Neću da lažem: kada dođe u krizu sa novcem, čovek prihvata sve, i ono što možda ne bi hteo. Samo, i od toga se nešto napravi. Nije to bogzna kako dobro, ali ako uložite dosta truda može da se podnese
***
U „Kamiondžijama“ su snimali gozbu, na velikom stolu je bilo svega. Međutim, snimanje je kasnilo. Stole Aranđelović i Paja su pričali i pijuckali crveno vino. Rekvizita na snimanju je retko prava. Umesto vina, to bi obično bio sok od ribizle ili jabuke. U ovom slučaju, nije bilo zezanja – vino je bilo odlično. Vreme je prolazilo, a vina je bivalo sve manje.
Bule Goncić se muvao oko njih dvojice, jedan kolega je hteo da se kucne sa Pajom, da i on otpije gutljaj, međutim Paja je samo odmahnuo rukom i ekspresno mu objasnio da ne može tu da sedi. Posmatrao ga je kao čoveka bez sluha koji hoće da peva operu. Svima je bilo smešno. Posle izvesnog vremena nestalo je vina. Svi su bili spremni, ali nisu mogli da snimaju jer nisu imali rekvizitu – da ova dvojica piju borovnicu nije dolazilo u obzir.
Paja je odmah reagovao i poslao rekvizitera po novo vino. Uostalom, trebalo je i za snimanje. Usput, naznačio mu je da mora da donese isto. Posle nekog vremena, vratio se rekviziter, sav srećan, sa ogromnom količinom istog crvenog vina. Stavio ga je na sto, svi su bili zadovoljni jer je konačno moglo da počne. Paja je otvorio flašu i sipao vino. Kamera je krenula, Paja je otpio prvi gutljaj i odmah ga ispljunuo u vodoskoku.
– Šta je ovo, sunce ti tvoje, mene si našo, šta si ovo doneo, kakvo je ovo vino – grmeo je iz sve snage. – Je l’ ti misliš da mene možeš da prevariš, zar ti nisam reko da doneseš isto vino?
Rekviziter je, da bi sebi i ekipi skratio muke, otišao u prvu radnju i uzeo neko obično crveno vino, jer je ono koje su prethodno pili kupio negde u Zemunu, kada je krenuo na posao. Da ne bi opet išao tako daleko, uzeo je prazne flaše i jednostavno presuo u njih to obično vino, nadajući se da niko neće primetiti razliku. Grdno se prevario.
– Nema snimanja dok ne donesete isto vino!
Seo je opet u kola i otišao po vino. Tek kada se vratio, posle izvesnog vremena, sa originalnim flašama, mogli su da nastave. Svi su ćutali. Niko nije rekao ni reč. Pavle Vuisić ga je poslao po vino.
To mora da se sačeka.
Bilo je to sasvim normalno.
Dok su snimali „Kamiondžije“, Paja i Čkalja nisu razgovarali. Prosto se nisu podnosili. Njihov odnos van kamera je bio veoma komplikovan. Mira Banjac je bila na velikim mukama jer je volela obojicu.
Kada bi sela sa Čkaljom, Paja bi odmah viknuo:
– Dođi, nešto da ti kažem.
Kako mu se približi, Čkalja odmah skače:
– Molim te, hajde nešto da mi pomogneš.
Njihova netrpeljivost se ne oseća u seriji i publika to nije mogla da vidi.
Za Paju je Čkalja bio neko ko je do iznemoglosti kamčio smeh od gledalaca i afektivno-agresivnim postupcima se pretvarao u klovna. Pavle je negovao dramsku komiku, više je voleo osmeh nego smeh.
U oba slučaja reč je o predstavljanju „narodnih zvrndova“, simpatičnih, uvrnutih, komplikovanih i neodoljivih. Obojica su pored spretnih glumačkih rmpalija bili i zaneseni vizionari detinjeg srca, duboko odani ideji koja ih pokreće. Paju je ipak profesionalno zanimao njihov spoj, i uspeo je još jednom da ga realizuje.
Deceniju posle televizijske serije i filma „Kamiondžije“, nakon godinu dana jurnjave, jedva je pristao da snimi nastavak „Kamiondžije opet voze“ (1984), i to zato što je direktor produkcije bio veoma uporan, a i bio mu je potreban novac jer je hteo Suli da ogradi plac. Tada su krenuli pregovori oko honorara i izborio se za enormnih “dvesta meleona”. Pregovori sa Čkaljom su išli mnogo lakše i snimanje je moglo da počne. Međutim, kada je Paja saznao da Čkalja igra za upola manje novca, rekao je. ”Nema snimanja ako Čkalja ne dobije isto koliko i ja.”
*Odlomak iz hit knjige o Pavlu Vuisiću koja se dobija na poklon uz novi Nedeljnik
***
Nedeljnik u rođendanskom broju donosi čak dva poklona – Knjiga iz nove poklon edicije “Veliki glumci: četvorica veličanstvenih” i Njujork tajms na srpkom jeziku.
Napravi svoju kolekciju
Svi čitaoci Nedeljnika od 8. oktobra na poklon dobijaju hit knjigu o Paji Vuisiću, a potom u narednim brojevima ćete moći da čitate nepoznate priče iz života Dragana Nikolića, Bate Stojkovića, Zorana Radmilovića.