Kompanija Milšped je globalno prepoznatljivo ime iz Srbije i regionalni lider u oblasti logistike.
Ove godine kompanija obeležava 30 godina uspešnog poslovanja tokom kojih je od male carinske agenture došla do grupacije sa preko 3.500 zaposlenih i kompanijama u preko 13 zemalja sveta na tri kontinenta.
„Nastojimo da svoju poziciju učvrstimo svojim profesionalnim pristupom u odnosu prema klijentima, kao i odgovornim i proaktivnim odnosom prema poslu, uz konstantno unapređivanje naših usluga“, istakao je za Nedeljnik novi generalni direktor Milšpeda Nebojša Krivokuća.
Nedavno ste unapređeni na poziciju generalnog direktora kompanije. Kako vidite budućnost Milšpeda?
Milšped vidim kao globalnog lidera na području logistike. Saradnja sa najvećim svetskim kompanijama koje su nam ukazale poverenje, daje nam samopouzdanje da nastavimo u daljem osvajanju tržišta, širenju i osavremenjivanju naših usluga.
Kada se osvrnete na godinu za vama, šta ju je obeležilo, koji su to najveći uspesi i na šta ste najviše ponosni?
Prethodnu godinu je obeležio početak rada intermodalnog terminala u Nišu na trasi koridora 10, koji se prostire na 4 ha i za koji očekujemo da postane novo čvorište intermodalnog i kontejnerskog transporta na Balkanu i najkompleksniji robno-transportni centar u Srbiji.
Izdvojio bih takođe osnivanje avio cargo kompanije i dobijanje AOC licence za obavljanje avio-prevoza, implementaciju novog CRM-a, kao i investiciju u solarnu elektranu na krovu našeg logističkog centra. Godinu smo zaokružili i završetkom izgradnje jedinstvenog AML House – Autologističkog centra.
Takođe u protekloj godini prihod nam je prvi put premašio iznos od pola milijarde evra, a broj zaposlenih je povećan za 11,6%.
Kada kažemo Milšped, većini ljudi prvo na pamet padnu vaši upečatljivi kamioni koje viđamo na putevima širom zemlje i sveta. Ali Milšped odavno već nudi i sve druge usluge iz domena logistike?
Spektar usluga koje nudimo našim klijentima obuhvata sve vrste međunarodnih i domaćih transportnih usluga (brodski, železnički, avio i drumski prevoz), usluge carinskog posredovanja i distribucije, usluge logistike za vozila i rezervne delove i skladištenje u preko 500.000 m2 skladišnog prostora.
Deo Milšped porodice je i kompanija Milšped One koja pruža usluge kurirske službe u Srbiji i prema zemljama regiona.
Koji poslovni poduhvati vas očekuju u godini jubileja?
U Milšpedu uvek ima novina. Započinjemo izgradnju novih 30.000m2 najsavremenijeg skladišnog prostora u okviru našeg logističkog centra u Krnješevcima, u planu je izgradnja još 15.000 m2 u Nišu, a našim kolegama će uskoro društvo praviti čak 23 robota koji će dovesti do potpune automatizacije skladišnih procesa. Očekujemo i završetak implementacije novog transport manager softvera koji će znatno unaprediti kvalitet naše usluge.
Pomenuli ste solarnu elektranu. Koliko je u vašoj kompaniji važna energetska efikasnost?
Postavljanje solarnih panela na naše objekte je deo šire strategije poslovanja naše kompanije koja se zalaže za održivo poslovanje u cilju smanjenja emisije CO2. Projekat se realizuje u saradnji sa UNDP, Vladom Japana, Ministarstvom rudarstva i energetike i Ministarstvom zaštite životne sredine Republike Srbije.
Želimo i da povećamo udeo železničkog transporta u našoj ponudi, zbog čega smo nabavili preko 100 železničkih kontejnera, a na taj način ćemo takođe doprineti smanjenju emisije gasova staklene bašte. Ponosni smo što smo među prvim kompanijama u Srbiji koje su započele zelenu transformaciju i prelazak na obnovljive izvore energije.
Tokom ovih 30 godina, konstantno ulažete u različite društveno odgovorne aktivnosti. Koje su to oblasti u kojima kompanija pruža svoju podršku?
Ulaganje u zajednicu iz koje smo potekli je veoma važan deo naše društveno odgovorne strategije. Ponosni smo što smo 10 godina partner Olimpijskog komiteta Srbije, a pored ulaganja u sport, podržavamo i brojne kulturne projekte, ali i najugroženije članove zajednice.