Na prvi pogled bi se reklo da mladi ne čitaju, da više gledaju u mobilne telefone i da imaju druge vidove zabave. Ali očigledno da nije sve baš tako, a to se vidi na Sajmu i na društvenim mrežama. Neću da kažem da su knjige najveća moda u Srbiji ali nisu ni u zapećku. Tu je i Tiktok fenomen, ispričao je za Nedeljnik direktor i osnivač „Lagune“ povodom četvrt veka od osnivanja izdavačke kuće
***
Baš me zanima ta veza Tiktoka i književnosti jer su mnogi pričali i pisali da upravo Tiktok pokazuje da mladi traže sve kraće forme i da nemaju vremena za dugačke sadržaje kakve knjige jesu?
Tiktokeri su influenseri koji na najdirektniji način mogu da utiču na prodaju knjige. Imamo jednu od najčitanijih autorki, Kolin Huver, koja je zapravo svetski fenomen baš u tom smislu jer je njena popularnost proizašla iz Tiktoka i influensera koji su bili oduševljeni njenim knjigama, pa se odatle taj talas samo širio. Imamo čak slučajeve nekih svetskih influensera koji su se isključivo bavili igranjem video-igara, stekli milione pratilaca, a onda u nekom trenutku počeli da čitaju knjige i preko tih istih kanala nastavili da utiču na svoje pratioce i da im sada preporučuju knjige i čitanje.
A klasični mediji, koliko oni znače?
Sve manje. Sve više se ta promocija svodi na društvene mreže. Samo oglašavanje knjiga ima sve manje smisla u tradicionalnim medijima a sve više u digitalnim. I mi kao „Laguna“ se tome prilagođavamo.
Fenomen su i knjižare i svaki stranac koji prođe centrom Beograda mogao bi pomisliti da niko ne čita toliko kao mi?
Ako je suditi po centru Beograda, ne znam da li u Evropi postoji grad sa više knjižara u centralnoj gradskoj zoni. Te knjižare nisu pomognute od države, opstaju na ekonomskom osnovu, a to znači da se knjige i kupuju i čitaju
CEO TEKST PROČITAJTE U NOVOM BROJU NEDELJNIKA, KOJI JE U PRODAJI OD ČETVRTKA, 07. DECEMBRA, NA SVIM KIOSCIMA I NA NSTORE.RS