U mnogim prodavnicama garderobe i obuće u Beogradu u toku su sniženja, a u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije kažu da su ona „dobar mamac za potrošače“, preneo je B92.
Iz Nacionalne organizacije potrošača ističu i da kupci smatraju da bi cene mogle da budu i niže.
Na mnogim izlozima po gradu istaknuti su natpisi kojima se kupci obaveštavaju da su u toku sniženja, pa tako pojedini trgovci navode da su cene niže i do 70 odsto.
Prodavci kažu da su zalihe „stanjene“, ali da još ima robe za prodaju po sniženim cenama.
Novi Zakon o trgovini, koji je stupio na snagu početkom avgusta, definiše akcijsku prodaju, sezonsko sniženje i rasprodaju.
Tako je utvrđeno da sezonska sniženja, odnosno prodaja robe po sniženoj ceni nakon sezone mogu da budu dozvoljena najviše dva puta godišnje i to u razdoblju između 25. decembra i 10. januara i 1. i 15. jula, i da traju najviše 60 dana.
Akcijska prodaja, odnosno prodaja robe ili usluge po ceni koja je niža od prethodne cene po novim odredbama zakona ubuduće neće trajati duže od 31 dana.
U slučaju prodaje robe ili usluge sa sniženom cenom, trgovac, odnosno pružalac usluge, dužan je da na prodajnom mestu jasno istakne i sniženu ali i prethodnu cenu.
Trgovci su, po novom zakonu dužni da fizički izdvoje robu koja je predmet rasprodaje od prodaje robe pod redovnim uslovima.
Od objavljivanja rasprodaje do kraja njenog trajanja trgovac neće smeti da naručuje i uključuje u rasprodaju nove količine robe koja je predmet rasprodaje.
Dešavalo se, međutim, da se veoma često koristi reč „rasprodaja“ koja upućuje na to da se nudi roba koja se više neće prodavati ili bar ne kod tog trgovca i da su cene niže, a da se u kratkom roku taj isti proizvod često pojavi opet kod tog istog prodavca u redovnoj ponudi.
Goran Papović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije kaže da inspekcija „gleda kroz prste mnogim trgovcima“, jer nije dovoljno upoznata s novim zakonom i nije dobila jasna uputstva kako da se ponaša.
Papović kaže da je novim zakonom jasno definisano šta je sezonsko sniženje, šta rasprodaja, a šta akcijska prodaja.
„Kada bi inspektori ušli u knjigu evidencije prometa, videlo bi se kada je ta roba ušla u prodavnicu. Ako je oglašeno sezonsko sniženje, ne može trgovac da ponudi na prodaju bunde i jakne umesto letnjih majica i šortseva“, rekao je Papović.
Upitan da li je u poslednje vreme povećan broj pritužbi potrošača, Papović kaže da potrošači ne veruju cenama na akcijama, jer smatraju da one mogu da budu još niže.