Na završnoj ceremoniji u Nišu, ovog vikenda je završena prva Akademija omladinskog preduzetništva u organizaciji Asocijacije za afirmaciju kulture. Pobedu, kao najuspešniji novi preduzetnički projekat, odneo je tim iz Novog Sada, koji je tokom dvomesečnog AOP programa razvijao i unapredio ideju o mobilnoj aplikaciji za naručivanje hrane i pića u restoranima i ostalim ugostiteljskim objektima pod nazivom „Tap2Taste“.
„Prijavili smo se na AOP kao apsolutni početnici u preduzetništvu, svega mesec dana od formiranja tima, a nakon što smo prošli program možemo da kažemo da smo potpuno transformisani i kompetentniji da iznesemo svoju ideju ispred investitore, kao i da plasiramo svoju ideju na tržište“, izjavio je Milan Žikić iz pobedničkog tima „Tap2Taste“, koji je ideju za biznis dobio iz knjige. „Naime, 2016. dobio sam knjigu ‘Servis hrane i pića’ od profesorke sa kojom sarađujem. U knjizi profesorke Snježane Gagić jedan deo bio je posvećen tehnološkim inovacijama koje će biti zastupljene u budućnosti, radilo se o digitalnom jelovniku. Već naredne godine pokušao sam da realizujem ideju, ali nismo uspeli u tome, jer nije bio pravi momenat. Međutim, radeći u raznim hotelima širom sveta, uvideo sam da su telefoni postali neizostavni deo života gostiju. Tako sam i shvatio da je sada pravi momenat. Ove godine sam počeo da okupljam tim kompetentnih ljudi, koji su sposobni da ovako nešto iznesu na tržište. Nakon nekoliko meseci istraživanja i rada na aplikaciji, približavamo se lansiranju koje je planirano za sledeću godinu. U toku Akademije smo imali apsolutnu podršku mentora iz raznih oblasti, koji su i sami doživeli uspeh u svojim preduzetničkim poduhvatima. Podrška kao i saveti su nam dali vetar u leđa da nastavimo još bolje, a i da na kraju pobedimo“, objašnjava Milan.
Akademija omladinskog preduzetništva je besplatan edukativni program namenjen mladim preduzetnicima iz cele Srbije koji žele da se pokrenu, stvore i unaprede svoj posao ili ideju, te žele da uče od najboljih. AOP obuhvata seriju seminarskih predavanja, rad s mentorima prilikom izrade biznis planova i završnu ceremoniju, na kojoj se predstavljaju razrađene poslovne ideje od strane timova učesnika i proglašava pobednik.
„Pokrenuli smo edukativni program Akademije omladinskog preduzetništva, jer želimo da na jednom mestu okupimo najbolje ljude koji će preduzetnicima dati sva konkretna znanja koja su im potrebna na putu podizanja privatnog biznisa. Naš cilj je da kroz znanje podupremo njihovu samoodrživost i povećamo mogućnost njihovog uspeha na tržištu.“, rekao je je Andrej Balanč, izvršni direktor ASK-a.
„Veoma smo zadovoljni interesovanjem i povratnim reakcijama o samom edukativnom programu koje smo dobili od učesnika. Timovi su pokazali kreativnost i veliku želju za učenjem. Svi su beležili vidan napredak od prvog dana Akademije, pa do krajnjih prezentacija koje treba da ih spreme za predstavljanje svoje ideje investitorima i potencijalnim klijentima. Već radimo na idejama za sledeću godinu, tako da pozivamo sve mlade preduzetnike koji žele da rade na svom znanju da se oprobaju sledeće godine. AOP je u potpunosti besplatan program za sve timove učesnika, sve što je potrebno je da se prijave kad dođe vreme za to“, istakla je Marija Demirović, projektna menadžerka AOP-a.
Tokom prve generacije AOP-a, učesnici su imali priliku da steknu konkretna znanja iz oblasti pisanja i osmišljavanja biznis plana, istraživanja tržišta, marketinga i promocije, osnova poslovanja, pravnog okvira poslovanja, finansija, praćenja tokova troškova i prihoda, investiranja, finansijskih analiza, početnog kapitala i prezentovanja poslovnih ideja. Kroz seminarski deo koji je ove godine održan u Vršcu, mogli su da čuju iskustva i savete eminentnih stručnjaka među kojima su: prof dr Vesna Damnjanović (osnivač Case Study Club-a sa Fakulteta organizacionih nauka), Ante Lučić (preduzetnik i konsultant), Aleksandar Jakovljević (programski direktor ASK-a), Danilo Grbović (preduzetnik i ekspert za komunikacije Executive Group), Bo Koch (direktor Tomex-a), Vladimir Radovanović (savetnik za mala i srednja preduzeća u Privrednoj komori Srbije), Anđelija Đorđević (predsednica Case Study Club-a, FON), Tamara Jovanović (stručna saradnica za interne komunikacije i društveno odgovorno poslovanje, ERSTE banka), Bogdan Petrović (preduzetnik i osnivač BRIGHT finance club-a), Miloš Janković (menadžer za komunikacije Catalyst), kao i Marija Mažić (country menadžerka, Reach for Change).
Akademiju omladinskog preduzetništva organizuje Asocijacija za afirmaciju kulture, a finansira Ministarstvo omladine i sporta, uz podršku Ambasade Kraljevine Danske.