(Beta) – Načelnik Uprave Saobraćajne policije Srbije, Nebojša Arsov, izjavio je danas da po Pravilniku o tehničkom pregledu vozila koji se primenjuje od 6. jula, „manja mehanička oštećenja vozila koja ne utiču na bezbednost saobraćaja, ne predstavljaju osnov da se vozilo proglasi tehnički neispravnim“, saopštilo je Ministarstvo unutrašnjih poslova.
Arsov je naveo da „ogrebotine ili manja ulegnuća na šasiji, nedostatak bočne lajsne, nedostatak kapica na ventilima pneumatika, naprslina stakla na svetlosnim grupama, nedostatak tečnosti za pranje vetrobrana, različite boje presvlaka za sedišta i slično“ nisu razlog da se vozilo oceni kao neispravno.
„S tim u vezi, Ministarstvo unutrašnjih poslova će poslati još jednu instrukciju svim privrednim društvima ovlašćenim da vrše tehnički pregled vozila, u cilju otklanjanja eventualnih nedoumica kontrolora tehničkog pregleda“, kazao je Arsov.
Ali, ukazao je on, ukoliko su neispravni uredjaji i oprema, vozilo ne može biti ocenjeno kao ispravno, već se vlasniku daje rok da otkloni neispravnost.
Načelnik Uprave Saobraćajne policije je ocenio da „ne postoji opravdan razlog da se na tehnički pregled čeka u dužem vremenskom intervalu“ – na šta se sada žale vozači, jer, kako je naveo, u Srbiji postoji više od 1.200 pravnih lica ovlašćenih za tehnički pregled vozila, a na jednoj liniji tehničkog pregleda se u toku dana može pregledati i više od deset vozila.
Bobby
Коме треба оваква Управа саобраћајне полиције, Агенција за безбедност саобраћаја, овакве станице техничког прегледа... коме уопште треба оваква држава ? На шта ово личи ? Сада се они преписују, те ово, те оно,... врате човека због две различите пресвлаке на седиштима ! Који је већ ово ниво кретенизма у овој земљи и чему све ово ? Када ће напокон неко да одговара за конкретне материјалне последице својих одлука ? Ко ће да вози исправно возило он ће га возити и даље и трудити се да буде исправно, ко неће, он ће само на тај дан имати шта се тражи и опет возити исто. На сваком следећем "лежећем полицајцу", рупетини локалне путне инфрастуктуре,... спона управљача може да попусти и то је крај техничке исправности тако "оцењеног" возила. Уз то већ сами износи цене техничког прегледа за велику већину возача, поготово старијих возила, представљају издатак који им управо онемогућава да доведу возило у ред, па ни иделимично. Није ни чудо што су у неким земљама већ израчунали да је ово све потпуно неисплативо, уз огроман урошак и енергије и времена и укинули техничке прегледе. У крајњем, за исправност вашег возила у сваком случају одговарате ви, било прегледа, или не.