EyeSee kao jedna od najinovativnijih i najbrže rastućih globalnih kompanija za istraživanje tržišta, već šest godina uspešno posluje u Njujorku, Parizu, Londonu, Antverpenu i – Beogradu. Beogradska kancelarija čini nezamenjivi deo tima još od vremena kada EyeSee beleži svoje početke kao mladi startap dvojice entuzijasta iz Belgije koji su imali naizgled jednostavan, ali nimalo lak cilj. Naime, želeli su da tehnološkim inovacijama promene tradicionalni pristup industriji istraživanja ponašanja potrošača koja je funkcionisala gotovo nepromenjeno još od pedesetih godina 20. veka. Danas kompaniju čini čak 90 talenata, od kojih beogradski deo tima odnedavno ima pogled na Obilićev venac.

Ovim povodom, pričali smo sa GM & Head of Growth Aleksandrom Velikićem o EyeSee planovima, širenju tima i mogućnostima koje EyeSee pruža lokalnim talentima.

Kao i kod svake tehnološki napredne inovativne kompanije, odgovor na pitanje čime se bavite ponekad zna da zbuni. Istraživanje ponašanja potrošača bihevioralnim metodama je jedno od tih kompleksnih pojašnjenja, pa kako bismo otklonili sve sumnje i potpitanja – čime se EyeSee tačno bavi i ko sve čini vaš tim?

Bihevioralno marketing istraživanje, kako to rogobatno zvuči i nekako neopipljivo, zar ne? Mi se bavimo ponašanjem potrošača i na osnovu čega donose odluke o kupovini – na koji način vide i percipiraju reklamne poruke, proizvode, prodajne police, veb-sajtove, videe i mnoge druge komercijalne materijale. Primera radi, pred Svetsko prvenstvo u košarci pivara A će sigurno lansirati novu kampanju, u nadi da će potrošnja piva porasti kako tokom letnjih meseci, tako i tokom samog prvenstva. Pre nego što to urade, njihov kreativni tim će, recimo, svesti izbor na tri varijacije reklame. EyeSee uz pomoć kombinacije eye tracking-a (praćenja pokreta očiju), facial coding-a (mapiranja emocija na licu) i drugih tradicionalnijih metoda poput upitnika može kreativnom i marketing timu pivare A odgovoriti na sledeća pitanja i dileme:

– Da li i koliko pažnje su gledaoci obraćali na određene scene i elemente u reklami;

– Koja od varijacija reklame je izazvala najviše emotivnih (smeh, uglavnom se cilja na smeh u ovakvim situacijama) reakcija kod gledalaca;

– I na kraju dana, da li bi ljudi nakon neke od ovih reklama bili manje ili više zainteresovani da probaju/kupe konkurentsko pivo.

Lansiranje novog proizvoda, rebranding ili inovacije nose sa sobom izvesnu dozu rizika za kompanije. Ono što je naš posao jeste da im pomognemo da donesu dobre odluke koristeći savremene tehnologije i najnovije metode istraživanja. Beogradski tim čini nezamenjivu kariku u sada već uigranom lancu koji sarađuje sa velikim brendovima, a za klijente istraživanja sprovodimo globalno u čak 40 zemalja.

Šta EyeSee izdvaja na tržištu?

Metode poput eye tracking-a i facial coding-a postoje već više decenija na tržištu i u portfoliju su mnogih agencija dugi niz godina. Ono što EyeSee izdvaja jeste način na koji vršimo ispitivanja, oslanjajući se na uređaje učesnika u ispitivanju, i napredni algoritmi zasnovani na AI koje smo razvili. Doskora, za bihevioralno istraživanje bila je neophodna centralna lokacija sa skupom opremom – to je naravno značilo da je ova vrsta istraživanja, iako superiorna, uglavnom bila nedostupna velikom broju kompanija. Vizija koja je definisala EyeSee je upravo ambicija da se bihevioralno istraživanje učini dostupnijim, sa optimalnim cenama i kraćim rokovima.

Model rada i dobro prepoznata potreba na tržištu rezultirali su kontinuiranim rastom od oko 60% na godišnjem nivou i dupliranjem veličine tima iz godine u godinu. Ovo naše međunarodne timove čini trenutno jednim od najuzbudljivijih okruženja za rad u industriji istraživanja tržišta.

