Globalna aplikacija za razmenu poruka Viber, peta po veličini sa više od milijardu korisnika širom sveta, prekinula je sve veze sa Fejsbukom kao deo rastućeg bojkota kompanije od strane komercijalnih partnera, eksklizivno je objavio Gardijan.
Kampanja, koja je započeta u SAD-u nakon što je Fejsbuk odbio da preduzme akcije protiv statusa Donalda Trampa za koje su kritičari rekli da podstiču nasilje, sada je prerastao u međunarodni pokret
Viber, u vlasništvu japanskog konglomerata Rakuten, ima tržišta u istočnoj Evropi, jugoistočnoj Aziji i severnoj Africi. Izvršni direktor kompanije Đamel Agaua rekao je da se na ovaj potez odlučio zbog „loše preocene Fejsbuka u shvatanju njegove uloge u današnjem svetu“.
U sredu je Viber povukao sve reklame sa Fejsbuka i njegove sestrinske aplikacije Instagram. Sada je kompanija započela intenzivniji proces uklanjanja sve Fejsbuk tehnologije iz sopstvenih aplikacija.
„Kompanija koristi brojne Fejsbuk alate. To je nešto što će povrediti neke naše korisnike koji vole da koriste Facebook Connect rešenja za prijavu. Uticaće i naše marketinške strategije, jer neće moći da koriste Fejsbuk oglašavanje za promociju svojih kanala. Nije laka odluka. Neće ubiti Viber, ali boli“, rekao je Agaua.