Kao i svakog leta kada udari vrućina, putnici u javnom prevozu negoduju zbog toga što većina klima-uređaja ne radi. Sa neispravnim klimama počelo je i ovo leto. I dok su se privatnici pravdali da se efekat rada klima ne oseća zbog gužvi u vozilima i zbog toga što se autobusi usporeno kreću zbog radova na ulicama, u GSP-u su priznali da deo vozila nema uslova za klimu. Ali, i jedni i drugi su tvrdili da se klime, tamo gde ima uslova u vozilima, uključuju čim termometar pokaže 25 stepeni.
Ovo, ipak, nije zadovoljilo nadležne koji su počeli da proveravaju da li klime u javnom prevozu rade. Rigoroznije kontrole, kako prenosi Beoinfo, krenuće od danas kada će od 6 sati 78 saobraćajnih inspektora i komunalnih policajaca kontrolisati rad klima-uređaja u javnom prevozu Beograda, piše Politika.
Ovo je dogovoreno na jučerašnjem sastanku zamenika gradonačelnika Gorana Vesića i čelnika sekretarijata za javni prevoz, inspekcijske poslove i komunalne policije.
Svi prevoznici čiji autobusi budu zatečeni da im ne rade klima-uređaji zbog štednje goriva biće kažnjavani na licu mesta kaznom od dva miliona dinara, a neka vozila biće upućivana na vanredni tehnički pregled, dodaje se u saopštenju.
Ova vanredna akcija trajaće celo leto. Ovih dana Goran Vesić je istakao da privatni prevoznici štede gorivo i da zbog toga ne uključuju klime što su oni još ranije negirali. Kako je precizirao, ova pravila se odnose i na GSP sa čijim direktorima je imao sastanak. I najveći prevoznik će, dodao je, biti kažnjavan za svaki autobus koji ima klimu, a nije uključena.
Nedoumica je da li će se nadležni na isti način odnositi i prema privatnim prevoznicima i prema GSP-u. Jer dok je za privatnike pre nekoliko godina, prilikom sklapanja ugovora sa gradom, uslov bio da imaju klime u vozilima, brojna vozila GSP-a do danas uopšte nemaju ove uređaje – kao što su tramvaji „česi” i autobusi „japanci”.