Kada je krenula pandemija korona virusa mnogi od nas nisu znali šta da očekuju, gotovo sve industrije su predviđale veliki pad, pogotovo u prodaji. Ipak, neke kategorije proizvoda su u postale daleko više tražena roba u ovom novom dobu rada od kuće, a jedan od takvih proizvoda je i skromni štampač. Da, štampač, ovo parče opreme u svakoj kancelariji je postalo jedan od najtraženijih proizvoda tokom pandemije. Iako deluje neverovatno, ogroman rast tražnje za kućnim štampačima je nešto što će izgleda potrajati i duže od krize.

Kako se navodi u nedavnom izveštaju Deloitte-a, kada je pandemija korona virusa krenula, stotine miliona ljudi je ponelo računare iz kancelarije kuće, ali su ostavili štampače. Ovaj detalj nije delovao previše bitan dok svi kolektivno nismo shvatili koliko često u stvari štampamo a ni ne razmišljamo o tome. Pored mase izveštaja, faktura i drugih dokumenata sada zbog pandemije i rada od kuće štampamo i masu adresnica, dokumenata za potpisivanje, potvrda i drugih dokumenata koje zahtevaju svi, od kurirskih službi do klijenata i saradnika. Upravo je to i razlog zbog čega su mnoge kompanije zaposlenima isplaćivale jednokratne dodatke za nabavku opreme. Čak i neke sitne privatne poslove koji smo ranije štampali na kancelarijskom štampaču i nadali se da niko neće zameriti, nekako smo izbrisali iz sećanja i tek selidbom na rad od kuće shvatili koliko zapravo štampamo i privatno.

Deloitte predviđa da će prodaja multifunkcijskih kućnih štampača ove godine porasti za 15% na skoro 29 milijardi dolara. To je duplo više od godišnje stope rasta koja je bila predviđena pre izbijanja korona virusa.

Ako pogledamo region zapadnog Balkana, cifre su još veće. Kompanija Epson je nedavno podelila informaciju o prodaji njihovih EcoTank modela koji su jako popularni zbog ekstremno niske cene po strani štampe, nakon inicijalne kupovine uređaja. Epson EcoTank štampači su tako imali prosečan rast prodaje od 63% na zapadnom Balkanu u periodu od aprila do kraja juna 2020, u odnosu na prvi kvartal prošle godine. Ukoliko se pogledaju individualna tržišta dolazimo do još zanimljivijih podataka. Rast prodaje Epson EcoTank štampača u Srbiji iznosi 23.64%, dok u Sloveniji 60.20%, a u Hrvatskoj neverovatnih 104.27%. Ako uzmemo u obzir i činjenicu da je tržišni udeo EcoTank štampača u Hrvatskoj dosta veliki, preko polovine tržišta, možemo pretpostaviti da je glavni faktor neverovatno niska cena po odštampanoj stranici, visoka pouzdanost zbog jednostavnosti i lako održavanje, faktori koji su bitni kompanijama koje se oslanjaju na udaljenu radnu snagu gde je održavanje nepouzdane opreme pogubno za poslovanje.

Štampači nisu jedini komad „nostalgije“ koji u poslednje vreme doživljava bum. Ako pogledamo trendove na društvenim mrežama možemo videti da se vraćaju i roleri, hrana u konzervama, domaći hleb, čak i projektori postaju sve popularniji zbog zatvaranja bioskopa širom sveta. Ali ako za bi bilo koji od ovih trendova možemo reći da će trajati i duže od pandemije, to su svakako štampači. Zabrane kretanja i prebacivanje radne snage na rad od kuće su naterale mnoge kompanije da kreiraju nove procese, načine rada, procedure i zakorače u novu realnost gde veliki deo zaposlenih ne mora uopšte da dolazi u kancelariju. Takve promene će sigurno uticati i na trendove u prodaji, a štampači su definitivno neočekivano tražena roba.

Na kraju možemo reći da je do skoro nedovoljno cenjeni deo svake kancelarije za kojim su mnogi zaplakali kada su shvatili koliko im je stvarno potreban, zacementirao je svoju poziciju u pokretu masovnog rada od kuće. Da li će se skok nastaviti ili će kriva prodaje štampača postati opet ravna, videćemo verovatno početkom sledeće godine.

Tagovi

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.