Ova industrija sada već istorijski ima nekoliko velikih igrača koji dominiraju od sredine 20. veka i nemaju preterane potrebe da slušaju nestandardne zahteve klijenata – često odbijaju da se bave pitanjima koja su van striktno iscrtanih granica usluga koje su spremni da pružaju. EyeSee kao mlada i relativno mala kompanija poseduje značajnu agilnost i uvek smo spremni da zajedno sa klijentom u situacijama bez presedana (kojih nije malo!) sednemo i nađemo rešenje. Uostalom, takvi projekti su oni koji stvarno prave razliku, na kojima najviše naučimo i predstavljaju najuzbudljiviji deo posla.

EyeSee čini relativno mlad tim. Kakav je osećaj sedeti u Beogradu, a svakodnevno raditi na uzbudljivim projektima za kompanije kao što su Twitter, Microsoft, Johnson&Johnson, Nestle, Starbucks?

Osećaj je neverovatan. Opštepoznat stereotip je da milenijalci uvek veruju da su oni izmislili nešto novo. U našem slučaju, možemo to i da dokažemo imajući u vidu da su upravo noviteti naš „core business“.

Okupljamo pojedince različitih ekspertiza, prethodnih iskustava i interesovanja; imamo psihologe, statističare, ajtijevce, data scientiste, lingviste, „fonovce“, ekonomiste, pravnike, grafičke dizajnere… Sve ovo po mom mišljenju povećava kvalitet rezultata ka klijentima i pomaže nam da na probleme u industriji odgovorimo na novi ili potpuno drugačiji način.

Za ovih šest godina aktivno pratimo i utičemo na promene i trendove kako u našoj, tako i u industrijama klijenata, a jedan od osnovnih principa kojim se vodimo je stalna inovacija i gledanje „dalje“. Ovaj pristup pokazao se uspešnim i doveo nas u poziciju da najveći svetski igrači žele dugoročno da sarađuju sa nama. Deloitte nas treću godinu zaredom uvrštava na listu Top 10 najbrže rastućih startapova u Belgiji, a globalni medij specijalizovan za istraživanje tržišta, Quirks media, ubrojao nas je na listu od 12 najznačajnijih neuromarketing agencija na svetu.

U redovima istraživača i psihologa na tržištu, važi da „svako ko je neko, radi u EyeSee-ju“. Ti si se pridružio Sales timu na samom početku i trenutno si u ulozi General Manager-a, što je vrlo impresivno. Na koji način se tim menjao i šta tebe lično motiviše da i dalje budeš deo kompanije?

EyeSee je po načinu nastanka i modelu funkcionisanja vrlo sličan savremenom IT sektoru – a kao i svi uspešni startapovi ima gotovo neverovatan „origin story“. Nakon što su Olivije Tijul (Olivier Tilleuil) i Joris De Brojne (Joris De Bruyne) osnovali kompaniju u Belgiji na par kompjutera i prvih par godina testirali rešenja, oko 2015. godine EyeSee je polako počeo da liči na zajednicu kakva je danas. Te godine je nas osmoro, u gotovo porodičnoj, intimnoj atmosferi otišlo na teambuilding. Poređenja radi, pre par nedelja ta ista porodica vratila se sa Kopaonika. Razlika je što nas je ovaj put bilo deset puta više! I pored toga, moja prva asocijacija na EyeSee je i dalje osećaj zajednice i timske povezanosti.

Svakog jutra kada uđem na vrata našeg novog beogradskog ofisa na Obilićevom vencu, ne mogu da ne osetim ponos. Činjenica da radim u internacionalnom timu zajedno sa mladim, divnim, pametnim i ambicioznim ljudima, alatima i izazovima najvećih globalnih brendova, automatski uslovljava da svoj posao ne mogu porediti sa poslovima u tradicionalnim industrijama.

EyeSee nije samo korporacija gde moraš da se pojaviš na poslu „od 9 do 5″. Napravili smo održivu platformu za inovacije, izazove i rad na relevantnim projektima koji utiču i definišu svetsko tržište – a jedan važan deo procesa se dešava upravo ovde, u Beogradu.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.