Mercedes u Srbiji!?
„Pregovori uveliko traju s nekoliko svetskih proizvođača automobila. Najdalje se otišlo u pregovorima s Mercedesom“, potvrdio je u trećoj nedelji maja visoko pozicionirani funkcioner administracije u Beogradu. Da se pregovara potvrdio je za Nedeljnik i dobro obavešteni preduzetnik uključen i u nemačku i srpsku poslovnu zajednicu.
Iz ovako šture informacije teško je bilo šta zaključiti. Ne zna se koji je rang (nivo) menadžmenta-pregovarača Mercedesa, nepoznato je o kojoj se vrsti fabrike pregovara (automobila, dostavnih vozila, motora, delova ili baterija), a može se spekulisati da li je pojava Mercedesa neka vrsta „šargarepe“ u političkom paketu Nemačke i EU, namenjenom Srbiji.
Velika japanska automobilska kompanija poslala je pismo o namerama opštini Inđija u kome traži detaljnije izmene Prostornog plana placa na kome treba da se gradi fabrika automobila vredna milijardu evra, potvrdio je predsednik opštine Vladimir Gak. A već citirani funkcioner administracije potvrdio je (ono što se šuška od januara u beogradskoj poslovnoj zajednici) da se iza buduće fabrike automobila u Inđiji krije japanska kompanija Tojota. Pitanje koje visi u vazduhu dok ne stigne više informacija o ovom aranžmanu jeste da li je Tojota procenila da joj trebaju novi kapaciteti (pored fabrika u Turskoj i Češkoj) za „napad“ na evropsko tržište i veruje da je Srbija dobro mesto za tu strategiju.
Posle izjave predsednika Srbije „da Srbija pregovara sa dva fantastična proizvođača automobila“ i da će rezultat pregovora saopštiti u drugoj polovini juna, mediji su spekulisali da je jedan od njih Folksvagen, ali je ta kompanija odmah stavila do znanja da nije zainteresovana za proizvodnju automobila u Srbiji.
Ceo tekst objavljen je u novom broju Nedeljnika, koji je na svim kioscima od četvrtka, 26. maja
Digitalno izdanje i pretplata na nstore.rs
Svi čitaoci na poklon dobijaju primerak Mond diplomatika na srpskom
Bobby
Многи умни људи указују да Србија годинама (више од деценију) води погрешну економску политику. И моја маленкост, на знак настављања исте, покушава да укаже на то. Колико се сећам, овде је аутобус са ознаком "трокраке звезде" већ одавно пуштен у производњу од стране председника републике, али само као облак магле. Само стране инвестиције, нису никада и ниједну земљу на свету развиле. Страни инвеститори не долазе у Србију због тога, већ да зараде профит и екстрапрофит. У одсуству правог, осмишњеног пута, ово је једино на шта ова власт може да се ослони и онда од тога прави мит. А "цена" тог мита је наш (стални) дефицит, потенцијално изгубљене стотине хиљада радних места, и као најважније, "године које су појели скакавци". И свако ко сумња у ово, може слободно да погледа где смо то ми били раније, а где смо данас у тој Европи. На истом месту. Да ли је данас Молдавија иза, а ми испред Албаније, је само тренутни одраз у динамици кретања беде. "Квантних" скокова са оваквом политиком ту неће бити, па макар овде дошао и сам "Ролс Ројс". И шта они данас преговарају је само колико дуго могу да рачунају на: овакве наднице, бесмислено радно законодавство, цене енергената, материјала и сировина, свакако порезе и у крајњем оно на чему се базира сва ова обмана, на колико пара могу да рачунају у субвеницији сваког радног места. А онда, на темељима овакве промашене политике од разноразних интелектуалаца дознамо да нам је 2/3 размене са ЕУ и да је онда дефинитивно јасно у ком правцу друштво и држава треба да се крећу. И да сутра ће то бити и 4/5 и шта онда,... ? А онда смо врло близу идеала развоја као у земљама где рецимо "Де Бирс" вади дијаманте.