Jedna od prvih internet kompanija u Srbiji, subotička Infostud grupa smelo je zakoračila u novo poglavlje koje pored imena prati i nova poslovna filozofija. Kojim putem će krenuti uspešni biznisi u njenom vlasništvu i zašto je važno za jednu zemlju da ima jake domaće kompanije u internet poslovanju, za Nedeljnik govori Branimir Gajić, osnivač i direktor Inspira grupe.
Ove nedelje je bilo veliko iznenađenje vest da Infostud menja ime. Zašto ste doneli tu odluku posle 22 godine?
Infostud je počeo kao sajt sa INFOrmacijama za STUDente. Ubrzo smo prepoznali da je mladima nakon studija najvažnija stvar – posao. Tako je krenuo sajt Poslovi.Infostud koji je s vremenom toliko ojačao i postao uticajan na tržištu zapošljavanja da su ljudi sa pravom počeli da ga nazivaju – Infostud, iako smo mi kao Grupa u međuvremenu proširili poslovanje na oglašavanje automobila, nekretnina, osiguranje i e-trgovinu. Zato je na početku treće dekade poslovanja sazrela odluka da ime Infostud prepustimo svom prvom i najvećem biznisu. Grupa sada smelo ide pod novim imenom kao majka kompanija u čijem vlasništvu je osim Infostuda još 5 digitalnih biznisa.
Šta se menja osim imena?
Pod imenom Inspira grupa želimo da istaknemo svežinu, snagu i vedrinu koju imamo kao kompanija. I naša poslovna filozofija je da pokrećemo i motivišemo korisnike kroz važne životne odluke. Da ih činimo lakšim. A te odluke nisu male, od razvoja karijere, rešavanja stambenog pitanja, osiguranja, do automobila i kupovine delova. Zato ćemo u budućnosti ići u pravcu jačanja kompetencija, procesa i profesionalizacije menadžmenta, kao i upravljanja znanjem kako bi Grupa dala još veći vetar u leđa biznisima i unapredila međusobnu saradnju. Dobar primer podrške Grupe biznisu je rebrendiranje Infostuda koji je sada Centar za zapošljavanje i razvoj karijere sa četiri podbiznisa (Poslovi Infostud, HelloWorld, HR Lab i Startuj). Vlasnička struktura unutar Grupe ostaje ista kao i struktura biznisa u našem vlasništvu.
Zašto je važno za našu zemlju da ima jake internet kompanije, a posebno one čije središte nije Beograd?
Izuzetno je važno da postoji diverzitet i da svaka od kompanija razvija svoje oblasti ekspertize, jer tako jačamo ceo lanac ove industrije. Pored outsorsing kompanija, na dugi rok bitan je razvoj kompanija koje imaju svoje proizvode i intelektualna prava, jer se time ide u pravcu produktivnije upotrebe znanja koje imamo. Poseban segment našeg rada je i lokal. Uz jačanje obrazovnog sistema i povezivanja sa kompanijama gradimo prilike da mladi ostanu da žive i rade ovde. Subotica će ostati naše središte i Inspira grupa će kao i do sada biti motor razvoja u preduzetničkoj, ali i sferi informacionih tehnologija. To ostvarujemo kroz organizaciju IT Subotica 2030, Inicijativu Digitalna Srbija i brojna druga udruženja čiji smo aktivni članovi ili osnivači.
Zašto je Inspira grupa digitalni životni saputnik
• Pokrenuta kao Infostud 2000. godine
• Preko 300 zaposlenih u Subotici i Beogradu
• Razvija 6 digitalnih biznisa i 10 sajtova unutar Grupe
• Oko 400.000 korisnika svaki dan na nekom od sajtova Grupe