U vreme kada su neizvesnost i stalna promena jedine konstante, odgovornost i održivost temelji uspešnog poslovanja, a ESG kriterijumi okosnica (pr)ocene poslovanja kompanija, nefinansijsko izveštavanje sve više dobija na važnosti i značaju. Od kompanija se očekuju transparentnost u poslovanju, javna obećanja, ali i konkretni koraci i rezultati kao doprinos napretku društva.
U Srbiji praksa izveštavanja o održivosti počinje nakon 2000. godine i u tesnoj je vezi sa intenzivnim razvojem koncepta društveno odgovornog poslovanja i pojave međunarodnih inicijativa i organizacija koje to promovišu, poput Globalnog dogovora Ujedinjenih nacija i Foruma za odgovorno poslovanje. Koliko je ova praksa postala važna, govori i izmena Zakona o računovodstvu iz 2019. godine, kada je Srbija, prateći evropske trendove, uvela obavezno izveštavanje o održivosti u sklopu izveštaja o poslovanju. Ono obuhvata sledeće teme: zaštitu životne sredine, socijalna pitanja i korporativno upravljanje.
Erste Banka jedna je od prvih kompanija i finansijskih institucija koja je usvojila ovu praksu i ove godine objavila je svoj 15. po redu godišnji Izveštaj o društveno odgovornom poslovanju. Prateći najbolje svetske prakse, od ove godine Banka je uspešno prešla na primenu novog GRI Univerzalnog standarda, globalno najrasprostranjenijeg standarda za nefinansijsko izveštavanje, a nizom aktivnosti u domenu društveno odgovornog poslovanja dala je doprinos postizanju Ciljeva održivog razvoja UN koji su u vezi sa smanjenjem nejednakosti i siromaštva, kvalitetnim obrazovanjem, ekonomskim rastom i klimatskim promenama, kao i dalji doprinos implementaciji Principa osnaživanja žena UN Women-a.
Nefinansijsko izveštavanje je za Erste Banku važno jer pruža transparentnost, identifikaciju rizika i prilika, usklađivanje sa regulatornim zahtevima i sticanje poverenja interesnih grupa. Ono je sastavni deo šireg procesa kome je Banka dugoročno posvećena – stalnog unapređivanja strategije društveno odgovornog poslovanja i društveno odgovornih praksi u skladu sa potrebama ciljnih i interesnih grupa i pojedinaca, kao i sa zahtevima tržišta i društvenog okruženja.