Ministarstvo prosvete saopštilo je danas da se u uslovima realizacije nastavu na daljinu tokom vanrednog stanja zbog epidemije koronavirusa, primenjuje formativno ocenjivanje učenika.

Navodeći da je do sada težište bilo na sumativnom ocenjivanju, najčešće brojčanom, iz ministarstva su saopštili da formativno ocenjivanje zahteva veću interaktivnost učenika i nastavnika korišćenjem elektronskih mreža i platformi. 

„Važno je da postoji svakodnevna komunikacija nastavnika sa učenicima jer to omogućava nastavnicima da prikupe što više podataka o tome kako učenici uče i dokle su stigli u savladavanju gradiva“, piše u saopštenju.

Navodi se da postoje brojne forme i alati pogodni za formativno procenjivanje rada učenika.

„To podrazumeva zadatke kao što su na primer, eseji, razvoj postera, korišćenje elektronske pošte, virtuelni grupni rad, Skajp ili Vajber intervjui, pauer point prezentacije, istraživački zadaci, igranje uloga u virtuelnoj učionici, učenički portfolio, sačinjavanje individualnih planova karijernog razvoja i slično“, stoji u saopštenju.

Dodaje se da tokom učenja na daljinu, nastavnici mogu učenicima prosleđivati testove i kontrolne vežbe putem društvenih mreža, elektronskom poštom ili putem platforme, a da urađene radove učenici mogu na isti način vraćati nastavnicima da ih pregledaju i eventualno ocene.

„Pored toga, nastavnici korišćenjem alata za pravljenje upitnika i kvizova mogu da kreiraju kratke test forme sa zadacima višestrukog izbora i kratkog odgovora“, naveli su iz Ministarstva prosvete.

Dodaje se da je na internet stranicama tog resora i Zavoda za unapredjivanje obrazovanja i vaspitanja moguće naći alate za interakciju, razvoj kvizova i upitnika i alate za saradnju i deljenje koji značajno mogu da olakšaju rad nastavnika kada je u pitanju vrednovanje ishoda učenja.

„Jedan od načina za formativno ocenjivanje u uslovima daljinskog učenja jeste elektronski portfolio (e-portfolio) učenika koji predstavlja zbirku učeničkih radova koja prikazuje rezultate koje je učenik postigao kroz razne aktivnosti u nastavnom procesu, na primer eseji, posteri, fotografije, video i audio zapisi, umetnička dela koje je kreirao učenik“, stoji u saopštenju.

Navodi se da će Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja pripremiti uputstvo i ček liste koje nastavnicima mogu da pomognu da sumiraju formativne procene prikupljne u periodu realizacije nastave na daljinu.

„Sve formativne ocene i uvidi nastavnika u toku implementacije nastave na daljinu će biti iskorišćeni za sumativno ocenjivanje na kraju nastavne godine“, piše u saopštenju.

Dodaje se da su za manji broj učenika koji trenutno nisu u mogućnosti da učestvuju u interaktivnoj, elektronskoj komunikaciji, škole u obavezi da obezbede štampane materijale ili korišćenje raspoloživih školskih resursa poput tableta.

(Beta)

KORONAVIRUS:

„KUĆNA IZOLACIJA“ – Uslovi za dobijanje i preporuke za ukućane

RADITE OD KUĆE? – Evo kako da olakšate sebi

ŠTA ZNAČI IMATI „KONTAKT“ SA ZARAŽENIM?

NAJVAŽNIJE STVARI KOJE BI TREBALO DA ZNATE O KORONAVIRUSU:

Koji su glavni simptomi koronavirusa i kako ga razlikovati od sezonskog gripa

Šta možete da uradite da biste smanjili rizik od zaraze koronavirusom (kako da se pripremite za COVID-19)

Izbegavajte rukovanje i ljubljenje

Šta je „samoizolacija“ i kada je bi je trebalo primenjivati

Da li maska pomaže i kada bi trebalo da je nosimo?

Kako funkcionišu brzi testovi za koronavirus?

Čuvajte se infodemije (najezde lažnih vesti). Na primer, psi i mačke ne prenose koronavirus

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.