograničenja u radu i bili smo u obavezi da kupcima pružimo bezbedno okruženje i proširimo asortiman proizvoda koji odgovara novim potrebama. Putovanja su stala i to je bio najveći izazov sa kojim smo se suočili. Zaustavljanje prodaje u Fresh Corner restoranima na auto-putu tokom prošle godine nadomestili smo prodajom na gradskim stanicama, ali i pokretanjem online prodaje.

Ova godina donela je još jedan izazov – turbulencije na svetskom tržištu energenata. Naš osnovni cilj je da obezbedimo dovoljne količine goriva našim servisnim stanicama, a posebno smo ponosni na činjenicu da su nam kupci ostali lojalni jer prepoznaju kvalitet MOL EVO goriva na čijem unapređivanju kontinuirano radimo. Pandemija je uticala i na naše veleprodajne kupce. U prethodnom periodu komunikacija i saradnja sa njima bile su intenzivnije kako bismo pronašli rešenje za svaki pojedinačni slučaj. Naš najveći uspeh je to što smo uspešno odgovorili na sve izazove i sačuvali i ojačali naš MOL Serbia tim.

Pošto ste dugo u branši, kako vi vidite promene u navikama i prioritetima potrošača, izazvane i koronavirusom, ali i sve većim okretanjem ka digitalizaciji? Koje nam inovacije sprema MOL Grupa?

Promene potrošačkih navika menjaju i stanice koje više nisu samo mesta na kojima možete da natočite gorivo. U Fresh Corneru na stanicama možete da popijete kafu ili da u Shopu obavite osnovnu kupovinu. Ubrzana digitalizacija uticala je i na našu industriju. Ove godine MOL Grupa ažurirala je dugoročnu Strategiju 2030+ „Shape Tomorrow“ u kojoj je fokus stavljen na digitalizaciju u segmentu usluga kupcima. Cilj nam je da postanemo vodeći digitalno vođen distributer robe široke potrošnje i pružalac usluga mobilnosti u regionu.

Na početku „mandata“ kao glavni cilj istakli ste širenje maloprodajne mreže. Možete li da nam otkrijete neke konkretne podatke i planove za blisku budućnost, posebno kada je reč o novim stanicama?

Srbija je za MOL važno tržište i stalno smo u potrazi za novim lokacijama u cilju proširenja maloprodajne mreže. Ne bih govorio o konkretnim brojevima jer nam cilj nije samo da otvaramo stanice već i da usluga i iskustvo budu besprekorni. Osim otvaranja novih stanica nastavićemo i sa rekonstrukcijom postojećih i razvojem Fresh Corner koncepta u cilju unapređenja usluge i naše gastro ponude.

Ovog novembra održao se veliki samit o klimi u Glazgovu, a čini se da održivost postaje tema bez koje se ne može. Kako MOL Grupa, u okviru svoje Strategije 2030+, vidi zadatke poput smanjenja nivoa ugljenika i transformacije tradicionalnih poslovnih operacija?

Veliki deo smernica odnosi se na transformaciju goriva u hemikalije, smanjenje emisije CO2 i cirkularnu ekonomiju, kako bismo postali ključni igrač u ovoj oblasti u CIE. MOL ima za cilj da pruži usluge ljudima u pokretu, bez obzira na način transporta koji kupac koristi. Podsetiću vas da je početkom ove godine MOL započeo proizvodnju biogoriva, da su velika ulaganja u Polyol projekat, kao i u novu fabriku gumenog bitumena koja reciklira korišćene gume za puteve boljeg kvaliteta. MOL će smanjiti emisije ugljenika na nivou grupe za 30% do 2030. godine, čineći i E&P i Consumer Services segmente ugljenično neutralnim (u pogledu emisija iz Scope 1 i 2) do 2030. godine, dok će Downstream emisije (Scope 1 i 2) smanjiti za 20% do 2030. za postojeće operacije (u odnosu na bazu iz 2019). Kako bismo postigli ove ciljeve, transformišemo sve naše poslovne operacije.

Kako će, primera radi, izgledati vaša kompanija za deset godina i koje će to promene videti običan potrošač?

Promene na tržištu i u auto-industriji su brze i u ovom trenutku mislim da niko sa sigurnošću ne može da kaže da li će gorivo budućnosti biti vodonik, električna energija ili nešto treće. Činjenica je da fosilna goriva gube primat i da se traže alternative. Međutim, biće to dug proces, s obzirom na to da će fosilna goriva biti prisutna još decenijama. MOL će biti tu da kupcima ponudi energiju koja im je potrebna kako bismo podržali mobilnost. Verujem da će za deset godina MOL servisne stanice biti digitalizovane, da ćemo zahvaljujući tehnologijama personalizovati ponudu svakom pojedinačnom kupcu i obezbediti energiju koja je potrebna za one koji su u pokretu.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.